בשבועיים האחרונים הושק במהלך שיווקי נועז – יין סודי אשר גרם לתעשיית היין, לעיתונאים המובילים, לבלוגרים ולחובבי יין לתהות מי היקב הנועז אשר בחר להשיג סדרה של יינות חדשים ללא תווית וללא פרטים מזהים, כשעל התווית QR והזמנה לגלוש לעמוד הפייסבוק של היין הסודי ולהשתתף בטעימה עיוורת.
המהלך החדשני הניב ליקב, עוד לפני שנחשף, נקודות זכות רבות בקרב כתבים, אנשי שיווק וחובבי יין, שהחמיאו על התעוזה ועל המהלך החדשני. מהלך שיווקי זה הצטרף גם למחמאות על איכות היין הסודי ועל הזנים שמהם הורכב…
השבוע חשפו את מקור היין, סמנכ"ל השיווק של יקב ארזה אלחנן שור ורואי כרמלי, סמנכ"ל השיווק של משרד יחסי ציבור רונן הלל, כשגילו כי מאחורי היין הסודי עומד יקב ארזה הוותיק, והיינן פיליפ ליכטנשטיין.
אלחנן שור, מנהל השיווק של יקב ארזה: "הרעיון שעמד מאחורי היין הסודי היה להשיק את היינות בצורה שונה מהמקובל בתעשיית היין המסורתית ולתת לחובבי היין הזדמנות להשתתף בחוויה של טעימה עיוורת של יין. רצינו שקוני היין ישפטו את היין על פי קריטריון אחד – על פי הטעם בלבד".
במהלך ההשקה הושקו היינות באופן מחתרתי ללא תווית, תוך שימוש במדיה חברתית ובכלים טכנולוגיים: בחנויות יין מקצועיות נמכרו בקבוקי יין ללא שום תווית או סימן היכר, רק ברקוד דו ממדי (QR Code).סריקה של הקוד הפנתה את הצרכן לדף נחיתה ובו הסבר קצר על הפרוייקט עם קישור לדף פייסבוק בשם יין סודי – טעימה עיוורת. www.secretwine.co.il
על התווית נרשם: לגימה אחת לפני כולם …
על היקב והיין
אחת מהתגובות שהתפרסמו לגבי היין, עוד כשהיה מסתורי, ניתן לקרוא באתר המרקקה: "אז הוא לא רע בכלל. אם הייתי צריך להמר, אזי בהרחה הראשונה הייתי אומר משהו כמו מלבק, נניח: משהו כהה למדי, עם גוונים סגולים. טאנינים טובים – לא קשים מדי, אבל שם, וחמיצות די גבוהה. הפרי מזכיר מאוד שזיפים ויש בו גם משהו כהה יותר, של קפה, ואולי גם משהו שלא שייך: בזיליקום (יכול להיות שזה מהמטבח). קצת אדמתיות. נחמד מאוד. זה לא יין מושלם – טיפה אלדהידי – ובהחלט לא יין להתיישנות ארוכה, אבל טוב מאוד לאוכל."
שכונת תל ארזה היתה משכן יקב ארזה בירושלים החדשה, לאחר שהמייסדים, בני משפחת שור, עזבו את הרובע המוסלמי של העיר העתיקה בעקבות מאורעות תרפ"ט. היקב שכן בשכונה עד תחילת שנות ה-80. מכאן שם היקב – ארזה.
אלחנן שור: "בבחירת השם אנחנו חוזרים למקורות של היקב. תרבות היין בישראל עדיין בחיתוליה בהשוואה לנעשה בעולם, לכן חשוב לנו כמשפחה שפועלת כבר 160 בענף היין בישראל לשמר את המסורת ואת העבר. זה אולי הדבר המסורתי היחיד שעשינו בהשקת סדרת היינות החדשה".
מחיר מומלץ לצרכן: 65 ש"ח