סטודמאייר, ישראלים, ויכולת ההתבטאות

לפני כשבוע ניהלתי מסיבת עיתונאים עם אמאר'ה סטודמאייר. מי שלא מכיר, מדובר בכוכב ליגת הכדורסל האמריקאית NBA, שלפני מספר שנים גילה שורשים יהודים, ומהווה חלק מקבוצת רכישה שקנתה את הפועל ירושלים בכדורסל.


לפני מסיבת העיתונאים שוחחנו, כשהוא מבקש לדעת מה יהיו השאלות הצפויות (זוהי סימולציה שאני עושה עם כל לקוח. הכנה לשאלות, בחינת תשובות אפשריות וההשלכות שלהן). סטודמאייר בעיקר הקשיב, ונדמה לי שזה מאפיין אנשים שהגיעו לרמה מסוימת.


תדרוכים דומים שהעברתי ללקוחות ישראליים, בדרך כלל נקטעו בשליפות מהמותן, קפיצה מנושא לנושא, רוגז על עצם השאלה ("למה שישאלו כזאת שאלה"), ואילו הבחור שבגיל 12 איבד את אביו כשאימו נכנסת ויוצאת מהכלא, אותו אחד שהחליט לוותר על הקולג' ולנסות את מזלו ב-NBA כדי לפרנס את משפחתו, פשוט הקשיב.


הדבר השני אליו שמתי לב, הוא יכולת ההתבטאות שלו. בבתי הספר בארה"ב מפתחים את ה- debate -יכולת ויכוח, שיכנוע, שיחה. כשאנו נחשפים לעימותים טלוויזיונים אמריקאים אנו רואים רמה אחרת מאשר מה שאנחנו רגילים לו בארץ. כאן אנחנו נכנסים אחד לדברי השני, מבטלים ב"שטויות", ולא מנהלים שיחה או ויכוח, אלא בעיקר צועקים אחד על השני.


סטודמאייר הגיע למסיבת העיתונאים ונשאל על הכל: למה הוא רכש את הפועל ירושלים, מה התכניות של הקבוצה, איזה שחקנים יגיעו, שאלות על קבוצתו הנוכחית הניו יורק ניקס, ושאלה שתמיד נשאלת- מה הוא יודע על הליגה הישראלית.


היכולת שלו לקחת שאלה שהתשובה עליה די ברורה (שאין לו ממש מושג מה קורה בליגה הישראלית), ולהפוך אותה לתשובה מעניינת, היתה משהו מרענן ולא נפוץ, בטח לא בנישת הראיונות הישראלית. "יש לי חברים ששיחקו כאן וסיפרו לי על הרמה פה רק דברים טובים. אני מכיר די טוב את עמרי כספי שמשחק ב-nba, ופיתחנו מערכת חברות בינינו, המעבר ליוסטון יכול מאוד להתאים לו, הוא שחקן כישרוני מאוד ועם עבודה רצינית הוא יכול להתפתח להיות שחקן מצוין".


נדמה לי שאנחנו הישראלים מאבדים את יכולת השיחה שלנו, יכולת הדיון והויכוח. לעיתים נראה לנו שאנחנו חייבים לנצח כל שיחה, מה שמוביל הרבה פעמים לעליית טונים, למרות שזו רק שיחה.


אולי כדאי להכניס לבתי הספר את נושא השיחה ואמנות הויכוח, העלאת הטיעונים והשיכנוע. זהו חלק חשוב מאוד ביכולת להעביר מסרים, עניין שאנו כישראלים נתקלים בו בבעייה בהסברה שלנו בעולם.


נדמה שגם כשאנשי עסקים, בעלי חברות, כשאנו באים לספר על המוצר שלנו, על החברה או העסק שלנו, יהיה לנו יותר קל להעביר את המסר שלנו, את המסר הנכון שלנו.



הכותב הוא גיל לבנוני– יועץ מיתוג, תקשורת ותדמית

אולי יעניין אותך

 סניף פתח תקווה מיקי שמו צילום יחצ (2)
color-chart-g8bec9df5e_12801
cincopa
yossi-cohen9
129-find-designers
hila1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

 וינטר סיבוני סמנכלית שיווק של מותג קסטרו צילום עידן סבח (Custom)
 שטרן, מנכל קניון TLV צילום טל איז'ק
WANNA GREENS greenOnyx - צילום אסף קרלה (1)