השבוע נפתחה ההרשמה לתחרות הקד"מ הישראלית, שתוצאותיה יוודעו באמצע חודש יולי. הזוכים בתחרות הישראלית יתמודדו בגמר העולמי של תחרות הקד"מ המובילה בעולם, ה-Globes Awards, שמאורגנת על ידי הארגון האמריקאי של סוכנויות קידום המכירות, ה-MAA, בשיתוף עם עיתוני שיווק ואיגודים מקצועיים בכל העולם. 70 מנכ"לים וסמנכ"לי שיווק ידרגו את העבודות המתמודדות.
המדליות בתחרות מוענקות למבצעי קד"מ בולטים במיוחד שנערכו בעולם, המתמודדים ב- 16 קטגוריות וביניהן: הקמפיין הרב שיטתי הטוב ביותר, הקמפיין הטוב ביותר למטרות צדקה, והקמפיין הטוב ביותר שבוצע בתקציב נמוך במיוחד.
זכייה במדלייה בתחרות ה-GLOBES Awards מהווה כיום את הפרס הנחשב ביותר בעולם בתחום קידום המכירות. זכייה בפרסי ה- GLOBE בתחרות מעידים, כי מדובר בקמפיינים הטובים והמבריקים ביותר בתעשייה.
קמפיין קד"מ מוגדר כתכנון וביצוע של תוכנית שיווק אסטרטגית וטקטית, המשלבת אמצעי תקשורת, ומתוכננת כך שתשפיע על ההתנהגות, באופן שיבנה את המכירות ויחזק את תדמית המוצר.
את תחרות הקד"מ הישראלית מארגנים במשותף איגוד המפרסמים בישראל והעיתון פורום שיווק. התחרות נערכת זו השנה השישית ברציפות ובכל שנה נשברים בה שיאי הגשת העבודות, המציגות פעילויות קידום מכירות ושיווק ישיר שנערכו במהלך השנה האחרונה, ומעידים על התפתחות הענף בישראל ועל הפניית יותר תקציבי שיווק אליו. בשנה שעברה הוגש לתחרות מספר שיא של 134 עבודות, והתחזית היא כי גם שיא זה יישבר השנה. העבודות נשפטות על ידי 70 מנכ"לים, סמנכ"לים ומנהלי שיווק ומקבלות ניקוד על קונספט, מקוריות, ביצוע ותוצאות.
בשנה שעברה, זכתה טרגט מרקט לראשונה במספר הרב ביותר של מדליות זהב במקצה הישראלי – 10 מדליות. עוד זכו בזהב: פרומרקט – 5, מומנטום – 1, וסופרפוש – 1.
פרומרקט וטרגט מרקט גם זכו להכרה עולמית על קמפיינים שביצעו. פרומרקט זכתה עבור סופרפארם במדלית זהב עולמית, טרגט מרקט זכתה עבור בזק במדלית כסף ועבור `כחול עולה` של פלאפון במדלית ארד.
מי יכול להירשם לתחרות?
כל מי שהיה אחראי לניהול קמפיין קד"מ בשנה האחרונה: סוכנויות קד"מ, מנהלי קד"מ בחברות, משרדי פרסום, מנהלי שיווק, חברות אינטראקטיב וכל מי שהיה אחראי לקמפיין קידום מכירות יוצא דופן במקוריותו, בצורתו או בתוצאותיו בין התאריכים 30/6/05 – 8/6/06.
השנה, הוכנסו מספר שינויים ושיפורים בתקנון. השינויים המהותיים הם:
1) ניתן להגיש את אותו קמפיין לארבע קטגוריות בלבד, כדי לצמצם את מספר הפרסים שקמפיין יכול לגרוף.
2) שינויים בשיפוט – הזכייה במדליות זהב, כסף וארד יותנו בעמידה בסף ציון שייקבע. לא יחולקו מדליות בכל הקטגוריות.
המועד האחרון להרשמה לתחרות – 8 ביוני 2006.
ניתן לקבל מידע על התקנון + ניתוחי אירוע מפורטים של עבודות שזכו בתחרות בשנים קודמות בכתובת www.forum.co.il.