מסקירה שביצעה חברת דן אנד ברד סטריט ע נף הדבש גלגל בשנת 2018 פדיון של כ-170 מיליון ₪, לעומת פדיון של כ-175 מיליון ₪ בשנת 2017 (ממקטע השיווק, קרי ממכירות ברשתות השיווק תחת השוק המבורקד, ובחנויות מזון קמעונאיות). הירידה בפדיון מקורה בירידה במחיר הדבש לצרכן בשנת 2018 בשיעור של כ-1.1% בחישוב שנתי ובשל ירידה קלה בתצרוכת בשנה זו.
על פי הערכות, השוק המבורקד מהווה כ-80% משוק הדבש בישראל, ו ראש השנה מהווה שיא לביקושים , במהלכו נצרכת כ-40% מהתצרוכת השנתית (כפועל יוצא, החג אחראי לכ-40% מהמכירות הענפיות). על פי הערכת D&B לנתחי שוק בשוק המבורקד : "יד מרדכי", מקבוצת "שטראוס", הינה מובילת השוק ומחזיקה בכ-55% מהשוק המבורקד, אחריה "מכוורת עמק חפר" עם כ-20% (כולל מכירות המותג הפרטי של שופרסל המיוצר על ידה) ו"מכוורת עין חרוד" עם כ-10% מהשוק המבורקד.
יתר השוק, כ-15% באופן מצרפי, מיוחס למשווקים הקטנים ולמכוורות בוטיק, בהם "דבש שלנו", "משק לין", "מכוורת גליל" (קיבוץ שמיר), "ברקו" (למגזר החרדי) ועוד.
על פי נתוני הלמ " ס , הצריכה המקומית השנתית נאמדת בכ-4,500 טון מדי שנה , בממוצע . התפוקה המקומית בדרך כלל אינה מספקת את כל הביקוש המקומי לדבש במדינת ישראל , על כן יבוא של דבש משלים את הביקושים . בשנת 201 8 תצרוכת הדבש נאמדה בכ-4,600 טון דבש , ירידה של כ – 2.2% ביחס לשנת 201 7 ( בה תצרוכת הדבש הסתכמה בכ-4,700 טון דבש ).
נכון לשנת 2019, מחיר הדבש (לצרכן) ברשתות נע ברוב ימות השנה סביב מחיר של 40 ₪ לק"ג, פי 2 ממחיר הדבש ליצרן (המרווח מתחלק בין המשווקים לרשתות השיווק). יחד עם זאת, לקראת ראש השנה, נעשים מבצעים נרחבים, עקב התחרות בין הרשתות, ומחירו לצרכן יורד. על פי נתוני הלמ"ס, מחיר הדבש לצרכן (בחישוב שנתי) ירד בשנת 2018 בכ-1.1%, בשינוי מגמה משנה קודמת (בשנת 2017 עלה מחיר הדבש לצרכן בכ-0.4%).