הכנס כלל 3 הרצאות קצרות בסגנון טד של: גדעון עמיחי, פרופ' רן בליצר, ואסף אזולאי ראש מטה שיווק בבנק הפועלים. מנחה הכנס ניב רסקין אף קיים שיחות של אחד על אחד עם: מנכ"לית איגוד השיווק- תלמה בירו, מנכ"ל פלאפון yes ובזק בינלאומי – רן גוראון, מאיה ורטהיימר , ראש מערך הסייבר הלאומי- יגאל אונא, משנה למנכ"ל מכון שילוב- איתי אולניק וכן איש יחסי הציבור רני רהב. הכנס גם כלל 4 דעות יחיד בהם לקחו חלק: משנה למנכ"ל איגוד השיווק- סיגלית הורן גלפרין, איש השיווק והאסטרטגיה – אבי זיתן, מנכ"לית משותפת במקאן טק- אתי עבדי, סמנכ"לית השיווק של חברת תדיראן- נופר ממרוד ומנכ"ל חברת טקדה- אריה קרמר.
מנכ"לית איגוד השיווק תלמה בירו ציינה: "איש
השיווק של המחר צריך להיות בעל תכונות רבות. עליו להיות סקרן מאד, עם תשוקה עזה
לטכנולוגיה, בעל יכולת אנליטית, וראיה רחבה, רב תחומית של החברה. כי השיווק
נוגע בכל פינה בארגון: בכספים, בשרות, במכירות, במשאבי אנוש, ב IT, ומשום כך על
איש השיווק להכיר גם את התמונה הכוללת וגם את פרטי התהליכים. אנשי השיווק הם עמוד
האש שלפני המחנה וככאלה – הם אלה המובילים את החברה שלהם קדימה".
Agility" סיגלית הורן- גלפרין, משנה למנכ"ל איגוד השיווק
ציינה: או בעברית זמישות –
חיבור של המילים זריזות וגמישות. זה אינו מונח חדש, למעשה כבר דרווין דיבר על כך
שלא החזק ביותר שורד, אלא זה המגיב ומסתגל במהירות לשינוי. הקורונה הייתה תקופת
מבחן לכל כישורי הזמישות של כולנו. היא הפכה להיות רלוונטית יותר מתמיד
והתרחבה לכל תחומי החיים. תעשיות, חברות ואנשים. כולם נבחנו, עד כמה מפותח
"שריר" הזמישות שלהם. הדבר בא לידי ביטוי בתחומים רבים והדוגמאות לכך
רבות, לדעתי, הזמישות והתשוקה שימשו אותנו בזמן הקורונה להישרדות ולדעתי
ימשיכו ללוות אותנו בתקופה שנקראת THE NEXT NORMAL ככלי להצלחה".
בכנס
התארחו בכירי עולם העסקים והשיווק של ישראל: מנכ"ל חברת החשמל- עופר בלוך, מנכ"ל תנובה- אייל מליס,
מנכ"לית חברת AIG– יפעת רייטר, מנכ"לית אלטמן בריאות- עינת יוזנט רביד, מנכ"ל
שופרסל- איציק אברכהן, מנכ"ל ישראכרט- רון וקסלר, מנכ"ל
פלאפון yes ובזק בינלאומי – רן גוראון, מנהלת השיווק של מכבי שירותי בריאות- נירית בן קיש, מנהל מכון המחקר
של שירותי בריאות כללית- פרופ' רן בליצר, משנה למנכ"ל איגוד השיווק- סיגלית
הורן גלפרין, ראש מערך הסייבר הלאומי- יגאל אונא, מנכ"ל חברת נירלט- עמרי
לוטן, ראש מטה שיווק בנק הפועלים – אסף אזולאי, מאיה ורטהיימר, סמנכ"ל שיווק
יוניליוור- ישי מנדיל, סמנכ"לית השיווק של נספרסו – יפית מנטין,
סמנכ"לית השיווק והדוברות של כלל פיננסים וביטוח – גלי שבד, סמנכ"לית
שיווק ומנועי צמיחה בשטראוס ישראל – טל בן פורת, סמנכ"לית השיווק של חברת
תדיראן- נופר ממרוד, משנה למנכ"ל מכון שילוב- איתי אולניק, מנכ"לית
משותפת במקאן טק- אתי עבדי, מנכ"ל טקדה ישראל- אריה קרמר, איש יחסי הציבור רני רהב ורבים נוספים.
הכנס כלל שני
סבבים של פאנלים של מנכ"לים: פאנל ראשון
בהשתתפות, מנכ"ל תנובה- אייל מליס, מנכ"ל שופרסל- איציק אברכהן, מנכ"ל
ישראכרט- רון וקסלר ומנכ"ל חברת חשמל עופר בלוך. חברי הפאנל
עסקו בשאלות של ניהול פוסט קורונה: אילו מיומנויות נדרשות מארגונים כדי להצליח
בפוסט קורונה, תרבות ארגונית מנצחת, על אילו נושאים הם שמים דגש- חיזוק המותג,
שרות טוב, חדשנות או מון מול הלקוח.
מנכ"ל חברת
החשמל, עופר בלוך:
"ההתכנסות לעבודה מבית וההיצמדות למסכים, הוא השינוי הגדול של הקורונה.
השינויים שערכנו בחברה הם פנומנליים. עובדי המשרדים עברו לעבוד מהבית והגיוס של
העובדים לשינוי היה מופת".
מנכ"ל
שופרסל, איציק אברכהן ציין בדבריו: "הקורונה והמשבר
הרפואי פגש ביקוש והיערכות מקדימה, השקענו בשנים האחרונות באונליין, בפארמה,
בשרשרת האספקה והגענו למשבר הזה מוכנים, ואת כל ההיערכות שעשינו בשנים האחרונות
פגשנו בקורונה. הכפלנו את היכולות שלנו באופן יומי. גם הצרכן השתנה, בהתחלה הייתה
היסטריה וראינו מעבר של הצרכנים להבנה בקולינריה ורצון למוצרים נוספים. תרבות
הקנייה בסניפים תישאר אבל האונליין יתחזק ונבצע התאמות".
מנכ"ל
תנובה, אייל מליס: "הקורונה
זה מה שיפה במציאות. אתה בונה תוכניות ואז מתחיל להתאים עצמך למציאות. הצורך לייצר
בטחון תזונתי וודאות של בטחון מזון ובטחון בריאותי לעובדים, ותוך 3 ימים הפעלנו
מערך אחר. ויותר נכון להגיד שהתוכנית לא השתנו אלא הועצמו. ביצענו טרנספורמציה של
תהליכי העבודה ושינויים שהיו לוקחים לנו 3/4 שנים קיצרו את התהליך לימים. הצרכן
סיגל צרכים אחרים והתחיל לבשל יותר ולצרוך בבית".
מנכ"ל
ישראכרט, רון וקסלר: "בדיוק עם
פרוץ הקורונה, בחודש מרץ הפכנו לחברת תשלומים מתקדמת ועצמאית שבתקופה הזו פיתחנו
שרירים להשלים עצמאות ובאנו ערוכים להשיק עבור הלקוחות את האפשרות לשלם בטאצ' בלבד
בטלפון הנייד, אפשרנו לשלם בתח"צ
באמצעות אפליקציה- שירותים שעזרו לצרכן הסופי ולחברות ועסקים. המעבר של עסקים ממכירות באופן רצפתי לאונליין
היה שינוי דרסטי ואנחנו סייענו עם החנות האינטרנטית שלנו. השנה הזו גרמה להאצת תהליכים וייצרה הזדמנויות".
פאנל מנכ"לים נוסף נערך בהשתתפות: מנכ"לית
חברת AIG– יפעת רייטר, מנכ"לית אלטמן בריאות- עינת יוזנט רביד
ומנכ"ל חברת נירלט- עמרי לוטן.
גם פאנל זה עסק בשאלות ניהול פוסט קורונה,
סוגיית ניהול עובדים מרחוק והקושי בגיוס עובדים בתקופה זו, עקרונות מנחים לניהול
ותכוונת נדרשות ממנהלים בתקופת פוסט קורונה.
מנכ"לית חברת AIG– יפעת רייטר: "הבנו שזו שנה שי בה הרבה הזדמנויות.
הטכנולוגיה צריכה לשרת את הצרכן. הצרכן רוצה פשטות והוגנות. נושא האמון מול
העובדים הוא מאוד חשוב. שאתה מנהל שיחה עם עובד שהוא בסלון מהבית ואתה בסלון מהבית
נפרץ גבול של תמיכה והדדיות". גם הלקוחות מחפשים היום חברה שלא רואה רק את
שורת הרווח אלא סולידריות חברתית.
מנכ"לית אלטמן בריאות- עינת
יוזנט רביד:"
כל מי שחווה ניהול בתקופה הזו, הבין שצריך לתת אמון
בעובדים שלו. דור הZ הפתיע בתקופת הקורונה במעורבות שלו
לעתיד".
מנכ"ל חברת נירלט
עמרי לוטן: "מי שצולח משברים הוא מי שנכנס למשבר בריא.
חברה זו אנשים, שחווה את המשבר בצורה אחרת. לומדים לגעת בעובדים גם בזום. אחרי
שהמשבר הפסיכולוגי עבר אז כן חווינו עלייה בביקוש למוצרי צבע ושיפוצים. אנחנו וכל
השותפים שלנו נהננו מזה. לצד התגובה המהירה למשבר חשוב לתכנן קדימה עם תכנית נתונה
לשינויים. אני ממשיך לתכנן את התוכניות הרב שנתיות על בסיס שינויים, מתוף הנחה
שב2022 נהיה אחרי הקורונה."
בנוסף, כלל
הכנס שני פאנלים בהשתתפות סמנכ"לי שיווק בכירים. פאנל ראשון נערך בהשתתפות: סמנכ"ל שיווק
יוניליוור- ישי מנדיל, מנהלת השיווק של מכבי שירותי בריאות- נירית בן קיש ו
סמנכ"לית השיווק של נספרסו – יפית
מנטין. חברי הפאנל עסקו בשאלות על שיווק בעידן פוסט
קורונה, האם ובאיזה אופן הקורונה שינתה את שיטות השיווק, תמהיל השיווק והפנייה
לצרכנים והאם מודל העבודה ששל עבודה מהבית לצד עבודה משרדית- כאן בשביל להישאר.
פאנל סמנכ"לי שיווק נוסף כלל את:
סמנכ"לית השיווק והדוברות של כלל פיננסים וביטוח – גלי שבד,
סמנכ"לית שיווק ומנועי צמיחה בשטראוס ישראל – טל בן פורת וראש אגף שיווק
ודיגיטל של רשת שופרסל- גיא אבן. גם בפאנל זה עסקו בשאלות שיווק פוסט קורונה,
הצרכן החדש ומאפייניו, מהם הערכים המוספים שנדרשות חברות להציע לצרכן החדש והאם
החדשנות נדחקה הצידה בתקופה מאתגרת זו.