יו"ר קבוצת שטראוס וארז ויגודמן נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס הודיעו היום על שינוי במבנה הארגוני של החברה כולה, של מטה הקבוצה ושל פעילות החברה בישראל
השינוי הארגוני המתוכנן הינו המשך ישיר של שינויים עסקיים וארגוניים שונים שיישמה הנהלת הקבוצה בשנים האחרונות ואשר כללו ארגון מחדש של הפעילות הבינלאומית של הקבוצה בסוף 2003, המיזוג בין פעילות שטראוס ועלית בישראל במהלך שנת 2004, האצת ההתרחבות הבינלאומית של הקבוצה במהלך שנת 2005, השקת עסקים בינלאומיים חדשים והרחבת פורטפוליו העסקים של הקבוצה במהלך השנים 2005- 2006 (סברה בארה"ב ומקס ברנר), השקת זהות תאגידית חדשה לקבוצה (זהות תאגידית אחת- שם אחד- מותג חברה אחד- לוגו אחד לכל החברה) בראשית 2007 והשקה מתוכננת של פורטפוליו מותגים חדש ומצומצם במהלך שנת 2007 .
עופרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס אמרה היום: "אנחנו מובילים את השינוי הזה, כאשר אנחנו בשיא וזאת מתוך הבנה שכדי להמשיך להתמודד בצורה טובה עם האתגרים הנמצאים לפנינו, אנחנו צריכים להמשיך ולהשתנות, להשקיע בפיתוח מקצוענות וביישום תהליכי הניהול המתקדמים ביותר באופן אותו אני רואה כהמשך ישיר למהלך המיזוג בין שטראוס ועלית. תהליך הרה-ארגון יאפשר לקבוצה להתייעל בכאחוז עד שלושה אחוזים ממחזור המכירות בישראל, במשך תקופה של שלוש שנים החל משנת 2008".
אבי בן אסאייג אשר מונה לתפקיד משנה למנכ"ל ומנהל התפעול הראשי, ויוביל את יישום תהליך השינוי אמר היום: " מטה החברה מקבל לידיו שורה של סמכויות ותחומי אחריות חדשים לניהול ותמיכה בקבוצות העסקיות בתחומים מקצועיים שונים. המטה יהיה אחראי, ינהל וירכז את פעולות הקבוצה בתחומיי השיווק, התפעול ושרשרת אספקה, האסטרטגיה העסקית, פיתוח עסקי, מיזוגים ורכישות, פיתוח טכנולוגיות עתידיות, משאבי אנוש, כספים ותקשורת תאגידית. במסגרת זו מטה הקבוצה והיחידות המרכזיות ידאגו לבניית אסטרטגיות פעולה בתחומים השונים, יטמיעו תהליכים חדשים חוצי קבוצה, ישדרגו המומחיות והמקצועיות באותם תחומים תוך התבססות על מתודולוגיות מובילות בעולם, יעניקו שירותים מקצועיים בתחומים השונים ליחידות הקבוצה, ויהיו אחראיים על רמת הביצועים בתחומים השונים בקבוצות העסקיות השונות בקבוצה".
במסגרת המבנה החדש של הפעילות אורגנו היחידות העסקיות הקיימות בשלב זה, בארבע חטיבות עסקיות : חטיבת בריאות ואיכות חיים, חטיבת תענוג והנאה, חטיבת קפה ישראל וחטיבת המלוחים. כל חטיבה עסקית תהיה אחראית על הצמיחה הריווחית ותנהל P&L בתחומי אחריותה, החטיבה העסקית תהיה ממוקדת בהגדלת הביקושים בתחום העסקי עליו היא מופקדת באמצעות חיזוק והעצמת מותגים, ותיאום כלל השירותים הניתנים ליחידה על ידי היחידות התומכות במטה הקבוצה והיחידות המרכזיות בישראל.
החברה נערכת לביצוע השינוי בצורה מדורגת, כאשר המעבר למבנה החדש ייכנס לתוקף בתחילת ספטמבר 2007 והטמעתו תסתיים במהלך 2008.
במסגרת השינוי מתבצעים חילופי תפקידים בהנהלת ישראל ומתמנים מנהלים בכירים לתפקידי רוחב במטה הקבוצה:
רונן זוהר – מתמנה למנכ"ל סברה חברת הסלטים הממרחים והדיפים הים תיכוניים של שטראוס בארה"ב. בתפקידו הקודם כיהן כמנכ"ל שטראוס מחלבות ומנכ"ל חטיבת המלוחים.
אוסנת גולן– מתמנה לתפקיד מנהלת תקשורת תאגידית קונצרנית. בעברה כיהנה בתפקידי ניהול משאבי אנוש בקבוצה, ובתחום תקשורת ואחריות חברתית ישראל.
גדי לסין –מנכ"ל שטראוס ישראל המיועד, נמצא כעת בתהליך חפיפה עם גיורא בר-דעה, ויחליפו עד סוף שנת 2007 כמנכ"ל שטראוס ישראל. החל לעבוד בשטראוס לפני 14 שנים, בתפקידיו הקודמים כיהן כמנכ"ל סברה, חברת הסלטים הים תיכוניים של שטראוס ארה"ב וכמנכ"ל שטראוס מחלבות.
סיגל שילוני – מתמנה למנכ"ל חטיבת שטראוס תענוג והנאה. במינהל עסקים בינ"ל. בתפקידיה הקודמים כיהנה כמנהלת שיווק המחלבות ומנהלת שיווק yes.
דליה מנדלמן זוננפלד – ממשיכה כמנכ"ל חטיבת שטראוס קפה ישראל תחת חברת הקפה הבינ"ל.
גרי גרינשפן – ממשיך בתפקידו כסמנכ"ל חטיבת המלוחים. בתפקידו הקודם כיהן כמנהל שיווק חטיבת המלוחים.
ציון בלס – ממשיך בתפקידו כסמנכ"ל ומנהל חטיבת המכירות. בלס החל לעבוד בחברה לפני 14 שנים מכהן כמנכ"ל חטיבת המכירות של שטראוס ישראל מאז ינואר 2007.
אירית שפייזמן – מתמנה למנהלת מותג החברה בראיה גלובלית ותקשורת שיווקית. בעברה מילאה תפקידים שונים בתחום השיווק בשטראוס ובמטה השיווק של הקבוצה.