עשרה טיפים לבדיקת יעילות קמפיין הפרסום






תשאלו כל אדם שמבין מעט בשיווק והוא יגיד לכם שפרסום הוא אחד האמצעים המרכזיים המסייעים להפוך עסקים לגדולים יותר, ידועים ומצליחים. למרות הניסיון הרב לאורך שנים, הפרסום עדיין אינו מדע מדויק, בו ניתן להפעיל נוסחה המניבה תוצאות אחידות לאותן פעולות. לעיתים קונספט של קמפיין פרסום למוצר אחד לא יעבוד כלל עבור מוצר דומה אחר. ולעיתים, פריסת מדיה שעבדה ביעילות עבור מסע פרסום אחד, תוכיח את עצמה כפחות יעילה בקמפיין אחר. למפרסמים קשה מאוד להצביע בודאות כמה הכנסות ממכירות הגיעו באופן ישיר מהוצאות הפרסום.

סיפור ידוע בקהילת הפרסום מספר על מנכ"ל ידוע של חברה מצליחה, אשר נשאל אודות מסע הפרסום שהוא עורך. אותו מנכ"ל ציין כי הוא יודע שרק חצי מן הפעילות הפרסומית שהוא עושה מצליחה. "אז מדוע אינך מפסיק את הפעילות שאינה יעילה?", הוא נשאל. תשובתו היתה: "הלוואי וידעתי מהו החצי הלא יעיל".

ובכל זאת קיימות מספר דרכים לבדוק את יעילות הקמפיין הפרסומי. להלן מספר שיטות לבדיקה כי הפרסום שלך עובד:

1. השווה את היקף המכירות לפני, בזמן ואחרי הקמפיין. זכור שהשפעת הפרסום לעיתים מתעכבת, בעיקר כאשר מדובר במוצרים בהם נדרשת מעורבות גבוהה של החלטה.

2. בדוק את מספר הנכנסים לחנות או לעסק שלך. אל תשכח לבצע את הבדיקה עוד בטרם החל קמפיין הפרסום לשם ההשוואה.

3. השתמש בקווי טלפון ייעודיים על מנת לעקוב אחר התגובות. פרסם מספרי טלפון חינם (1-800) שונים בעיתונים השונים על מנת לדעת אילו אפיקים הניבו את הכי הרבה שיחות.

4. במודעות הפרסום ניתן לשלב קופונים לשימוש הלקוחות. דאג לסמן את הקופונים, כך שתדע מאיזה כלי תקשורת הגיעה התנועה הרבה ביותר של הקונים.

5. הצע תגמול עבור הזכרת העובדה שהפונים אליך הגיעו בעקבות מודעה: "עשרה אחוז הנחה בקניה ראשונה תינתן למציגי מודעה זו".

6. השתמש בגלויות תגובה אשר יצורפו למגזינים, ובאמצעותם יוכלו הקוראים לבקש מידע נוסף. זכור גם כאן לסמן את הגלויות, אם הן מפורסמות ביותר ממגזין אחד.

7. השווה את התנועה באתר האינטרנט שלך לפני ואחרי הפרסום.

8. אם הינך מפרסם באינטרנט, עקוב אחר שיעור ההקלקה על הבאנרים שלך.

9. אל תשכח או תחשוש לשאול את לקוחותיך החדשים כיצד הם שמעו אודותיך.

10. ולבסוף, זכור כי לקמפיינים פרסומיים שונים יש מטרות שונות: לעיתים המטרה היא להשיג מודעות, לעיתים לבנות תדמית ולעיתים להשיג גידול במכירות בתקופה מסוימת או בשוק מסוים. בדוק את יעילות הקמפיין הפרסומי שלך על פי המטרות אליהן שאפת להגיע.

* אורן בסון הינו עורך פורטל השיווק הישראלי Allmarketing, מנכ"ל חברת הייעוץ התקשורתי-שיווקי אולמדיה www.allmedia.co.il ומדריך ב- Allmarketing Training

אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח