ספיישל אישיווק השבוע: שוקי שטאובר. מנהל, עיתונאי, יועץ וסופר


ספיישל אישיווק השבוע: שוקי שטאובר. מנהל, עיתונאי, יועץ וסופר



• שם החברה: שוקי שטאובר


• שנת הקמה: 1954


• מספר עובדים: 1



פרופיל



באמצע שנות השמונים, לאחר שסיים את לימודיו לתואר שני בחוג ללימודי עבודה באוניברסיטת תל אביב, וצבר מספר שנים של ניסיון מעשי בתפקידים מקצועיים וניהוליים בתחומי הדרכה ומשאבי אנוש, החל שוקי שטאובר לעבוד כעצמאי – יועץ ומרצה לניהול, משאבי אנוש ויחסי עבודה. במשך כתריסר שנים גם ניהל, כמנהל אקדמי, שורה ארוכה של הכשרות מקצועיות למנהלים במרבית האוניברסיטות בארץ ובמכללות אקדמיות.



כבר בתחילת דרכו המקצועית החל לכתוב במגזינים ניהוליים וכלכליים: השבועון כספים, הירחונים משאבי אנוש, ועדים וסטטוס, דו הירחון ניהול ועוד. בתחילת שנות התשעים החל לכתוב את טור ניהול בעיתון גלובס. במהלך שנים אלו כבר החל להופיע כמרואיין במדיה הכתובה והאלקטרונית כמומחה בתחומי התמחותו.



בשנת 2000 החל שוקי שטאובר גם בכתיבת ספרי ניהול והוצאתם לאור, פעילות שבמהלך השנים הפכה לאחד מעיסוקיו המרכזיים. עד כה פורסמו 8 ספרי ניהול מפרי עטו. כמו כן משנת 2005 שוקי שטאובר כותב את מדור ניהול בערוץ הכלכלה של האתר YNET.



בתחילת שנת 2008 יצא לאור ספרו התשיעי המתאר דפוסי העסקה מתקדמים בשורה של ארגונים מובילים במשק הישראלי. הספר מצטרף ל'מטבע לצ'ק פוינט', בהוצאת 'ידיעות אחרונות', 'דרושים' עם קבוצת פילת, 'מי פה המנהל?', 'התפקיד – שלך!', 'אאוטסורסינג' בשיתוף החברות אי.די.אס, פליינג קרגו, מנפאואר ואלבר, 'שירות לקוחות' בשיתוף סלקום, בנק דיסקונט, ויזה כאל, סמל"ת ואגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה בצה"ל ו'עו"ד ועוד' ו'מגיע לי? – המדריך השלם למעסיק ולעובד'.




1. מהו הצעד השיווקי הכי נכון שהארגון שלך עשה השנה?


"כל שנה אני עושה את הצעד השיווקי הנכון ביותר מבחינתי ומוציא לאור ספר שכתבתי. התחלתי את הפעילות בשנת 2001 כצעד ששילב את העשייה שלי עד לאותה עת – ייעוץ ניהולי וארגוני המשולב עם הרצאות וניהול קורסים בתחום במוסדות אקדמאיים, יחד עם כתיבה עיתונאית מקצועית בעיתונות כלכלית, בעיקר בעיתון גלובס, שם במשך כ – 10 שנים כתבתי את מדור 'ניהול'.


אותה עת הכתיבה העיתונאית גרמה לי לחוש כי חומר טוב יורד לטמיון, העיתון הרי נזרק לפח בסופו של יום. לכן החלטתי שהדרך הראויה לשימור חומר מקצועי ראוי הוא כתיבת ספר.


השלב ראשון היה הוכחת הרצינות, קודם כל כלפי עצמי ואחר כך כלפי הסביבה. הספר הראשון, 'מטבע לצ'ק פוינט' יצא בהוצאת ידיעות אחרונות. לצורך כתיבתו רואיינו אנשי משק מרכזיים כמו אלי הורביץ, דן פרופר, דב לאוטמן, דני גולדשטיין, גיל שוויד, זוהר זיסאפל ועוד.


אני זוכר שיחה עם עורך בכיר בגלובס שסיפרתי לו כי אני רוצה להוציא ספר בהוצאת ידיעות אחרונות ולראיין את הפרסונות המוזכרות. הוא צחק ואמר לי שכל אחד מהם יזרוק אותי מהמדרגות, גם ההוצאה לאור. בביטחון אמר שאם אצליח הוא מזמין אותי לארוחה במסעדת מקסים בפריז, הטיסה על חשבונו. אני עדיין מחכה להזמנה. הוא לא היה היחידי שהטיל ספק."



2. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?


"מכירה ישירה של ספרים לארגונים כדי לגשר על פער התיווך. מחצית מההכנסה ממכירת ספר בחנות ספרים נותרת בידי החנות עוד כ – 10% נותרים בידי המפיץ. כך שבידי המו"ל נותרים 35% – 40% מההכנסה ועם זה הוא צריך לכסות את הוצאות ההפקה וגם תמלוגים, שבמקרה שלי אני כמובן לא צריך לשלם. לו הייתי סומך רק ההכנסה ממכירה בחנויות לא הייתי יכול להתפרנס מכתיבת ספרים.


ככלל ההנאה האמיתית שלי היא מכתיבה, מתהליך היצירה. אך אם לא הייתי הופך למו"ל של עצמי לא הייתי יכול להתפרנס ממה שאני אוהב לעשות. הספר הראשון שכתבתי, 'מטבע לצ'ק פוינט' זיכה אותי בכבוד ויקר ופתח לפני את המשך הדרך, אבל ההכנסה ממנו הייתה זעומה – תמלוגים בשיעור של כ – 15,000 ₪ – זאת עבור השקעה של קרוב לשנת עבודה. אין לטעות, ההוצאה לאור, ידיעות אחרונות, נהגה עמי בהגינות וביושר. פשוט אלו הם כללי המשחק בענף."



3. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה ב – 100 הימים האחרונים?


"החלטה על כתיבת ספר חדש וצירופם של בעלי עניין למיזם שיתרמו לו גם מקצועית וגם שיווקית."



4. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה


"אני לא מכיר מישהו שעושה את מה שאני עושה. כותב באופן שיטתי ספרי ניהול המושתתים על ניסיונם המצטבר של ארגונים בישראל, ומתפרנס מכך."



5. 30 שניות על…


• איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? – "זכיתי לא רק לקרוא על הרבה מנהלים רציניים, אלא גם לפגוש אותם, לשוחח אתם וללמוד מהם. לדוגמא, אהבתי את הראייה הכוללת של אלי הורביץ ואת הכושר האנליטי של דני גולדשטיין. אבל יש גם רבים אחרים שלמדתי מהם המון."


• מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל? – "אין אחד כזה. מכל ספר שקראתי לקחתי משהו. ספר שאני חש שאינו תורם לי ממילא ננטש בשלבים מוקדמים."


• עיתון/ מגזין מועדף – "אני מנוי על מגזין דה מרקר וגולש באתרי הארץ וגלובס."


• דף הבית שלך באינטרנט – "כיום YNET, כי בשלוש השנים האחרונות יש לי טור באתר [טור 'ניהול'], בערוץ הכלכלה. קודם לכן, אתר עיתון הארץ."


• בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות – "אני עדיף להיפגש אצלי במשרד. בבתי קפה ומסעדות יש המולה רבה, בהן אני מעדיף לבלות ולהיות ממוקד במטעמים המוגשים בהם. במשרד אני ממוקד יותר במטרת הפגישה. אני חש שגם בני שיחי אינם סובלים, אני משתדל לארח בנועם את המבקרים אותי."


• מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת? – "יונדאי סונטה."


• מהו ג'וב חלומותיך? – "עיסוקי הנוכחי המשלב יצירה, למידה והתפתחות, מאפשר מיפגש עם אנשים נבונים ומרתקים וכמובן מהווה גם מקור פרנסה. גם הסטאטוס בסדר. בקיצור, מתקיים בו כל סולם הצרכים של מאסלו."


• חופשה חלומית – "חופשה אינה חיונית לי. אני נהנה ממה שאני עושה, לא עובד בלחץ ואדון למעשי ולזמני. אני אמנם יוצא לחופשות וגם נהנה מהן, אבל זה לא באמת דבר חשוב לי. אנשים סוחטים את עצמם ואז הם זקוקים לחופשות, לפסק זמן והירגעות. לי זה פחות נדרש."

אולי יעניין אותך

 בן זיקרי - קרדיט צילום מוטי סבג
 יחצ (2) תמונה דרור גנות
alex6
zohar3
gilad3
ori7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח