עד הקריסה הבאה

הכותב: עומרי תמיר, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי, cdtech המתמחה בהקמת מיזמי ואתרי מסחר אלקטרוני



החגים מתדפקים על דלתנו, ועמם גם הלקוחות, המסתערים על כל פיסה קמעונאית – אונליין ואופליין. אופנה, ספרים, מוצרים לבית, כלי מטבח, בקבוקי יין, מוצרים קטנים ומעוצבים ומה לא, לכל איש מחכה מתנה. החגים, וזאת יודע כל בעל עסק, גדול כקטן, הם התקופה האידאלית להעלות קמפיינים שיווקיים שיצעידו קדימה את אתרי המסחר האלקטרוני הישראלים, שהרי במקום להתרוצץ בין חנות לחנות ולקנות מתנות לכל אחד מבני המשפחה, אין כמו לשבת בנוחיות בבית ולשוטט בין חנויות מקוונות שמציעות הטבות מפתות, ושולחות את המוצרים עד הלקוח. אך עם הלקוחות הרבים הצובאים על דלתות החנויות הוירטואליות מגיע גם סיכון. הסיכון לקריסת האתר.



נכון שבראש ובראשונה בעיה של קריסת אתר היא טכנית: יותר מדי אנשים נכנסים, השרת לא עומד בעומס והאתר קורס. אבל כמו בכל ארגון, גם החנות המקוונת היא סך כל חלקיה, התחזוקה שלה והארגון שלה סביב אירוע מכירות מסוים לא מתחיל ונגמר בשרת.



ניקח כמקרה מבחן, קריסת אתר מאסיבית שהתרחשה ממש לאחרונה: אתר האינטרנט של ענקית הקמעונאות האמריקנית "טארגט קורפ." ערך מכירת בגדי ואביזרי מעצבים מבית "מיסוני". המכירה נקבעה ל-13 לספטמבר ושווקה באופן מאסיבי ברשתות החברתיות. אסטרטגיית השיווק של טארגט יצרה באז אדיר סביב המכירה על ידי שחרור איטי של קולקציית המוצרים לפייסבוק ויוטיוב, וגם העמידה בלוגר ייעודי במיוחד לאירוע.



עם אסטרטגיית שיווק מעולה ואתר על פלטפורמה של IBM, נראה ששום דבר לא יכול לעצור את המכירה הענקית של טארגט. בפועל, נכנסה לאתר כמות כזו אדירה של לקוחות שהוא פשוט קרס תחת העומס. מעבר ללקוחות שלא הצליחו להכנס לאתר, היו לקוחות רבים שלא הגיעו לשלב הקניה הסופי, ואחרים שהזמנותיהם פשוט אבדו ולא הגיעו ליעדיהן. החברה מסרה כי "הביקוש חסר התקדים השפיע על כל אתר target.com וגם שילוח הסחורה המוזמנת". כמובן שכמו שהחברה הצליחה לשווק את המכירה ברשתות החברתיות, כך חזרה אליה הקריסה כמו בומרנג – כאשר לקוחות החלו לשפוך את תסכוליהם במדיה החברתית, הכללית וגם זו העוסקת ספציפית באופנה.



מומחים אמריקאים טענו כי טארגט לא הייתה צריכה לערוך מכירה כה אינטנסיבית ביום אחד, אך מכירות מסוג זה הן מיסודות הקמעונאות. אין כמו מבצעים חמים וחד פעמיים להמריץ לקוחות לרכוש. מעבר לכך, ישנם מקרים שבהם פשוט אי אפשר להתחמק מהתנפלות המונית של לקוחות על מכירה, ראו לדוגמה את אתר משרד הכרטיסים "לאן" בהופעותו האחרונה של בוב דילן בישראל.



נראה שהמסקנה העיקרית ממקרה זה היא שאם יצאתם וטרחתם לשווק את העסק המקוון שלכם באופן אינטנסיבי ברשת, דאגו לבנות מערך רחב שיוכל להתמודד עם התוצאות. מעבר לתשתית טכנית חזקה של אתר אמין וצוות טכני מורחב, תגברו קודם כל את שירות הלקוחות שלכם, אונליין ואופליין. על כל מקרה שלא יקרה, שללקוחות תמיד יהיה למי לפנות. מעבר לכך, דאגו לכל עניין לוגיסטי של מלאים ושינוע. נסו להגיע לצפי עד כמה שיותר מדוייק על כמות הרכישות. והכי חשוב, דאגו שאחרי המכירה יהיה לכם צוות אונליין שידאג לתחזק את התוצאות במדיה החברתית. אם העניינים יצאו מכלל שליטה תוכלו לערוך בקרת נזקים במדיה החברתית ולמזער את המוניטין הבעייתי שיכול להווצר. אם המכירה עברה בשלום, אחראי המדיה החברתית שלכם יוכל להפיץ את השמועה ולשמור על הבאז חי עד המכירה הבאה.


אולי יעניין אותך

azrieli23
F0_1200_0432_eran-rotem1
lens-3046269_19201
kindle-1867751_640
tamar

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
מכונה גלידה נינג'ה צילום יחצ
לירון ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח