לקראת כנס הרדיו השנתי ערכה הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו סקר לגבי נושאים שונים הקשורים לרדיו וביניהם:
v הרגלי ההאזנה לרדיו – זמני האזנה, אופן האזנה
v שביעות הרצון ממגוון התכניות ומאיכותן
v תפיסת החשיבות של סוגי תוכניות שונים ומידת העניין בהם
הסקר נערך בקרב 509 מרואיינים המהווים מדגם ארצי מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה.
הסקר נערך בשפות העברית, הרוסית והערבית על ידי סוקרים דוברי השפות.
איסוף הנתונים בוצע בתאריכים 28-31/8/08 ממוקד הסקרים הממוחשב של מכון המחקר "מדגם".
הניתוחים בוצעו בקרב המאזינים לרדיו, סה"כ 440 מרואיינים. טעות הדגימה ל- 440 מרואיינים הינה כ- 4.8%±
מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות אמר ביחס לסקר: "סקר זה מספק לנו טעימה ראשונית על תחומי העניין ואופן ההאזנה של הציבור בישראל. שביעות הרצון הגבוהה של הציבור מהתכנים המשודרים ברדיו, לצד החשיבות הציבורית והעניין שהוא מוצא בהם, מעידות על כך שהרדיו בישראל שומר על מקומו ועל תפקידיו הייחודיים".
סמירה הוסיף כי : "השינויים המוצעים בתחום התקשורת בכללו מחייבים אותנו להיערך ולהבטיח כי הרדיו ימשיך למלא את תפקידו החשובים. זאת במיוחד לנוכח ממצאי הסקר".
להלן מספר ממצאים מרכזיים:
שיעור ההאזנה לרדיו הוא גבוה. 86% השיבו כי הם נוהגים להאזין לרדיו. רק 14% השיבו כי הם אינם נוהגים להאזין לרדיו כלל. מרבית המשיבים מאזינים גם באמצע השבוע וגם בסופי שבוע .
שעות השיא בהאזנה באמצע השבוע הן 7:00-9:00 בבוקר. שעת השיא היא 8:00, בה דיווחו כ 50% מהמאזינים שהם מאזינים. בסוף השבוע, שיעור המאזינים נמוך יותר. זמן השיא בהאזנה בסוף השבוע הוא בין השעות 10:00-12:00 (כ45% השיבו שהם מאזינים בשעות אלה).
מרבית המאזינים (65%) השיבו כי הם מאזינים לרדיו ברכב. שיעור גבוה של מאזינים השיבו כי הם נוהגים להאזין לרדיו בביתם (59%).
שביעות הרצון ממגוון התכניות ומאיכותן גבוהה. רק כ 10% הביעו חוסר שביעות רצון. מעל 40% הביעו שביעות רצון רבה או רבה מאד מהאיכות וממגוון התכניות.
התכניות שנתפסות כחשובות ביותר מבחינה ציבורית הן אקטואליה וחדשות ברמה ארצית וברמה מקומית ותכניות סיוע לאזרח. תכניות אלה גם נתפסות כמעניינות ביותר, בעיני המאזינים.
מרבית המשיבים חושבים שיש כמות מספקת של תכניות חדשות ואקטואליה ברדיו (54%). 33% חושבים שיש יותר מידי חדשות ואקטואליה ורק 7% חושבים שחסרות תכניות מסוג זה. רוב המשיבים גם רואים חשיבות במבזקי החצי של החדשות (41%) אולם 37% חושבים שהמבזקים אינם חשובים.