סימנים לאפשרות של פריצה בתחום הסחר האלקטרוני באמצעות טלפונים ניידים

רבות דובר על אפשרויות הרכישה באמצעות הטלפון הנייד, אך עד כה ללא הצלחה של ממש. אך כאשר גורם קמעונאי כמו E-Bay מאמץ טכנולוגייה ידידותית ומהירה לביצוע רכישות, נראה כי הפריצה בתחום זה אינה רחוקה.


רוג'ר אנטנר, אנליסט של חברת OVUM צופה כי המחצית השניה של שנת 2006 תירשם כפריצה משמעותית בקניה באמצעות הטלפון הסלולארי. פורטל הסחר האלקטרוני המוביל E-BAY מתכנן להציע למנויי חברת הטלפונים הגדולה בארה"ב Verison גרסה חדשה של טכנולוגיה לטלפון סלולארי שיאפשר למנויים תמורת 4 דולר בחודש לשוטט באתר, לבצע רכישות ולהשתתף במכירות מכרז (BID). "שירותים אלה עדיין לא מוכרים דיים בארה"ב, אך ישנם כבר כאלה שקיבלו את גרסת החינם והם משתמשים בה" אומר כריס דולניי, דובר E-BAY בראיון לניו יורק טיימס.



חברת Bonfire Media שפיתחה את האפליקציה בנתה עבור E-BAY את האתר עבור תשלום סימלי, אך תתחלק עם E-BAY וחברות הסלולאר ברווחים הצפויים מהקניות שיבצעו צרכנים באמצעות הטלפון הנייד שלהם. חברת המדיה אומרת כי עד עתה כבר התבצעו מאות אלפי רכישות של מוצרים באמצעות גרסת החינם. פטריק ביירן, המנכ"ל של OVERSTOCK (חברת בת של E-BAY) השקיע במיזם החדש 200,000 דולר מכיסו ובכך המחיש עד כמה הוא מאמין בנושא.



הבעיה העיקרית היא אבטחת המידע של הצרכנים, כאשר E-BAY מתמודדת איתה בכך שאינה מעמידה לרשות הרוכשים את אופציית התשלום באמצעות הטלפון הנייד. הצרכנים יכולים לסיים ולחלט את הקניה באמצעות הטלפון הנייד, אך כאשר ישובו לביתם, יצטרכו להציג את כרטיס האשראי שלהם באמצעות המחשב הביתי כדי לקבל את המוצר שרכשו.


סביר גם להניח כי בעיית האבטחה בטלפון הסלולארי תיפתר (מקום ליוזמה של חברות ישראליות?). התרחבות הפעילות של הסחר אלקטרוני לטלפונים הניידים תיצור בעיה נוספת לפרסום ההולך ונשחק בטלביזיה, שכן פריצה בתחום זה, תביא לגידול משמעותי בפרסום על מסכי הטלפונים הניידים, על פי אותו קונספט המאפשר מדידה מדוייקת של ה- ROI.

אולי יעניין אותך

 אהרנסון
משפך שיווקי
1773315519_JerusalemMuniLogo1
15952pic29

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

-השד - האגודה למלחמה בסרטן
125224_NAT_NZסקצרס נשים מחיר 279
דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס