מסקר שערכה חברת Webtrends עולה כי רמת הידע והיכולת של אחראי שיווק באינטרנט בארגונים לנתח ולהעריך את תוצאות הפעילות השיווקית נמוכה. רק חמישה אחוזים מהמשתתפים בסקר הביעו בטחון גבוה ביכולת המדידה של מאמצי השיווק שלהם ברשת. 26 אחוזים הודו כי הם משווקים "בעיניים עצומות", בעוד 26 אחוז נוספים הביעו בטחון מועט. 43 האחוז הנותרים הביעו בטחון ברמה מספקת ביכולת מדידת התוצאות.
מהסקר ניתן להסיק כי רמת הביטחון הנמוכה ביכולת המדידה של תוצאות הפעילות השיווקית באינטרנט נובעת מחוסר התמצאות בתחום. רק חמישה אחוזים מהמשיבים ציינו כי יש להם שליטה מלאה בניתוח ROI שיווקי, רמת המרה ומדדי הכנסות (Revenue metrics). 23 אחוזים דיווחו כי הם לא משתמשים באף מדד, ואילו 29 אחוז מסתמכים על מספר הקלקות בלבד כמדד יחיד.
אלון זכאי, מנכ"ל חברת @-Z המתמחה בשיווק בינלאומי באינטרנט: "ניתוח התוצאות הוא חלק בלתי נפרד מכל פעילות שיווקית באינטרנט. מי שלא מבצע זאת מפסיד את אחד היתרונות הגדולים ביותר שמעניקה הרשת למפרסמים. בכל קמפיין באינטרנט יכול להיצבר מידע משמעותי מאוד עבור המפרסם או המשווק. בראש ובראשונה, ניתן לקבל אינדיקציה מהירה לגבי מידת ההצלחה של הקמפיין או האתר ולבצע התאמות והקצאת משאבים בצורה אופטימלית בהתאם. מעבר לכך ניתן ללמוד על העדפות הגולשים והלקוחות, תחומי העניין השונים ולבנות פרופיל שלהם."
"כיום המעקב והניתוח אינם מסתיימים במדידת כמות החשיפות או מספר ההקלקות, אלא במה שקרה 'פוסט-קליק'. כמה אינטראקציות מושלמות הביא לי כל דולר שהשקעתי בכל אחד מערוצי השיווק השונים." מוסיף זכאי.
נתונים נוספים שעלו מהסקר לגבי מדידת פעילות שיווקית באינטרנט מצביעים על כך ש- 76 אחוז מאחראי השיווק באינטרנט מודעים לנקודת הכניסה לאתר שלהם, וכמעט חצי (48%) יודעים להצביע מהי נקודת העזיבה של האתר. 48% מודעים לנקודת הנשירה, מושג המתייחס לנקודה במהלך הרשמה או מילוי פרטים בה גולשים עוזבים את האתר. "
זכאי:"ניתוח הנתונים המגיעים מפעילות שיווקית דורש מומחיות וידע על הכלים הנכונים שניתן להשתמש בהם, המדדים שיש להיעזר בהם והמסקנות הנכונות שיש להפיק מהם. מהסקר ניתן לראות כי ארגונים רבים מודעים לחשיבות של שיווק באינטרנט ולהכרח שבכך, אך הם אינם ערים ליתרונות הרבים הגלומים ברשת, ולערך הגבוה שהשיווק באינטרנט יכול לתת לארגון."