עפרה שטראוס: "כרגע תחום התוכן השיווקי הוא חדש אולם לא מדובר בשאלה "האם" אלא בשאלה "כמה זה עלה"


במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר ב"בצפר" בנמל ת"א הושקה תחרות ה- EFFIE AWARD 2007 בה פרטו יצחקי חן מנכ"ל המי"ל ועופרה שטראוס יו"ר התחרות את החידושים ב- EFFIE AWARD ישראל כשאחד הנושאים החדשים שיבחנו בעבודות המועמדים הוא השפעת השיווק דרך התוכן השיווקי.



לדברי עפרה שטראוס, "מהניסיון בחו"ל, תוכן שיווקי הוא אפקטיבי. אם אתה משווק מוצר בתכנית טלוויזיה או סרט מצליחים סיכוי גדול שהמוצר יצליח להיטמע. דוגמה טובה היא חברת קפה שעשתה זאת בדרום אמריקה והצליחה מאוד להגדיל את הרווחים שלה. כרגע תחום התוכן השיווקי הוא חדש אולם לא מדובר בשאלה "האם" אלה בשאלה "כמה זה עלה למפרסמים?". המחיר המקובל לתוכן שיווקי נקבע לפי היצע וביקוש ואני מניחה שלאט לאט המחירים יהיו בגדר הסביר."



תחרות האפ"י לפרסום ולשיווק אפקטיבי יוצאת לדרך זו השנה השביעית. התחרות בוחנת את המאמצים המחשבתיים והפיננסיים שהצליחו להביא להשגת היעדים האסטרטגיים שהוצבו בתכניות העבודה השיווקיות של החברות השונות המשתתפות בתחרות. כאשר אחד המדדים העיקריים הוא גידול בפלח השוק הקיים או ביצירת פלחי שוק חדשים.



תחרות AWARD EFFIE מתנהלת בעולם החל משנת 1968 ע"י הסניף הניו-יורקי של איגוד השיווק האמריקאי AMA וכיום היא נערכת בלמעלה מ-30 מדינות בעולם. לארץ נכנסה התחרות לפני 7 שנים, ביוזמת המי"ל – המרכז הישראלי לניהול, וכבכל שנה היא נערכת בשיתוף עם איגוד המפרסמים ואיגוד חברות הפרסום.



לדברי יצחקי חן מנכ"ל המי"ל, "הגדולה בתחרות האפ"י היא היכולת למדוד במספרים את ההצלחה. תחרות האפ"י בודקת גדילה בנתח שוק, רווח תפעולי, חדירה לפלחי שוק חדשים של המוצר החל מתחילת שיווקו ועד סיום הקמפיין. דבר נוסף שחשוב הוא השקיפות. השופטים בוחנים כל מוצר שמוגש לתחרות ומנמקים בצורה המפורטת ביותר כשכל נימוקי השופטים מפורסמים ושקופים לכולם."



בשנת 2006 צורפו לראשונה לצוות השיפוט של התחרות 10 מנכ"לים מובילים במשק. ציון המנכ"לים היווה 50% מהניקוד שניתן לכל אחת משלוש העבודות שעלו לשלב הגמר כש- 50% נוספים ניתנו ע"י צוות השיפוט המקצועי הכולל נציגים מכל מגזרי המשק.



לדברי עפרה שטראוס יו"ר התחרות, "תחרות האפ"י מתקיימת בכ-30 מדינות, ורצינו ללמוד ולראות איך הרעיון נוצר שם. אם בעבר רוב השיווק הוקדש למוצרי צריכה, הרי שהיום אנו רואים שגם תחום הפיננסים נכנס בצורה מאוד מאסיבית לתום השיווק. דבר נוסף שראינו הוא שיווק למגזרים. בארה"ב השיווק לאפרו אמריקנים וההיספנים שונה מהאופן בו משווקים מוצרים לכלל תושבי ארה"ב. גם אנחנו החלטנו להוסיף קטגורית מגזרים בתחרות EFFIE AWARD 2007 שתכלול את השיווק במגזר הרוסי והערבי".

אולי יעניין אותך

table
 קסטיאל רזיאל
 רדושינסקי סמנכלית חטיבת לקוחות פרטיים פרטנר תומר לוי מנכל סיין נאו
-צילום גיל שטיר
 גורן, מנכל קבוצת SQLink עם ילדים של עובדי הקבוצה צילום באדיבות סקיולינק (1)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח