מיתוג מעולם אחר: מיתוג מרכזי שירות לקוחות של פלאפון ברוח הקמפיין "עולם אחר"


מיתוג, ערכי מותג, חזון וערכים הם מושגים שמוכרים היטב בעולם הפרסום והשיווק והחלו בשנים האחרונות לחלחל גם לתחום התלת ממדי המוחשי של אדריכלות ועיצוב פנים. לא מדובר עוד בהדמיות והמחשות אלא בדבר האמיתי – חלל תלת ממדי ממותג, כשהמטרה המוצהרת בתכנון היא ליצור חוויה ממתגת . בין אם מדובר בחוויה של הלקוח או של נציג החברה, המסרים מועברים בעוצמה באמצעות עיצוב פנים ויוצרים סינרגיה עם המסרים הגרפיים והמילוליים של החברה. כך, במקרים מסוימים, הופך עיצוב החלל לחוליה נוספת בשרשרת הפעילות השיווקית של חברות.


אחד הפרויקטים המעניינים שבוצעו ברוח זו בארץ הוא פרויקט מיתוג מרכזי שירות לקוחות של פלאפון. לאחר הצלחת הקמפיין "עולם אחר" של פלאפון.


הפרויקט בוצע בהנחיית מיכל רוזן, מעצבת פנים ומומחית ביישום המיתוג בסביבת העבודה באמצעות עיצוב הפנים.


המטרה הייתה ליצור במרכזי שירות הלקוחות נראות חדשה תואמת את השפה הייחודית של הקמפיין ובאמצעותה ליצור הזדהות ושייכות של נציגי שירות הלקוחות לחברה. מטרה נוספת הייתה שיפור תנאי העבודה של הנציגים ע"י יצירת חלל שנעים יותר לשהות בו.


המסרים שהועברו על ידי הקמפיין היו : פנטזיה, עולם פנטסטי אך אמיתי, פשוט ויחד עם זאת מתוחכם, עולם אחר טוב יותר בזכות הטכנולוגיה החדשנית.


"המסרים לא תורגמו אחד לאחד מתוך הקמפיין, אלא נוצרו באמצעים שונים, מותאמים לסביבת העבודה, ובחיבור עם האווירה והמסרים של הקמפיין", מסבירה רוזן, "אווירת הפנטזיה הומחשה על ידי משחקים מפתיעים בקנה מידה: פרחים ענקיים, מסטיקים גדולים שצומחים מהקירות ודשא ב"זום אין" . גם מיקומים בלתי צפויים כמו דשא המטפס על הקירות ופריטים תלויים מהתקרה יצרו הפתעה ואווירת חלום והפרחים המוארים על גבי קירות דשא הוסיפו לאווירת הפנטזיה".



מוקד שירות לקוחות עם שילוב מסלול דשא, פרחים מוארים ושמיים במיקומים בלתי צפויים.



השמיים הם הגבול, וגם שם צומחים מסטיקים: מסטיקים ענקיים שצומחים מהקירות ומהתקרה

"יחד עם זאת", מוסיפה רוזן, "כל האלמנטים שהשתמשנו בהם הם פשוטים ותמימים וגם כאן, כמו בקמפיין, הם לקוחים לרוב מאלמנטים מהטבע(פרחים, דשא, שמיים) והשילוב המחושב ביניהם יוצר את התחכום.




יצירת "קוביית פנטזיה" במרכז שירות לקוחות עם שמיים, פרחים מוארים, דשא וקפסולות מסטיקים ועם לוח תקשורת להעברת מסרים על גבי לוח מגנטי מחיק.


התמונות מהקמפיין עצמו משלימות את העברת המסרים וקושרות בין סביבת העבודה לקמפיין באופן בלתי אמצעי.



מחלקת השיווק – שילוב אימג'ים מהקמפיין ושביל דשא מפתיע במרכז המשרדים.


פריטים נוספים ששולבו בפרויקט למען הנציגים הם לוחות מגנטיים מחיקים שעליהם אפשר להעביר בצורה מסודרת תכנים שונים, החל מהעברת הודעות רשמיות ועד שימוש בלוחות כמעין "בלוג" לא וירטואלי להעברת מסרים והגיגים. לכל נציג הותקן לוח מגנטי עם אימג' הלקוח מהקמפיין להצמדת ניירות עבודה.



לוח מגנטי עם אימג' מהקמפיין לכל נציג.


מיכל רוזן מספרת אודות הפרויקט: "כל התהליך התבצע צמוד למחלקת השיווק ולמנהלת המסחור החזותי של פלאפון, אדווה עמבר. התחלנו בפיילוט של הכנסת ערכי המותג בתלת מימד למחלקת השיווק של פלאפון. השיפוץ התקבל בהתלהבות ומשם המשכנו לפרויקטים נוספים של יישום המיתוג במרכזי שירות ברחבי הארץ. השינוי בנראות המוקדים היה דרמטי והתקבל בשמחה על ידי הנציגים".



הפיילוט – יישום המיתוג במחלקת השיווק של פלאפון


צילום: קטיה לין

אולי יעניין אותך

DECATHLON BRAND ID (1)
 משרד

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח