דוח המגמות של טוויטר לשנת 2022 ניתח מיליארדי
ציוצים מ-2019 ועד 2021 בארה"ב ומצא את שלוש מגמות מרכזיות: שמירה על הסביבה, קהילות המעריצים, ותחום
הפיננסים ברשתות החברתיות. להלן כמה תובנות מרתקות בנושא:
שמירה על הסביבה: נקודת המבט הציבורית השתנתה בעקבות מגפת
הקורונה, והדבר בא לידי ביטוי גם בטוויטר. אנחנו רואים שאנשים מאסו בכך שרק אנשים
פרטיים מנסים לשמר ולמחזר, וכעת רבים קוראים בקול גדול לחברות ולתאגידים לקחת
אחריות אל מול אתגרים סביבתיים משמעותיים.
נתונים סטטיסטיים
מעניינים שנרשמו:
● עלייה של 64%
משנה לשנה במונחים כמו "שיקום" ו"איזון מחדש" (restoring and rebalancing).
● אזכורים של
המונח "סיבון ירוק" ("greenwashing") שמתייחס לעסק המטעה את לקוחותיו בדבר
הנזק הסביבתי שהוא גורם עלו ב- 158% משנה לשנה.
● אנו רואים
שמאבק האקלים נעשה אדיב יותר, אנשים מתמקדים בגישה הוליסטית לשימור הסביבה, ומקדמים
את הגישה לפיה כדור הארץ ישוקם – כשאנחנו נשתפר גם כן.
● ציוצים על
מאבק בבזבוז עלו ב-109% בהשוואה לשנה שעברה וציוצים על קיימות גדלו ב-20% לעומת
אשתקד.
●
בטוויטר רואים גם יותר שיחות על הפחתה בצריכה, נטורופתיה ואקטיביזם של
מותגים.
קהילות המעריצים
מעריצים כבר אינם רק עוקבים אחרי מושא ההערצה
שלהם, אלא לוקחים חלק פעיל ויוצרים את העולמות שהם רוצים להיות חלק מהם. נתוני
הדוח מעידים על מעריצים המדברים על בעלות ובניית עולמות מורכבים באמצעות קוספליי,
משחקי תפקידים ושווקים וירטואליים.
נתונים סטטיסטיים
מעניינים:
● ירידה של 51%
בשימוש במונח "stanning" (מעריץ מושבע)
● נרשמה עלייה
של 994% בציוצים על fan
tokens –
סוג של מטבע קריפטוגרפי המעניק למעריצים גישה להטבות חברות עבור מועדוני כדורגל,
יוצרי תוכן, מוזיקאים ועוד.
● נושאים כמו
מסחר והופעות וירטואליות בעולמות וירטואליים הופכים להיות נושאי שיחה חמים במיוחד.
● נושאים כמו
הכנסה פסיבית, אופנה ופריטי אספנות, ומשחקי קריפטו גדלו ב320% משנה לשנה.
שיח פיננסי ברשתות
החברתיות
עניינים כספיים, השקעות ומינופים היו בעבר סודות
של מעטים. כעת, קהלים חדשים נכנסים למשחק הפיננסי. קהילות של מומחים ואנשים מן השורה מאחדים
כוחות, חולקים בחופשיות ידע פיננסי. כעת כשיותר ויותר אנשים יכולים לגשת למידע, השיחות
בתחום פורחות ומשגשגות (שלום, מטבעות קריפטוגרפיים!).
נתונים סטטיסטיים
מרכזיים:
● ציוצים על
פיננסים מאנשים שאינם מקצוענים/חובבים צמחו ב-78% משנה לשנה.
● בשנת 2021,
היו פי 17 יותר ציוצים על NFTs מאשר WFH
(עובדים מהבית).
● אנו רואים
צמיחה של +242% על פני נושאים כמו stablecoin,
בורסות מבוזרות ו-DApps (אפליקציות מבוזרות).
לדברי פדריקו פדרני, מנהל מכירות טוויטר בישראל: "השיחה
היום בטוויטר חושפת לאן העולם ילך מחר – הרלוונטיות התרבותית מהווה כמעט רבע
מהחלטות הרכישה של אנשים, מה שהופך את המודעות והחיבור של מותגים למה שקורה –
ליכולת קריטית עבורם. חברות ישראליות מובילות משתמשות בטוויטר כדי למשוך קהלים
קולטים ומשפיעים ברחבי העולם, והתובנות הללו חושפות את מה שהם צריכים לדעת כדי
להישאר בחזית".