בימים אלו עלה לאוויר באופן רשמי פורטל חדש וראשון מסוגו בתחום הקד"מ, האירועים והתערוכות. הפורטל מספק מענה לכל הנושאים הקשורים להפקת אירוע מקצועי, תערוכה או קמפיין קידום מכירות.
הפורטל הוקם על ידי בני מלמד ובועז שיינהרץ, שניהם בעלי נסיון רב בתחום ההפקה. בני מלמד, בן 28, מכהן גם כבעלים ומנכ"ל משותף בחברת ההפקה "אנמדיה- פתרונות בשיווק ללא מדיה". בועז שיינהרץ, בן 27, הוא מנהל קריאטיב מנוסה ותרם רבות מנסיונו בתחום להקמת האתר.
מלמד: "כבר 38 שנה תחום ההפקה לא השתנה. אולי התווספו המחשב והמדפסת אבל חוץ מזה התחום לא השתנה".
שיינהרץ: "האתר נבנה במחשבה על החלקים השונים של ההפקה, החל מהלקוח דרך הקריאייטיב ועד הלקוח. בעזרת האתר ניתן לתכנן הפקה מ- א' ועד ת' בלחיצת כפתור".
הפורטל מהווה תחנת עבודה מלאה למפיקים ותקציבאים ומאפשר לתכנן קמפיין קד"מ, אירוע או תערוכה ביעילות גבוהה, תוך חסכון בזמן ובמינימום טעויות.
הכלים באתר
Mefik הוא הראשון לרכז מחירון שוק ממוצע של עשרות מוצרי ושירותי "מדף". לדברי מלמד, המחירון מסייע למפיקים להישאר בפוקוס על המחירים בשוק. לרוב מפיק עובד עם ספק מסויים לתקופה ארוכה והוא אינו מבקש הצעות מחיר באופן קבוע.
"המחירון הפחיד הרבה ספקים שחשבו שהם מאוד יקרים וגילו שהם בעצם עומדים בממוצע של השוק. הכלי גם מסייע לתקציבאים שמבקשים מהם הצעת מחיר שבעולם עובדים עליהם חודשים, ובעזרת המחירון ניתן לבצע זאת תוך 10 דק'". הוסיף מלמד.
כלים נוספים הקיימים בפורטל הם זירת מכרזים אינטראקטיבית, אשר תאפשר לגולשים לבקש הצעות מחיר מספקים ישירות לתיבות הדוא"ל הפרטיות שלהם או לחפש נותני שירותים ספציפיים באמצעות "אינדקס ספקים" המכסה את כל תחומי ההפקה ומחולק ל- 54 קטגוריות.
האינדקס גם מהווה את הבסיס למודל העיסקי של האתר, והרשמה אליו היא בתשלום. כעד עתה נרשמו לאינדקס כ- 800 עסקים, ולהערכת אנשי מפיק קיימים בשוק כ- 7000 ספקים במעגל הקרוב של תחום ההפקה והקד"מ, וכ- 40,000 לקוחות פוטנציאליים במעגל הרחב של תחום השיווק כולו.
כלים חשובים שיכולים לחסוך זמן רב, והרבה כאבי ראש לאנשי הפקה הם טבלת ההפקה, ולוח האירועים. טבלת ההפקה היא רשימת תיוג במורכבת מסעיפים רבים אותם יש לבצע בעת הפקת אירוע, ומתוכם המפיק יכול לבחור את הסעיפים הדרושים לו לאירוע ספציפי. לכל סעיף יש גם קישור למידע חיוני אודותיו ולאינדקס ספקים בתחום.
"אפילו דבר קטן כמו לשכוח שלט 'זהירות מדרגה' – ואין אירוע. האירוע לא יקבל אישוור", ציין מלמד.
לוח האירועים, מרכז בלוח שנה את האירועים חשובים ואירועי הפקה, כך שבעת תכנון אירוע אפשר תוך שניות לבחור תאריך בו לא נופל משחק של מכבי או כנס של חברה מתחרה. ללא לוח האירועים של Mefik, יש צרוך בסריקה ארוכה של במספר אתרים שונים וחיפוש אחר מודעות בעיתונים.
את האתר עיצוב ותיכנן סטודיו ImageArt של ספי סמדר. לדברי שיינהרץ השיווק של האתר התבצע בעיקר דרך שמועות, מאחר וזהו ענף קטן שמועות רצות מהר. כמו כן האתר נתמך ביחסי ציבור ויוצא בשיתוף פעולה עם המגזין "אירועים ותערוכות" שכולל פרסום הדדי.
האתר באוויר כבר חודשיים, וכבר מציינים היזמים, שנפגשו במהלך לימודיהם, כי הם עומדים להחזיר את ההשקעה, וכי הם הכפילו את הצפי המופיע בתכנית העסקית שלהם. הם מציינים כי הם אתר יחיד בעולם בתחום (לפי מה שהם יודעים) וכי הם כבר מתחילים לחשוב חו"ל.
לסיום, הטיפ של מלמד למנהלי שיוק הוא: "תעבדו עם חברת הפקות מקצועית, אל תנסו להפיק בעצמכם ולחסוך כמה שקלים". מלמד כבר ראה מספיק אירועים שנפלו בגלל ארגון לא מקצועי.