סקר בריטי: 83% מהמנהלים מבזבזים 26-65 יום בשנה על אדמיניסטרציה

עד כמה מנהלים בכירים מנצלים את זמנם בצורה יעילה לטובת הארגון? סקר שערכה חברת Priority Software באחרונה בקרב מנהלים בבריטניה חושף תמונת מצב עגומה. מעל מחצית (53%) מהמנהלים ומקבלי החלטות בארגונים הודו כי עד 26 יום במצטבר (בשנה) הם "מבלים" במשימות הקשורות לאדמיניסטרציה ועוד 30% מהמנהלים אמרו כי עד 65 ימים בשנה מוקדשים לכך. בין המשימות האדמיניסטרטיביות אליהן התייחס הסקר נכללו תשלום חשבונות, אישור הוצאות, ארגון פגישות, איסוף מידע ממחלקות אחרות ואיתור מסמכים.



הסקר בוצע על ידי Priority Software, חברה מובילה בתחום מערכות מידע ארגוניות ו ERP ,בקרב 650 מנהלים בכירים ומקבלי החלטות בבריטניה.



חוסר יעילות עלה בסקר גם כאשר נבדקה היכולת של מנהלים לצאת להפסקות במהלך יום העבודה. כשליש מהנשאלים העידו כי הם יוצאים להפסקת צהריים בתדירות של פחות מפעם בשבוע. אי יציאה להפסקת צהריים אמנם יוצרת תחושה של עשייה, אך למעשה מעידה על ניהול זמן בעייתי, חוסר יעילות ומתקשרת ליצירת תרבות ארגונית לחוצה.



מה היו עושים המנהלים אם היה להם יותר זמן? משתתפי הסקר הביעו רצון להקדיש זמן רב יותר בתכנון הפעילות העסקית של הארגון, אך לרוב הצורך לטפל בענייני אדמיניסטרציה דוחק הצידה כל עניין אחר.



· 30% מהמנהלים היו מעדיפים לנצל את הזמן לתכנון אסטרטגי, אילו היה להם יותר זמן פנוי.


· 28% מהמנהלים היו מעדיפים לנצל את הזמן לפיתוח ואימון אישי, אילו היה להם יותר זמן פנוי.


· 28% מהמנהלים היו מעדיפים לנצל את הזמן לקידום הצמיחה העסקית של הארגון, אילו היה להם יותר זמן פנוי.



"הנקודה המדאיגה בסקר שערכנו, היא שמנהלים ומקבלי החלטות אינם מצליחים להקדיש מספיק זמן לתכנון אסטרטגי ארוך טווח. בנוסף, במציאות שבה הדרגים הניהוליים מדווחים על חוסר יעילות כה רב, ניתן להניח כי הבעיה משתקפת לרוחב כלל העובדים בארגון. ניתן לשער, שהמצב הזה לא שונה מהותית בארץ או בשווקים אחרים", אמר אנדרס ריכטר, מנכ"ל Priority Software. "הנסיון שלנו מראה, שחלק גדול מהמשימות הארגוניות, ודאי האדמיניסטרטיביות שבהן, ניתנות לביצוע בצורה אוטומטית תוך שימוש בכלים טכנולוגיים פשוטים שניתנים להתאמה לתהליכים בארגון. תשתית נכונה של מערכת מידע ארגונית מצמצמת מאד את הזמן למשימות כמו: איתור מסמכים, שיתוף מידע, תהליכי אישור, דיווחים, הפקת דוח"ות וכיו"ב ובכך ומגדילה בעשרות אחוזים את יעילות הארגון".



"ההמלצה שלנו לארגונים היא לבחון העברה של פונקציות הליבה לענן ולבחור טכנולוגיות שמאפשרות, בנוסף לארגון המידע והתהליכים העסקיים, גם שיתופיות, עבודה במובייל גמישות ונגישות. כל אלו יאפשרו להציב את הארגון בעמדה טובה יותר בבואו להשיג את מטרותיו העסקיות".

אולי יעניין אותך

 זהבי במילואים - צילום פרטי (1)
-ברכה-בעלים-שותף-חברת-MOXIE-צילום-גיל-זבלודובסקי
 נהיגה
 שמול - מנכל חברת שניר
 של 06

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח