סקר של דואר ישראל: 43% מההורים מתכוונים לקנות השנה מוצרים לבית הספר ברשת

מסקר חדש שערכה חברת דואר ישראל עולה כי43% מההורים מתכוונים לקנות השנה לילדיהם מוצרי חזרה לבית הספר ברשת, כאשר מעל שליש מהמתכוונים לקנות יעשו זאת לראשונה ברשת. 35% מההורים הקונים ברשת מוצרי חזרה לבית ספר בהווה ובעבר אמרו שאף יגדילו את היקף רכישותיהם השנה. עוד עולה מהסקר, כיכשליש מההורים העידו כי קנו מוצרים באופן כללי (ללא קשר למוצרי חזרה לבית ספר) בחודשים האחרונים יותר באתרים ישראליים מאשר מאתרים בחו"ל.



הסקר אשר נועד לבחון מגמות בהרגלי הקניות ברשת סביב הקורונה ולקראת החזרה לבית הספר, נערך באמצעות מכון מחקר 'Shiluv I2R'בחודש אוגוסט 2020, בקרב 305 גברים ונשים בגילאי 30-60 יהודים דוברי עברית, כולם הורים לילדים בגילאי 6-18, הנוהגים לקנות באתרי אינטרנט בארץ ובעולם, ומהווים מדגם ארצי מייצג. הסקר נעשה באמצעות פאנל גולשי האינטרנט iPanel.



לדברי נוי קדם-מדמון, סמנכ"ל תקשורת בדואר ישראל"תקופת החזרה לבית הספר מאופיינת בקניות רבות לילדים והצטיידות בילקוטים ובציוד בית ספר, הן בחנויות הפיזיות והן ברשת. השנה ביקשנו לבדוק, האם חל שינוי מגמה לאור העובדה שאנשים רבים נמצאים יותר בבית, פחות יוצאים לקניות פיזיות, קונים פחות בגלל אי הוודאות הכלכלית בתקופת הקורונה, וגם לאור אי הוודאות לגבי אופי פתיחת שנת הלימודים בספטמבר".



האתרים הפופולריים להזמנות: קרביץ, סטימצקי ופוקס בארץ, עלי אקספרס, eBay, ואמזון בחו"ל


רוב ההורים (66%) המתכננים לקנות את מוצרי החזרה לבית הספר באינטרנט ציינו כי יבצעו את הרכישות מאתרים מהארץ ומאתרים בחו"ל באופן דומה. אתרי האון ליין הבולטים לקניות מוצרי חזרה לבית הספר הם: קרביץ (33%), סטימצקי (23%) ופוקס (21%) בארץ ועלי אקספרס (47%), eBay (28%), אמזון (28%) ונקסט (21%) מחו"ל.



בכמה קונים? מרבית ההורים ייקנו בסכום של עד 335 שקל


61% מההורים אמרו שיקנו מוצרים עד 335 שקלים. רבע מהנשאלים ציינו כי יקנו בסכום גבוה מזה.



"אנו רואים כי הישראלים לא הפסיקו לקנות ברשת אך חל שינוי מגמה בצריכה, מעבר לקניית מוצרי צריכה יומיומיים ברשת כמו משחות שיניים, מוצרי קוסמטיקה וסבונים ופחות ביגוד ומוצרים גדולים וכבדים וגם במוצרי חזרה לבית הספר אנשים מחפשים הוזלות והזדמנויות, וקונים גם חולצות בית ספר און ליין, מוצר שבעבר היו נוטים לרכוש בעיקר בחנויות פיזיות. המבחן האמיתי לגבי החזרה לקניות ברשת בדומה לשנים קודמות, יהיה בחגי הקניות בנובמבר וזאת בהתאם למצב הקורונה עד אז, למצב ההטסות בחגי הקניות ובהתאם למבצעי הקניות שיבצעו החברות הבינלאומיות בתקופה זו". אומרת קדם-מדמון.



המוצרים המבוקשים: כלי כתיבה, קלמרים ומחברות


מהסקר עולה עוד כי ההורים קנו בממוצע ברשת כ-5 סוגי מוצרים לקראת החזרה ללימודים, כאשר המובילים הם: כלי כתיבה (66%), קלמרים (55%), מחברות ודפדפות (55%), תיקי בית ספר/ילקוטים (52%), מדבקות לספרים ומחברות (46%), תיקיות/ניילוניות/שמרדף/חוצצים/קלסרים (42%), מספריים ודבק (42%) וחולצות בית ספר (40%).



"מהסקר ראינו שמגפת הקורונה השפיעה על כל תחומי החיים, וגם על תחום הקניות ברשת. מצד אחד יש קיטון משמעותי בהזמנות מחו"ל. ראינו בחציון ירידה של 30% בהזמנת חבילות מחו"ל מול חציון ראשון שנה שעברה, וזאת ככל הנראה בגלל אי הוודאות הכלכלית, המעבר לעבודה מהבית והירידה בצריכה לצד מצב הרוח הלאומי, ומצד שני אנו רואים גידול של עשרות אחוזים בהזמנת שליחים בקרב אתרים ישראליים וזו הזדמנות משמעותית עבור אתרי הסחר הישראליים לפנות לציבור בארץ ולהציע לו מגוון מוצרים עד הבית באיכות ושירות מצוינים". אומרת מדמון-קדם.




אולי יעניין אותך

 נהון מנהל השיווק והסחר של מכבי פארם ורפאל חדידה ברזילי בעלים חב' ג'רוויטל ישראל צלם א
Alon Yaakob by Nadav Cohen Yonatan
 קליש קרדיט צילום דרור סתהכל
JD SPORTS צילום יחצ (2)
Untitled (1620 × 1080 px) (1)
 מנכל ומבעלי גרג קיטשן צלם אלעד גוטמן (42) -

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח