מנהלי השיווק צופים ירידה של 30% לפחות בתקציבי השיווק והפרסום בשנה הקרובה. כך עולה מסקר שהוצג בפאנל בנושא "השיווק בעת משבר" שנערך במסגרת המפגש השנתי של פורוםBLACK – הפורום הראשון לקד"מ ואירועים עסקיים בראשות אייל נאור, ואשר התארחו בו גם אנשי האיגוד הישראלי לשיווק. הסקר נערך בין כ- 200 מנהלי וסמנכ"לי שיווק מהחברות המובילות במשק אשר לקחו חלק במפגש.
תוצאות אלה משקפות את הכרתם של מנהלי השיווק בכך ששנת 2009 עומדת להיות שנה של האטה משמעותית במשק, ועל כן מפתיעות מעט התוצאות האחרות שעולות מן הסקר: 70% ממנהלי השיווק רואים במשבר הזדמנות למנף את עסקי החברה, אם על ידי "מתיחת פנים" למותג, יציאה מן המשבר לפני המתחרים או פינוי זמן לבניית יסודות מותג חזק יותר.
הפתעה נוספת שהתגלתה בתוצאות הסקר היא כי למרות ההאטה במשק, 50% ממנהלי השיווק מאמינים כי תחום הקד"מ והאירועים העסקיים הממוקדים יתחזק דווקא בשנת 2009, ויהווה זרוע מרכזית בקידום המוצר, בקידום החברה, בהגדלת המכירות, ובבניית התדמית ב- 2009. ככל הנראה תוצאה זו מוסברת על ידי הצורך של מנהלי השיווק בהפניית התקציבים לפעולות ממוקדות יותר, אשר יגיעו לקהל היעד באופן ישיר.
נתון זה גם מתקשר לתוצאה אחרת, על פיה 60% ממנהלי השיווק סבורים כי הדרכים היעילות ביותר לתקשורת עם הלקוחות בזמן ההאטה הן באמצעות פרסום אינטראקטיבי מפולח ויחסי ציבור, במקום פרסום קונבנציונאלי כמקובל.
יוזם הסקר ומייסד פורום BLACK, אייל נאור, אומר: "תוצאות הסקר מראות לנו למעשה כי מנהלי השיווק הפנימו את העובדה שעל רקע המצב הכלכלי תידרש בשנה הקרובה בניית תוכנית שיווקית מיוחדת לתקופה, וכי ההתנהלות המסורתית אינה תקפה עוד."
הפאנל "השיווק בעת משבר" נערך השבוע במסגרת המפגש השנתי של פורום BLACK, כאשר לרגל המצב הוזמנו גם חברי האיגוד הישראלי לשיווק לקחת בו חלק.
פורום BLACK הינו הפורום הראשון של שוק הקד"מ והאירועים העסקיים בישראל, אשר מאגד בתוכו 450 מנהלי שיווק, מרקום ומשאבי אנוש מ-180 החברות המובילות במשק. BLACK הוקם מתוך צורך עכשווי של המנהלים להחליף ידע, להרחיב אופקים, וכן לערוך חיבורים עסקיים ושיתופי פעולה בין אנשים וחברות שונות, והוא פועל ללא מטרות רווח.