בהמשך לסקר המדיה וסגנון החיים למגזר הערבי בישראל שבוצע לראשונה ב-2008, פורסמו היום סקר SMI 2009 (Sector Media Index) למגזר הערבי מבית TGI.
הסקר כולל נתוני חשיפה למדיה הפונה למגזר בשילוב עם סגנון חיים ודמוגרפיה. הסקר נערך במגזר הערבי גילאי 18+ וכולל כ-1,000 נדגמים ובחן את אמצעי המדיה בשפה הערבית.
לאחר שענף המדיה נהנה בשנים האחרונות מכלי המחקר ותכנון המדיה של סקר TGI נוצרה דרישה מהגורמים המקצועיים בענף הפרסום, בתחום הפרסום המגזרי לסקרים ייעודיים במגזרים השונים ,במסגרת זו מתפרסם היום נתוני סקר SMI מבית TGI למגזר הערבי , הסקר הינו ביוזמת וועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום ומשרדי הפרסום במגזר הערבי בראשות מר פדול מאזווי ונעשה תוך פיקוח ובקרה של הגופים השותפים למיזם – מקאן, טריו, מגזרים, Sectors ומזאוי.
ממצאי הסקר עולה כי כ-60% מהמגזר (גילאי 18+) נחשפים לגיליון ממוצע של עיתון יום ו' כלשהו (עלייה מ-46% ב-2008), כ-34% מאזינים לרדיו ביום חול ממוצע (לעומת 30% ב-2008), כ-49% גולשים לאינטרנט ביום ממוצע (עלייה מ-38%). עוד עולה מהסקר כי כ-61% מכלל המגזר ביקרו באתר אינטרנט בשפה הערבית כלשהו בחודש "האחרון" לעומת כ-44% ב-2008 (חשוב לציין כי נתון זה מבוסס על בדיקה נעזרת של אתרים נבחרים).
בנושא העמדות 90% מסכימים כי "זה חשוב שיהיה לנשים הזדמנות להשקיע בקריירה שלהן" לעומת (87.5%) ב-2008.לעומת זאת, 69% מסכימים שנשים צריכות להשקיע בעיקר בבית ובילדים (וזאת לעומת 74% ב-2008). אז למרות הניגוד בין העמדות, ניתן לצפות לליברליזציה קלה בעמדות כלפי תפקיד האישה בקרב המגזר.
עוד עולה מהסקר כי קרוב ל-88% מדווחים כי הם מודעים לחשיבות לתזונה בריאה – גידול מ-84% ב-2008 (ודומה לתופעה הנצפת ב-TGI הכללי). בדומה, קיימת עלייה מ-79% ב-2008 ל-84% הקוראים את התוויות של אריזות המזון כדי לראות איזה רכיבים הוא מכיל. למרות האמור לעיל, כמחצית האוכלוסייה טוענים כי "מזון בריאות ודיאטה זה לא בשבילי".
בנושא הטכנולוגיה, רק 36% טוענים שאין להם גישה לטכנולוגיה מודרנית לעומת 47% לפני שנה, דבר שבא לידי ביטוי בגידול השימוש באינטרנט בקרב הקהל.
לגבי שימוש במוצרים חדשים כ-54% מדווחים כי כאשר הם רואים מוצר חדש הם קונים אותו לעומת כ-66% ב-2008 ורק 42% חושבים שמוצרים מתוצרת חוץ בדרך כלל איכותיים יותר מאשר תוצרת הארץ לעומת 53% ב-2008. מבחינת בחירת הסופרמרקט, כ-80% מעדיפים נוחיות ונגישות על מחיר לעומת כ-72% ב-2008.
בדומה למאגר ה-TGI, ממצאי סקר SMI מיועדים לעיבוד במערכת הניתוח Telmar המאפשרת ניתוח והצלבת הנתונים על ידי משתמש המערכת, כולל בניית תמהילים אופטימאליים של פריסות מדיה וקבלת הערכת הפוטנציאל לחשיפה לקמפיינים, הערכת Effective Reach (ההזדמנות לראות X פעמים), שכיחות החשיפה, הערכת CPT (עלות לאלף), חשיפה ייחודית ועוד.
פדול מזאווי, מנכ"ל משרד פרסום מזאווי ויו"ר וועדת המחקר הייעודי לסקר SMI של אגוד חברות הפרסום, אמר: "היוזמה של לעשות SMI במגזר הערבי ופרסום תוצאות הסקר הראשון בשנה שעברה תרם את חלקו והתבטא, בתוצאות הסקר השני, בעליית צריכת המדיה במגזר הערבי. זה הודות למאמץ המבורך שצינורות המדיה השקיעו בעניין. הסקר מלמד, שבהעדר מדורת שבט, המשקל הקובע להעצמת החשיפה בתקשורת הערבית הינו התכנון ובניית תמהיל מדיה מקצועי".
איתן כסיף, מנכ"ל TGI ישראל הוסיף: "החברה שמחה להמשיך להיות שותפה לקידום המקצועי של ענף הפרסום ובשיתוף פעולה עם איגוד חברות הפרסום , לספק כלי עבודה ממקצועיים ומתקדמים גם לפלח ה"מגזרי" זאת כמובן בנוסף לכלי המחקר TGI בוגרים ו- TGI חרדים אשר בעולם הדינמי של מפת התקשורת בישראל מספק החברה, בצורה אובייקטיבית, את התמונה האמיתית על המגמות ושעורי הקריאה /חשיפה של גורמי המדיה השונים". מאגרי החברה ממשיך להוות את הכלים העיקרים של ענף השיווק והפרסום בתהליך בניית אסטרטגיה שיווקית ותמהילי המדיה זאת בהתבסס על הבנת הצרכן והתמקדות בקהלי מטרה, יצירת תהליכי שיווק ממוקדים המבוססים על מידע עדכני וממוקד מאפשרת להגיע לניצול אופטימאלי של משאבי השיווק".