מנכ"ל Pepper: "כ- 88% מהסטרטאפים נכשלים כי לא מצאו ביקוש למוצר שלהם"

"מחקרים מצביעים על כך ש-88% מהסטארט-אפים נכשלים כיוון שלא הצליחו ליצור התאמה בין המוצר שלהם לצרכי השוק (Product market fit), אבל ברגע שהם מוצאים את הביקוש הזה, הם חייבים לגדול ומהר", דברים אלה אמרה מיכל קיסוס הרצוג, מנכ"לית PePPer בכנס . FINTECH JUNCTION


הכנס נערך בהפקת אנשים ומחשבים, זו השנה השנייה ברציפות, בהשתתפות יותר מ-1,500 איש. קיסוס הרצוג אמרה את הדברים בשיחה עם בן פלד, יזם ומנכ"ל הכנס. השניים שוחחו על "המעבר מהקמה לצמיחה בעת בניית בנק דיגיטלי".



בהמשך להתייחסותה לסטארט-אפים, אמרה קיסוס הרצוג: "את ההתאמה מזהים כשרואים שיש דרישה מטורפת למוצר, בזמן שבינתיים החברה מנסה לעמוד בכל הדרישות, במקביל לשיפור מתמיד של המוצר ולמעבר של המייסדים מכתיבת קוד להנהלה והנהגה. אז יודעים שהגיע גם השלב של לצמוח. לכן החלטנו לעלות עם מוצר שכרגע לא מציע הכל".


"לבנות מוצר שאנשים אוהבים"


לדברי קיסוס הרצוג, Pepper הוא הבנק הדיגיטלי הראשון בישראל שנועד לספק בנקאות שונה באמצעות הטלפון הנייד. "אנשים שמשתמשים ב-Pepper ובאפליקציות של בנקים מסורתיים יאמרו לכם בוודאות שההבדל ביניהם הוא דרמטי", אמרה. "בנוסף", ציינה, "מודל התפעול הרזה שלנו מאפשר לנו להשקיע את הכסף שלנו (כסף שבנקים מסורתיים למשל משקיעים בתפעול יקר של סניפים ומערכות Legacy) במה שחשוב, כלומר – שירות לקוחות ופיצ'רים שנותנים מענה פרסונלי".


קיסוס הרצוג דיברה גם על עולם הסטארט-אפים וציינה כי Pepper אכן שייך לחברה גדולהבנק לאומי אך הוא סטארט-אפ, כי הוא פועל על פי "התנ"ך" של הסטארט-אפים: "לבנות מוצר שאנשים אוהבים, לבחון את המוצר ולהטמיע אותו מהר, להגיע ל-Product market fit ואז לצמוח כמו משוגע".



"הפלטפורמה לא משנה – מה שחשוב אלה ערכי הליבה"


"על מנת לצמוח הרבה ובמהירות נדרשים קודם כל חזון בהיר וברור לצד אסטרטגיה ומדידה ברורה, וכמובן תרבות ארגונית וערכי ליבה", אמרה קיסוס הרצוג. "ללא ערכי ליבה המהווים את DNA של הארגון לא ניתן להצליח לאורך זמן".


לדבריה, "ההצלחה של Pepper טמונה באותם רכיבים – של אסטרטגיה, מדידה ותרבות ארגונית. עובדים מגיעים אלינו ונשארים לעבוד אצלנו, לא כי האוכל שלנו טוב יותר מאשר בחברות היי-טק אחרות או כי אנחנו משלמים יותר, ממש לא, אלא כי הם רוצים להיות חלק מגוף שמשנה, הם רוצים לשנות את הדרך שבה הבנקים עובדים".


לעניין המדידה אמרה קיסוס הרצוג כי "על אף שכולם יודעים את חשיבותה של המדידה לעתים קרובות, אנחנו לא מגדירים מראש את יעדי הצמיחה שלנו ולכן גם המדידה שלנו אינה מדויקת. ומדידה היא מפתח לצמיחה. דוגמה לכך היא מדידה של הורדות של אפליקציה לעומת שימושים".


קיסוס הרצוג סיימה את השיחה עם פלד במענה קצר לסדרת שאלות, כולל על בלוקצ'יין, ביטקוין ובינה מלאכותית. לדבריה, "בינה מלאכותית נתפסת יותר כתקווה מפחד. היא לא תחליף בני אנוש, אלא תסייע להם. אבל, בהחלט נדרשת כאן רגולציה".


אולי יעניין אותך

 קצוביץ ושירי וקס צילום באדיבות גוטפרנדס
Let's TALK about it! המלכה איליזבת יערה קידר
IFA_B
 1_ קרדיט צילום - יעל צור
 הסביבה 2023 של יוניון מוטורס- טויוטה ישראל
bmw-gfb0242366_1280 (1)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח