מנכ"ל גוגל: "המעבר למובייל דרמטי"

מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, רואיין על ידי גיא לרר בוועידת Go-Mobile של מידע כנסים שנערכה במרכז אווניו.


ברנד, המנהל מטעם גוגל גם את הפעילות באפריקה, התייחס למאפיינים המיוחדים של יבשת זו. "יש 7 מיליארד אנשים בעולם, 4 מיליארד מהם מחזיקים בטלפון סלולרי. באפריקה יש מצב מדהים, היבשת כאילו דילגה על שלב המחשב ישירות למובייל. היום באפריקה רוב הגישה למידע נעשית באמצעות הטלפון הנייד ולא דרך ה-PC. כל צריכת המידע שם נעשית דרך הטלפון הנייד".


כיצד גוגל נערכת למעבר למובייל בתחום הפרסום? מאיר ברנד: "המעבר למובייל דרמטי. רבע מהחיפוש בעולם נעשה דרך המובייל, כאשר שתי מערכות מרכזיות שולטות בשוק, IOS של אפל ואנדרויד שלנו. מה שחבל הוא שהמשתמש נאלץ לבחור באחת מהשניים וזה חבל".


ברנד הפתיע את הנוכחים והרעיף רצף של מחמאות על המתחרה אפל. "באייפון יש חשיבה עמוקה בכל הנוגע לחוויית משתמש – החוויה של אפל היא טובה וחזקה", אמר ברנד והוסיף כי עם זאת באנדרויד קצב החדשנות מהיר יותר.


בהמשך לנושא זה נשאל ברנד מדוע האפליקציות באייפון טובות יותר מאשר באנדרויד. "ההבדל הוא שאפל בוחרים בשביל המשתמש את החוויה הטובה, ואנו מאמינים שמי שצריך לבחור זה רק הצרכן. זה הבדל בתפישת העולם".


ברנד נשאל על פרשת המשפט המתוקשר בין אפל לסמסונג. ברנד: "חוק הפטנטים הקיים חייב להשתנות. הוא חוטא למטרתו העיקרית שזה הגנה על חדשנות והוא מגן בעיקר על השחקנים הגדולים".


האם גוגל עומדת לאבד הכנסות לאור העלייה בצריכת מידע במובייל? ברנד: "אין ספק שהעולם משתנה וגוגל שמה לה למטרה להיות בחזית החדשנות. גוגל מתמודדת עם נושא זה. המסך קטן יותר, יש פחות פרסומות ויש פחות כסף. אבל כל מדיום חדש מחייב פיצוח. צריך לקחת בחשבון שכשהטלוויזיה פרצה לא כלכך ידעו איך להתמודד עם זה ואחרי מספר שנים הפרסומות הפכו לאפקטיביות. גם בסלולר המצב דומה. היום, ישראלים מבלים יותר זמן באפליקציות מאשר בשיחה באמצעות הטלפון. שינוי זה בהרגלי הצריכה מחייב התאמה למציאות המשתנה. אנו בעתיד נראה יותר פרסום מבוסס מיקום, פרסום שהוא שונה בתכלית ממה שמוכר עתה. בכל מקרה, אין לי ספק שהמוניטיזציה במובייל תהיה משמעותית מאוד. "


פרטיות באינטרנט. מאיר ברנד: "היום, כשיש פייסבוק, ההגדרות של פרטיות מאוד שונות. פרטיות בעיני הילדים שלנו שונה מפרטיות אצל בני הדור שלנו ושונה בתכלית מפרטיות אצל דור ההורים שלנו. בנושא זה חברות יהיו חייבות להיות שקופות בנושאי פרטיות."
מדוע גוגל פלוס לא הצליח? ברנד: "גוגל איחרה את עולם הסושיאל אבל היו לנו הימורים מוצלחים באנדרויד ובכרום. גוגל פלוס נועד על מנת להכניס ממד חברתי לחיפוש. כל חווית חיפוש מוצר תלווה בהמלצות חברים ושלל פיצ'רים שיהפכו את חווית החיפוש לחברתית יותר. מאות מיליוני משתמשים ונהנים מזה.

אולי יעניין אותך

שיווק דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

לוגו חדש
מתחם LAGO חתונה מעוצבת על ידי קארין אוסמו- צילום מרווין (3)
los arango blancoלוס אראנגו טקילה בלאנקו מחיר 159