מחקר Salesforce: הישראלי מחזיק 4 אפליקציות לקניות לעומת ממוצע של 3 בעולם


סיילספורס, המובילה העולמית בתחום שירותי הענן וה-CRM משיקה את המהדורה השלישית של דו"ח Connected Shoppers, החוקר ומנתח טרנדים של צרכנים המושפעים משלושה סוגי מכירה: קמעונאים, מותגים ושווקים מקוונים (Marketplaces). מהדו"ח עולה כי ישראל מובילה עולמית בתרבות הקניות הדיגיטליות, כאשר לכל צרכן ישראלי יש בממוצע ארבע אפליקציות לקניות בטלפון הנייד האישי שלו, בהשוואה לממוצע העולמי העומד על שלוש אפליקציות לצרכן. המחקר מצא כי 13 אחוזים מהרכישות המקוונות בישראל מתבצעות דרך ערוצים דיגיטליים (כמו Instagram), זאת לעומת 9 אחוזים בממוצע בשאר העולם, ו-27 אחוזים מהרכישות מתבצעות באמצעות אפליקציות "ארנק דיגיטלי".






כיום, יותר ויותר צרכנים מסתמכים על ערוצים דיגטליים לביצוע רכישות. בישראל, רכישות דרך אתרי אינטרנט ואפליקציות של קמעונאים (כמו Walmart, Carrefour, Woolworths) מהווים 24 אחוזים מכלל הרכישות המקוונות, בעוד שהממוצע העולמי עומד על 26 אחוזים. מודלים עסקיים ישירים לצרכן (D2C) ממשיכים לצמוח – אתרי אינטרנט או אפליקציות של מותגים (כמו Tory Burch, Columbia, Shiseido) מהווים 21 אחוזים מהרכישות המקוונות בישראל ו-18 אחוזים מכלל הרכישות המקוונות; בישראל, הקניות בשווקים מקוונים (כמו Amazon, eBay, Alibaba) מהוות 42 אחוזים מהקניות ברשת, לעומת 47 אחוזים בממוצע העולמי; ובתקופה שבה כפתורי "קנה עכשיו" נמצאים בכל מקום ברחבי הרשת, לא ניתן להתעלם מערוצים דיגיטליים אחרים כמו WeChat, Instagram, Pinterest דרכם מתבצעות 13 אחוזים מהרכישות המקוונות בישראל ו-9 אחוזים מכלל הרכישות המקוונות.






לקמעונאים, קיים אתגר להבדיל את עצמם בחוויות שהם מציעים כאשר עולם הקניות מתפתח והופך ליותר ויותר דיגיטלי. 61 אחוזים מהצרכנים בדור ה-Z העידו כי יותר סביר שיקנו ממותגים וקמעונים שמציעים חוויות קנייה ייחודית. המחקר ביקש לבדוק מהן התכונות החשובות לצרכן במותגים שהוא מגדיר כאהובים עליו. לפי הממצאים, לצרכן הישראלי הכי חשוב שהמותג יהיה מותאם לייחודיות שלו. גורמים נוספים שיגרמו לו להעדיף מותג אחד על פני אחר הוא האם המותג מעורר עניין במקומות שהצרכן מעדיף והאם המותג מציע חוויות קניה והטבות ייחודיות. 64 אחוזים מהצרכנים הישראלים אמרו כי הם נוטים לקנות כשהם יודעים מראש איזה מותג הם רוצים.






בישראל נמצא כי 27 אחוזים מהרכישות מתבצעות באמצעות אפליקציות "ארנק דיגיטלי" (כמו Apple Pay, Android Pay, Venmo). 20 אחוזים מהרכישות באמצעות מדיה חברתית ו-18 אחוזים מהרכישות מתבצעות באמצעות פלטפורמות להעברת הודעות. בנוסף, המחקר מצא כי בממוצע לכל צרכן יש שלוש אפליקציות לקניות בטלפון האישי, בעוד בישראל המחקר מצא כי הממוצע עומד על ארבע אפליקציות.





אפילו בנוף הקמעונאי, בו המסחר האלקטרוני הוא כוכב עולה, המציאות של חנויות פיזיות עדיין נותרות קריטיות. במקום לתפקד אך ורק כנקודות מכירה, לחנויות כיום יש תפקידים רבים המגשרים בין העולמות המקוונים והלא מקוונים. 62 אחוזים מהצרכנים הישראלים רכשו מוצר באינטרנט כדי לאסוף אותו בחנות, ו-55 אחוזים מהצרכנים בחרו במשלוח למוצר שלא קיים בחנות. המחקר בדק מהן סיבות הצרכנים להעדיף קנייה בחנות, ונמצא שבישראל, קונים יעדיפו ללכת לחנויות כדי שיוכלו לגעת ולהרגיש את המוצר, לקבל אותו באופן מיידי ולחוות את חווית הקנייה הכוללת.






ובנוגע לעונת החגים? בישראל 61 אחוזים מהצרכנים העידו כי הם מתכננים לקנות יותר משווקים מקוונים ו-67 אחוזים מהצרכנים עתידיים לבצע רכישות באמצעות אפליקציות. ומה יגרום להם להחליט אם לבצע רכישות מהאינטרנט? – מה זמין בחנויות, האם יש אפשרות למשלוח חינם או משלוח מהיר והאם יש סיילים או קופון הנחה.





במחקר, נבדקו מעל 10,000 צרכנים ברחבי העולם, כולל בישראל, מארבעה דורות שונים: דור הבייביבומרס – Baby Boomers (בין השנים 1920-1964), דור ה-X (בין השנים 1965-1980), דור ה-YMillennials (בין השנים 1981-1996) ודור ה-Z (בין השנים 1997-2001).

אולי יעניין אותך

 פולג צילום רמי זרנגר
resized_pexels-photo-6153354
document-marketing-strategy-business-concept
X1_PR_press_release_image
hand-arrange-white-letters-as-seo
metavech-software

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח