מנכ"ל גוגל: "המעבר למובייל דרמטי"

מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, רואיין על ידי גיא לרר בוועידת Go-Mobile של מידע כנסים שנערכה במרכז אווניו.


ברנד, המנהל מטעם גוגל גם את הפעילות באפריקה, התייחס למאפיינים המיוחדים של יבשת זו. "יש 7 מיליארד אנשים בעולם, 4 מיליארד מהם מחזיקים בטלפון סלולרי. באפריקה יש מצב מדהים, היבשת כאילו דילגה על שלב המחשב ישירות למובייל. היום באפריקה רוב הגישה למידע נעשית באמצעות הטלפון הנייד ולא דרך ה-PC. כל צריכת המידע שם נעשית דרך הטלפון הנייד".


כיצד גוגל נערכת למעבר למובייל בתחום הפרסום? מאיר ברנד: "המעבר למובייל דרמטי. רבע מהחיפוש בעולם נעשה דרך המובייל, כאשר שתי מערכות מרכזיות שולטות בשוק, IOS של אפל ואנדרויד שלנו. מה שחבל הוא שהמשתמש נאלץ לבחור באחת מהשניים וזה חבל".


ברנד הפתיע את הנוכחים והרעיף רצף של מחמאות על המתחרה אפל. "באייפון יש חשיבה עמוקה בכל הנוגע לחוויית משתמש – החוויה של אפל היא טובה וחזקה", אמר ברנד והוסיף כי עם זאת באנדרויד קצב החדשנות מהיר יותר.


בהמשך לנושא זה נשאל ברנד מדוע האפליקציות באייפון טובות יותר מאשר באנדרויד. "ההבדל הוא שאפל בוחרים בשביל המשתמש את החוויה הטובה, ואנו מאמינים שמי שצריך לבחור זה רק הצרכן. זה הבדל בתפישת העולם".


ברנד נשאל על פרשת המשפט המתוקשר בין אפל לסמסונג. ברנד: "חוק הפטנטים הקיים חייב להשתנות. הוא חוטא למטרתו העיקרית שזה הגנה על חדשנות והוא מגן בעיקר על השחקנים הגדולים".


האם גוגל עומדת לאבד הכנסות לאור העלייה בצריכת מידע במובייל? ברנד: "אין ספק שהעולם משתנה וגוגל שמה לה למטרה להיות בחזית החדשנות. גוגל מתמודדת עם נושא זה. המסך קטן יותר, יש פחות פרסומות ויש פחות כסף. אבל כל מדיום חדש מחייב פיצוח. צריך לקחת בחשבון שכשהטלוויזיה פרצה לא כלכך ידעו איך להתמודד עם זה ואחרי מספר שנים הפרסומות הפכו לאפקטיביות. גם בסלולר המצב דומה. היום, ישראלים מבלים יותר זמן באפליקציות מאשר בשיחה באמצעות הטלפון. שינוי זה בהרגלי הצריכה מחייב התאמה למציאות המשתנה. אנו בעתיד נראה יותר פרסום מבוסס מיקום, פרסום שהוא שונה בתכלית ממה שמוכר עתה. בכל מקרה, אין לי ספק שהמוניטיזציה במובייל תהיה משמעותית מאוד. "


פרטיות באינטרנט. מאיר ברנד: "היום, כשיש פייסבוק, ההגדרות של פרטיות מאוד שונות. פרטיות בעיני הילדים שלנו שונה מפרטיות אצל בני הדור שלנו ושונה בתכלית מפרטיות אצל דור ההורים שלנו. בנושא זה חברות יהיו חייבות להיות שקופות בנושאי פרטיות."
מדוע גוגל פלוס לא הצליח? ברנד: "גוגל איחרה את עולם הסושיאל אבל היו לנו הימורים מוצלחים באנדרויד ובכרום. גוגל פלוס נועד על מנת להכניס ממד חברתי לחיפוש. כל חווית חיפוש מוצר תלווה בהמלצות חברים ושלל פיצ'רים שיהפכו את חווית החיפוש לחברתית יותר. מאות מיליוני משתמשים ונהנים מזה.

אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח