על הקשר בין ממשל טראמפ ויום העסקים הקטנים

רבות דובר על כניסתו של דונלד טראמפ לבית הלבן. לצד הביקורת והתשבחות, כדאי לשים לב לאחד הנושאים שזכו לסיקור מועט יחסית וזהו הדגש שהוא שם לעצמו בקידום העסקים הקטנים. אחת מההחלטות בנושא זה הינה ש-23% מהחוזים של הממשל יסופקו על ידי אותם עסקים קטנים.


טראמפ, כאיש עסקים ותיק, מכיר היטב בחשיבותם של העסקים הקטנים לקידום הכלכלה ומעוניין לשחרר חסמים העומדים בפניהם על מנת לאפשר להם לצמוח ולהוביל יחד איתם את הכלכלה האמריקאית.


עסקים קטנים הינם מנוע הצמיחה של הכלכלה ולא רק בארה"ב. בישראל למשל, מגזר העסקים הקטנים מהווה כמחצית מכלל העסקים בישראל, על פי נתוני משרד הכלכלה לשנת 2014. מדובר על כ-230,000 עסקים קטנים וזעירים הכוללים בתוכם גם את מגזר העצמאים. עסקים אלו אחראים ל-25% מהתוצר העסקי בישראל.


בהסתכלות רחבה יותר על מגזר העסקים הקטנים והבינוניים, הרי שמדובר בכחצי מיליון עסקים שהם כ-99.5% מכלל העסקים בישראל. המספרים המרשימים מעידים על חשיבותם הרבה למשק , אך התסכול של עסקים אלו רב כאשר אנו שומעים מידי יום על הקלות והטבות שונות לעסקים גדולים שבעצם מהווים רק חצי אחוז מכלל העסקים בישראל.


לצד הקשיים הרגולטורים והמיסויים של עסקים אלו, מגזר העסקים הקטנים והבינוניים סובל גם מקשיי שיווק לא פשוטים. השיווק הולך ומתקדם בקצב מהיר לעולם העסקים ואלו צריכים להדביק את הקצב על מנת שלא לאבד לקוחות. על מנת לעמוד בקצב יש צורך להיות עם אצבע על הדופק ועם כיס עמוק. מי שאין לו את זה "הולך לאיבוד" על חשבון מי שהשכיל להשקיע משאבים בתקציבי שיווק ופרסום.


ככל שהעסק קטן יותר היכולת שלו לעמוד בקצב הולכת ומתמעטת, היות ולא בכל העסקים הללו יש פונקציה שמאיישת את תפקיד איש השיווק. נוצר מצב שבו בעל העסק או המנכ"ל צריך להשקיע תקציבים בפרסום שלא בהכרח מותאם לו ואין לו גם את היכולת להעריך עד כמה זה היה אפקטיבי.


לתוך הואקום הזה, נכנסה כבר לפני שנים חברת גוגל ובהמשך גם רשתות חברתיות נוספות דוגמת פייסבוק. רשתות אלו פיתחו אפשרויות פרסום באינטרנט ממוקד מטרה כאשר העסק קובע בעצמו את התקציב וכמה הוא רוצה להשקיע. ההצלחה של כלים אלו אינה ניתנת לעוררין וניתן לראות זאת בהכנסות הרבות שרושמות גוגל ופייסבוק מאפיק הכנסה זה.


הקושי שעדיין קיים בפרסום באפיקים אלו הוא טכנולוגי היות ועל מנת לשווק באופן נכון יש צורך בידע טכנולוגי מסוים שלא בהכרח קיים אצל בעלי עסקים קטנים וזעירים כמו אינסטלטורים, מנעולנים וכדומה. פתרונות לקמפיינים אוטומטיים באינטרנט שקמו בשנים האחרונות יכולים במידה רבה לסייע להם, כך שהם יוכלו לעמוד בשורה אחת מול המתחרים שלהם ולקבל לקוחות ממוקדים שאף יביאו להכנסות.


לאחרונה ציינו בישראל את יום העסקים הקטנים, חשוב שממשלת ישראל תלמד בהקשר זה מממשל טראמפ וישימו את הפוקוס על העסקים הקטנים ולא רק בהקשרים הרגולטורים. הסתכלות הוליסטית על מגזר זה תייצר את ההבנה היכן נעוצים הקשיים שלו ואיך אפשר לסייע לו. הקלות מס והטבות הן חשובות, אך ישנם כלים נוספים דוגמת הכוונה והנחיה נכונה, לצד פיתוח מנגנוני הפליה מתקנת לטובתם שלדעתי יתרמו לא פחות. מהלכים כאלו ואחרים יאפשרו לעסקים אלו ימשיכו להיות מנוע הצמיחה ואף ישפרו את תרומתם לתוצר העסקי במדינה.



*הכותב הינו מנכ"ל חברת אלגומייזר המפתחת מערכת לפרסום אוטומטי לעסקים קטנים

אולי יעניין אותך

 זהבי במילואים - צילום פרטי (1)
-ברכה-בעלים-שותף-חברת-MOXIE-צילום-גיל-זבלודובסקי
 נהיגה
 שמול - מנכל חברת שניר
 של 06

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח