במחקר, שערכה חברת דלתה פילם, באמצעות חברת גיאוקרטוגרפיה בחודש יולי 05, שנועד לבחון את הרגלי הקניה והשימוש של מוצרים בשוק הצילום הדיגיטאלי, נמצא כי:
ל- 95% מהנשאלים בעשירונים ה- 5 ומעלה, יש מצלמה כלשהיא בבית, כאשר ל- 60% יש מצלמה דיגיטאלית ול- 36% יש רק מצלמה אנלוגית.
בהשוואה למצב לפני שנתיים (אפריל 03') בקרב עשירונים אלו, ניכר גידול של פי 3 בשיעור החזקת מצלמות דיגיטאליות, כאשר נתח השוק של המצלמות הדיגיטאליות גדל לא רק "על חשבון" המצלמות האנאלוגיות, אלא גם כמצלמה ראשונה בבית.
הפרמטר הראשון בחשיבותו בעת בחירת מצלמה דיגיטאלית הוא הרזולוציה. מחיר המצלמה הוא גורם חשוב, אך צוין רק כגורם השני החשוב ביותר (37%).
הסקר מצביע כי המצלמות הדיגיטאליות נרכשות ב- 2 נקודות מכירה עיקריות: בחנות צילום מתמחה (29%) ובחו"ל (26%) ואח"כ בדיוטי פרי ובאינטרנט.
בהשוואה לאורך זמן ( החל משנת 99'), נראה כי המעבר לצילום דיגיטאלי לא השפיע משמעותית על אתרי רכישת המצלמות. עם זאת ניכרת עליה בשיעור הרוכשים את המצלמות באינטרנט, ובשיעור האנשים שמקבלים מצלמות כמתנה.
כאשר רוצים להדפיס את התמונות שצילמו במצלמה דיגיטאלית, כמחצית (52%) מדפיסים את התמונות בחנות צילום, וכרבע (27%) מדפיסים בבית. 6% ציינו באופן בלתי נעזר כי הם מדפיסים את התמונות באמצעות אתר האינטרנט.
בנושא אחסון והדפסה דרך אתר אינטרנט, ציינו 43% מבעלי המצלמות הדיגיטאליות (28% מכלל הציבור הרלוונטי) כי הם מכירים אתרים כאלה, כאשר 17% מבעלי המצלמות (11% מהציבור הרלוונטי) גם השתמשו בשירותים אלו באינטרנט.
(המחקר נערך בקרב מדגם מייצג של גברים ונשים בגילאים 16-60, עשירונים 5-10).