מילואימניקים, איך תשקמו את העסק שלכם במישור דיגיטלי?

מומחי חברת MOXIE מעניקים טיפים לבעלי עסקים

 

כמעט 4 חודשים עברו מאז תחילת המלחמה הלא צפויה שנכנסנו אליה, ואנחנו כבר רואים את ההשפעה הניכרת על עסקים רבים בישראל שכן עובדים רבים נאלצים להיעדר מעבודתם לתקופות ארוכות.  הנפגעים המשמעותיים במשוואה הזו הם בעיקר אנשי מילואים בעלי עסקים עצמאיים, שאין איש מלבדם שיוכל לתפעל את העסק שלהם, או שהיעדרותם פוגעת אנושות בתפעול העסק השוטף ובעיקר בהכנסות. 

נתונים מדאיגים:

על פי נתוני משרד הביטחון, בשנת 2023 היו כ- 130,000 מילואימניקים פעילים בישראל. מתוכם, 

כ-20% , כ-26,000 היו עצמאיים.

  • לפי מחקר של התאחדות התעשיינים, כ-20% מהעסקים בישראל מדווחים על פגיעה משמעותית בפעילותם העסקית/ כלכלית, כתוצאה מגיוס מילואים.
  • הפגיעה נובעת מירידה בביקוש ובעיות תזרים מזומנים.
  • כ-50% מהעסקים מדווחים על ירידה בהכנסות כתוצאה מגיוס מילואים.
  • כ-10% מהעסקים מדווחים על קשיים משמעותיים בהמשך פעילותם כתוצאה מגיוס מילואים.
  • במלחמה הנוכחית משרתים כ 80 אלף מילואימניקים, ולמרות שחרור זמני של רבים מהם, מספר זה צפוי לגדול, ככל שהמלחמה תימשך ובהתאם לדרישות הצבא.
  • עסקים רבים של מילואימניקים, קרסו ונסגרו ב2024 כתוצאה ישירה מגיוס המילואים והלחימה הממושכת. מספרם טרם פורסם. 

 

עד שהממשלה תספק סיוע כלכלי לעסקים שנפגעו מגיוס מילואים, מומחי חברת MOXIE יעניקו טיפים לאיך כלים דיגיטליים יכולים לתרום לשיקום העסק:

בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים נוכחות של בתי עסק במרחב הדגיטלי תורמת להצלחתם. שימוש בנכסים ופלטפורמות דיגטליות, מסייע לעסקים לחשוף את עצמם בפני קהל יעד רחב יותר וגם להעמיק את ההיכרות אל מול לקוחות קיימים. השימוש בהם מוביל למיצוב העסק, הגדלת מכירות וקשר אישי יותר עם הלקוחות.

רם ברכה בעלים שותף בחברת MOXIE : "אז מה הם נכסים דיגיטליים? כל נכס שאינו פיזי (מוחשי) כגון:  אתר אינטרנט, בלוג, חנות מקוונת, אפליקציה ופרופילים ברשתות חברתיות. בתור מעצב חווית משתמש עם ניסיון של מעל 20 שנה בתחומי אני מזהה איך שימוש בכלים הדיגטליים משפיע על הצלחת בית העסק בדרכים הבאות: 

 

  • מידע לגבי בית העסק? אתר אינטרנט, ניהול בלוג, הקמת פרופילים ברשתות חברתיות יכולים לספק מידע על בית העסק, מה הוא החזון שלו? מה המוצרים ו/או השירותים אותו הוא מציע?  יש בימינו הרבה מוצרים משיקים אחד לשני ולכן הסיפור שמאחורי בית העסק לעיתים עוזר למשתמשים לקבל החלטה האם להיות לקוחותיו, או לא. מעבר להגיע לקהל יעד חדש, ככל שלקוחות מעמיקים ויודעים יותר על העסק הבחירה שלהם בו מבוססת יותר כך שהמידע שמוצג להם מחזק את הבחירה שלהם.  
  • מציאת לידים: בימינו יש לא מעט בתי עסק שעושים שימוש בנכסים דיגיטלים בכדי למצוא לידים טובים ונכונים להם, בעזרת טופס השארת פרטים קצר וברור ושיווק ממומן ניתן להגיע לקהלי היעד אליהם פונה בית העסק, לקבל מהם את הפרטים ולדעת שהם משקיעים את הזמן כראוי על לקוחות פוטנציאלים.
  • מכירת מוצרים: הפלטפורמות הדיגיטליות היום לרכישת מוצרים אונליין חוסכות לבתי העסק הרבה זמן ומשאבים, בין אם מדובר באתר/אפליקציה או שימוש ברשת חברתית, הנגשת המוצרים לרכישה אונליין מאפשרת למגוון רחב יותר של לקוחות להגיע אליו וחוסכת עלויות של שכירות, ניהול ותפעול חנות פיזית. 
  • שיפור שירות הלקוחות: בכל מה שנוגע לשירות לקוחות המענה המהיר הוא כלי מרכזי שמסייע לשביעות רצון הלקוחות, הרבה מבתי העסק פותחים היום Whats app עסקי ונותנים ללקוחות מענה מהיר ואישי לפתרון הבעיות שלהם או מענה על כל שאלה שקיימת. העובדה שיש ״מישהו שרואה אותך״ מחזקת את האמינות בבית העסק ומעלה את הסיכויים שלו לשמר ולמצוא לקוחות. 

 

נקודות חשובות לשים לב אליהן כאשר מייצרים נכסים דיגיטליים במטרה לשמור על חווית משתמש טובה:

  • הגדירו את קהל היעד שלכם ומה חשוב לו:  כאשר אתם בונים אתר או פותחים פרופיל ברשת חברתית, חשוב להגדיר את קהל היעד שלכם ולדעת מה הוא רוצה? איך נכון לפנות אליו? כאשר תתמקדו בקהלי יעד ספציפיים, ישנה סבירות גבוהה יותר להבטיח שהם יהיו לקוחות. האם המוצרים מיועדים לגברים או לנשים? לאיזה חתך גילאים המוצרים מתאימים? אחת הדרכים לקבל מידע על לקוחות או מתעניינים היא לדבר עם אנשים מכירות/אנשי שירות לקוחות ולשמוע מהם מה השאלות שעולות מולם וכך לקבל יותר מושג מה חשוב ללקוחות. בהמשך כאשר האתר יעלה לאוויר יהיה חשוב וחסכוני לשווק את האתר נקודתית לקהל היעד שלכם.
  • צרו תוכן איכותי: תוכן איכותי הוא המפתח להצלחה בעולם הדיגיטלי. ודאו שהתוכן שאתם יוצרים מעניין, רלוונטי, דינמי ומועיל לקהל היעד שלכם.
  • שלבו תוכן אישי: הסעיף הזה יכול להתאים לחלק מהאנשים וחלק מהמותגים. ישנה מחויבות מאוד גדולה וחיבור של קהל לתוכן מעניין, לעיתים התוכן יהיה אתם, שלבו טיפים מקצועיים שלכם בתחום אותו אתם מעוניינים לקדם וצלמו את עצמכם. קשר אישי יכול לסייע ליצור חיבור ולהביא טראפיק. 
  • היו עקביים: חשוב להיות עקביים בפעילותכם ברשתות החברתיות ובפלטפורמות דיגיטליות אחרות, הלקוחות המקוונים בימינו מאוד חדים וחשדניים ומכיוון שיש היצע גבוה, בית עסק שיהיה עיקבי בתכנים שלו ויענה על דרישות הלקוחות יבטיח לעצמו הכנסות גבוהות יותר. 
  • מדדו את התוצאות: כיום יש ברשת הרבה כלים למדידת כל תחום בעסק ובכך לעקוב אחרי ההתקדמות שלכם, בין אם מדובר במדידת מכירות/החזרות, סטטיסטיקות לגבי נטישת האתר ולמה או אפילו קבלת פידבק מהלקוח (חיובי או שלילי). כל הכלים הללו יעזרו לכם להשתפר ולהכיר את הקהל שלכם טוב יותר. 

 

שיווק ופרסום הפלטפורמות הדיגיטליות:

במידה ואתם כבר עושים שימוש בפלטפורמות דיגיטליות כדי להגיע לחשיפה הרצויה חשוב להשקיע גם בפרסום והשיווק שלהן ברחבי הרשת, ישנן מספר דרכים כדי לדחוף קדימה את האתר שלכם ולהבטיח שהוא מגיע לקהלי היעד בהם אתם מעוניינים. אלו השיטות היכולות לשמש לקידום העסק: 

  • פרסום: ניתן להשתמש בפרסום ממומן בפלטפורמות כמו גוגל, פייסבוק ואינסטגרם כדי להגיע לקהל יעד ממוקד. 
  • שיווק תוכן: ניתן ליצור ולשתף תוכן איכותי בפלטפורמות כמו יוטיוב ופינטרסט כדי למשוך לקוחות פוטנציאליים.
  • שיתוף פעולה: ניתן לשתף פעולה עם משפיענים ועם עסקים אחרים בפלטפורמות כמו טיקטוק ואינסטגרם כדי להגיע לקהל יעד חדש.

 

כמובן שאפשר תמיד להיעזר במשרדי יחסי ציבור ומומחי סושיאל, אך גם מי שהתקציב אינו מצוי בכיסו, יכול לעשות מאמצים מינימליים בסיסיים, על מנת להגביר את הנוכחות ברשת ולהביא לחשיפה, חיבור ומחויבות של צרכנים למותג, לא משנה באיזה מותג מדובר. 

אולי יעניין אותך

 זהבי במילואים - צילום פרטי (1)
 נהיגה
 שמול - מנכל חברת שניר
 של 06
 על בד

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח