התיירים המבקרים בישראל מעדיפים לבלות כשבוע ויותר באזור הגליל, לסייר באתרים הקשורים לסיפורי המקרא וההיסטוריה הנוצרית, אתרים הקשורים לתחום הקבלה וכן דגש על אתרים היסטוריים וארכיאולוגים – כך עולה מסקר שנערך על ידי לשכות התיירות של ישראל בארה"ב, קנדה ובריטניה, לקראת מיזם 'גו גלילי – אקספלור ג'רוזלם', לעידוד התיירות הנכנסת לישראל.
כחלק מהמאמץ הלאומי להחזרת תנועת התיירות הנכנסת חברו יחדיו פורום שיווק תיירות בגליל, התאחדות מלונות ירושלים , אל על ומשרד התיירות יחד לארגון המיזם, שבמסגרתו יגיעו בסוף החודש (30 במרס עד 4 באפריל) עשרות מחליטנים מרחבי ארה"ב, קנדה ובריטניה לביקור מקצועי באתרים נבחרים בגליל ובגולן, בטבריה ובירושלים במטרה לחשוף אותם לאטרקציות בגליל ובירושלים.
הסקר נערך בקרב עשרות מחליטנים, ראשי קהילות יהודיות ונוצריות, מארה"ב ובריטניה במטרה לבדוק מהן האטרקציות הכי מעניינות לתיירים אשר מגיעים לישראל בכלל ולגליל בפרט. לאור תוצאות הסקר 'גו גלילי אקספלור ג'רוזלם', נבנה על פי המודל המתקבל מניתוח תוצאות הסקר ומשלב בתוכו את כל הנושאים אשר עלו בסקר כמרכזיים וחשובים.
אבי זנדברג, יו"ר התאחדות מלונות טבריה וממארגני המיזם: "הגליל הוא מרכז התוכן של חווית הסיור התרבותי והדתי בישראל. לגליל שפע ללא תחרות של תכנים היסטוריים, תרבותיים, דתיים ואנושיים שמשקפים את עיקר הביקוש של תיירי התרבות לישראל. מטרת המיזם הנה להביא לידי ביטוי מעשי את שפע האפשרויות אותם מגלם הגליל על ידי הצגתם כפסיפס לבחירה של מנהיגות יהודית ונוצרית על פי תפיסת עולמו של כל מנהיג וקהילתו.