הפרסום באינסטגרם על ידי מובילי דעת קהל מתנהל כ"מערב פרוע" ונעשה על ידי משא ומתן בין סלבס ועסקים כדי להגיע להשקעה שמוסכמת על שני הצדדים. כמו אספקת רכב יוקרה ומימון הוצאות של ביטוח ודלק בתמורה לשיתוף תמונתו בחשבון האינסטגרם.
כדי לתת מענה לתופעה הגוברת של הפיכת אינסטגרם של סלבס לבמה פרסומית, פותחה מערכת ממוחשבת של סוכנות LDRS.co.il הסורקת ומפענחת את שווי חשבונות האינסטגרם של 1.5 מיליון הגולשים בישראל.
הנתונים משמשים לביצוע תמחור של חשבונות אינסטגרם לפי כמות לייקים ותגובות שסלבס מצליחים לייצר, כך שאם דוגמנית מובילה מקבלת תשלום או טובות הנאה בתמורה לפרסום רכב יוקרה או בגדי מעצבים, המפרסם יודע אם שילם יותר או פחות משווי חשיפתם באינסטגרם שלה.
לדברי ערן ניזרי, מנכ"ל LDRS.co.il: "דוגמה לניתוח פוסט אפשר לראות בפרסומת של בר רפאלי ל BuickUSA. התמונה באינסטגרם יצרה 53,800 לייקים ו- 270 תגובות, המשמעות ש- 2.45% מכלל 2.1 מיליון העוקבים של בר ראו את התמונה והגיבו עליה. לכן שווי התמונה מתומחר בשקל על כל תגובה או לייק ומסתכם ב- 54,070 שקל".
ניזרי מוסיף שהמערכת החדשה יודעת לקבוע מחיר פרסום גם לגולשים אנונימיים שטרם נחשפו על ידי התקשורת, וצברו עשרות אלפי עוקבים המתעניינים בפעילותם. כך שכל אדם המנהל חשבון אינסטגרם פופולארי יכול להפוך לשלט פרסומת ולהרוויח כסף.