מיליון דולר שכנראה לא יניבו פרוטה

כאשר שר התיירות מוביל יחד עם גורמים שונים בענף מהלך בו יוקצו 150 מיליון דולר לשיווקה של ישראל – שיווק שאמור להוציא את ישראל מהברוך התיירותי בו היא שקועה – היינו מצפים להרבה יותר. אתר האינטרנט thinkIsrael.com עליו מבוסס קמפיין התיירות החדש, אשר אמור להציג לעולם את ייחודה וקסמה האמיתי של ישראל, מציג לעולם ישראל אחרת. אם הגולשים באתר יסיקו כי ההתייחסות לה הם זוכים באתר, מייצגת את האופן בה מתייחסת ישראל לתיירים, ספק אם יהיה עוד מישהו שיגיע לבקר אותנו.



בכל הקשור לאתר האינטרנט של ThinkIsrael , ניכר כי לא בוצעה חשיבה אמיתית טרם העלאתו לאוויר. נראה כאילו מישהו נזכר ברגע האחרון: "רגע, אנחנו צריכים גם אתר לקמפיין החדש…"


אז מהן הבעיות המרכזיות בחיבור שבין הקמפיין המסיבי לבין אתר האינטרנט?



1. פנייה ממוקדת לקהלי יעד: באתר הקמפיין אין מיפוי ברור של קהלי היעד. למי האתר פונה, בעצם, לסתם מתעניינים בישראל? כאלה שכבר ביקרו בארץ? מבקרים חדשים? דתיים? עיתונאים? כל איש שיווק מתחיל יודע שבכדי למשוך קהלי יעד – עליך להיות ממוקד. אתר thinkisrael הוא אחד האתרים הלא ברורים והלא ממוקדים שקיימים כיום ברשת.



2. מיפוי תסריטי שימוש: באתר thinkisrael נראה כי אף אחד לא מצא לנכון למפות את הצרכים והמטרות של קהל היעד (או "תסריטי השימוש"). תסריטים אלו חיוניים להבנת הצרכים המדויקים של קהל היעד והאופן בו ניתן להשיגם, לדוגמא: חיפוש מידע לגבי ערים מסוימות, חיפוש מסלולי טיול מומלצים, בקשה ליצירת קשר עם מלונות או חברות תעופה, חיפוש אחר מוזיאונים או עתיקות וכדומה.



3. קונספט האתר: אתר אינטרנט המציג בחורה בבגד ים ב- 3 מקומות שונים בארץ (תל-אביב, ים המלח ואילת), מתאים אולי לחברת אופנה אך בוודאי שאינו מתאים ליצירת תדמיתה של מדינה רבת-רבדים כישראל. יתרה מכך, השימוש בתמונות חושפניות עשוי לעורר תרעומת בקרב קהלים שונים (למשל: דתיים, שמרניים וכד') אליהם פונה האתר. ראוי היה להתמקד במגוון הנושאים המיוחדים והאופייניים לישראל, אלה אשר מייחדים אותה מכל חוויית תיירות אחרת ברחבי העולם והופכים אותה לאטרקציה אמיתית ומזמינה.



4. ניווט והתמצאות באתר: מערכת הניווט באתר מורכבת מסרגל ניווט מצומצם שאינו מאפשר איתור מידע בצורה יעילה ונוחה. האפשרויות המוצגות בתפריט הן כלליות ביותר ('ירושלים', 'ים המלח', 'גליל' וכד'), כל אחת מהן מכסה את הנושאים בצורה כללית מאוד, שאינה מספקת למשתמש מידע ממוקד ורלוונטי, כגון: מידע בנושאים ספציפיים הקשורים לטיולים, חברות תעופה, מלונות, תעריפים, מפות ומודיעין. כל זאת מוביל לכך שדווקא הצורך המרכזי של רוב המשתמשים – איתור מידע לגבי מגוון אפשרויות הטיול שצופנת בחובה ישראל אינו בנמצא.



5. חווית הגלישה ועיצוב האתר – עד כמה שהדבר יישמע קיצוני, אתר thinkIsrael בנוי בצורה המשדרת זלזול בגולשיו:


האתר עמוס בטקסטים שאינם מניעים את הגולש לקריאה, אינם מבחינים בין עיקר לטפל, ואינם מצליחים ליצור הירארכיית מידע ברורה וקלה לסריקה.


התמונות באתר קטנות מאוד ולא מעוררות השראה. אתר תדמיתי צריך להציע הרבה יותר תדמית והרבה פחות טקסט.


האתר מלא בגלילות לאורך ולרוחב (שעם קצת מחשבה ועיצוב ניתן היה להימנע מרובן), עד כדי שתי גלילות לרוחב במסך אחד. אין שום הצדקה לגלילות לרוחב באתרים, אשר מצביעות בעיקר על חוסר מקצועיות בעיצוב האתר


האתר מבטיח לגולשיו מפות ותחבורה אך למעשה מציג מידע חלקי ולאו דווקא רלוונטי. לדוגמא: בחלק זה מצוין מרחקן של ערים מסוימות מירושלים ללא שום אזכור למפה או כלי רכב. כמו כן, נתון כמו מזג אויר צריך לספק מידע שימושי ונרחב יותר מעבר לממוצע טמפרטורות (כפי שמצאו לנכון להציג באתר), ומידע על מסעדות (בעיניו של תייר) ראוי שיכלול יותר מאשר מספר הטלפון של המסעדה.



לסיכום, יש משהו קצת אבסורד שהאתר הנוכחי מכנה עצמו "ThinkIsrael", אולם אינו מעודד לחשוב ישראל, שלא לומר לבקר בה. למרבה הצער, האתר אינו מייצג את החשיבה הישראלית היצירתית, ומציג את ישראל באור כה שגוי הגורם לה לאבד את הניצוץ הייחודי (ו- 150 מיליון הדולר שהושקעו בקמפיין). חבל…



חברת TZUR מתמחה באפיון, תכנון ועיצוב ממשקי משתמש (UI) למגוון מערכות מידע, אפליקציות ואינטרנט. החברה כוללת 15 מומחים ומציעה פתרון ממשק משתמש כולל וייחודי, המשלב ניתוח אסטרטגי-שיווקי עם מודלים מתקדמים של התנהגות צרכנים.



* מאת: מיכל לוין, מומחית UI בכירה ומיכל פוקס, מנהלת תחום התקשורת השיווקית בחברת TZUR – תכנון ועיצוב חווית משתמש.


אתר החברה: www.tzur.com.

אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח