מחקר של CIA קובע: מחצית מהציבור מוציא למעלה מ –3,000 ₪ על אמצעי מיגון

בשנת 2005 גדלה ההוצאה על אמצעי מיגון ביתיים בכ-10%, לעומת שנת 2004. כך עולה מסקירה שערכה CIA קרדיט אינפורמיישן אסוסיאיישן מקבוצת גאון שוקי הון. הסיבה העיקרית לכך היא גל האלימות שהביא איתו תחושת חוסר ביטחון אפילו בתוך הבית. עוד עולה מהסקירה כי מחיר קניה ממוצעת של מוצרי ביטחון נאמדת בכ- 5,000 ₪ ומעלה, ושהמוצרים העיקריים הנרכשים למיגון הבית הם: מנעולים, אזעקות וסורגים.



סקירה זו ואחרות ניתנות לרכישה באתר Allmarketing


https://www.allmarketing.co.il/Index.asp?CategoryID=218



על פי הסקירה שערכה CIA המתמחה במוסר תשלומים צרכני ועסקי עולה כי שוק הסורגים בלבד נאמד בכ- 500 מיליון ₪ בשנה, ובשנת 2005 חל גידול של כ- 45% במכירות סורגים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מהסקירה עולה כי בענף הסורגים בישראל פועלות שתי קבוצות עיקריות: 1100 מסגריות קטנות המחזיקות בנתח שוק של כ-75% ממכירות הסורגים, וחברות סורגים גדולות המחזיקות בכ-25% מהשוק. בין החברות הגדולות שולטות מקסידור וטרילדור. המחיר ההתחלתי להתקנת סורג לחלון הוא כ- 300 ₪.



עוד עולה מסקירת CIA כי ענף הסורגים עבר שינויים ותמורות רבות בעיקר בכל הקשור לעיצוב. – בעוד שבעבר אנשים רבים נרתעו מלהתקין בבתיהם סורגים משיקולים אסתטיים .כיום, החברות השונות מייצרות סורגים אסתטיים, שמאפשרים להנות מהנוף הנשקף מחלונות הבית, סורגים שאינם מחלידים משום שהם עשויים מפלדה, איכות טובה של צבע (הצבע הינו אפוקסי מיובש בתנור ולכן אינו דוהה או מתקלף) ועוד .



בנוסף, כיום מייצרים סורגים בעלי פונקציות נלוות רבות כמו קיפול, סגירה ופתיחה ועמידות בפני חלודה למשך שנים רבות. סורגים אלו מיועדים לא רק להגנה מפני פריצות אלא גם במניעת נפילות של ילדים מהקומות הגבוהות. היתרון הבולט שלהם הוא היכולת להסיר אותם בקלות כשהילדים גדלים.



כלכלני CIA טוענים כי צרכנים רבים שנרתעו בעבר מלהתקין סורגים מסיבות שונות, נכנעו לנוכח אחוזי הפשיעה בארץ שגדלו בשנתיים האחרונות. הדבר בא לידי ביטוי בכל שכבות האוכלוסייה, בין אם מדובר באזורים מוכי פשע ובין אם מדובר בערים עם אוכלוסיה ממעמד סוציו אקונומי גבוה, שמהווה מטרה לגנבים. עוד טוענים ב – CIA כי פרמטר מוביל נוסף המשפיע על הענף הינו רמת הביטחון., ולכן מרבית המשפחות באזורי קו התפר, השרון והשטחים מוציאות סכומים גבוהים על סורגים ומיגון בכלל.



מהסקירה עולה עוד כי כ – 48.5% מהציבור מוציאים סכום של עד 3,000 ₪ למיגון הבית. כ-33% מוציאים סכום שבין 3,000-10,000 ₪, וכ-18.5% משקיעים למעלה מ-10,000 ₪ באמצעי המיגון השונים.



בכ-65% מהבתים מותקן לפחות סורג אחד ובכ-30% מהבתים מותקנים סורגים בכל פתחי הבית.




אולי יעניין אותך

מחזור
14008Pic29

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

מיץ פירות הדר בתוספת ויטמין סי פרימור צילום עמית שטראוס
מלכה עזריאלי טאון קרדיט יעקב תורג׳מן (1)
Aktivia aktuelle Version 27.2.13