פרסום על מסכי וידאו מחוץ לבית הוכיח עצמו כדרך אפקטיבית ביותר להעברת מסרים לצרכנים עסוקים

סקר של חברת המחקר האמריקנית Arbitron שבחן את תופעת התפשטות השימוש בתצוגות וידאו דיגיטלי מחוץ לבתים, קובע כי הציבור מקבל באהדה רבה את השימוש בטכנולוגיה החדשה. הסקר שנערך בחצי הראשון של 2009, בדק מדגמית את כלל אוכלוסיית ארה"ב ובחן את התייחסותם של הצרכנים למפגש עם מסכי ווידאו במקומות דוגמת שדות תעופה, מרכזי קניות, בנקים, מסעדות, חנויות ובתי קפה.



בין הממצאים: למעלה משני שליש הנשאלים (67% – 155 מיליון) נחשפו בחודש האחרון לווידאו מחוץ לבית, כשמתוכם למעלה משלושת רבעי זכרו שראו אותם ביותר ממקום אחד. מרבית הנשאלים (53%) ציינו כי הם ראו שילוט ווידאו דיגיטלי באזורי מכירות קמעונאיות בעיקר (כולל חנויות, רשתות שיווק, מרכזי קניות ודומיהם). נתון מעניין נוסף: המסכים אפקטיביים במיוחד כשמדובר בגילאי 18-24 (שמבחינים בהם יותר מקבוצות הגיל האחרות) וכי במשרדים, שדות תעופה ומכוני כושר, ניתן לתפוס ריכוז גבוה יותר של בעלי הכנסות הגבוהות מהממוצע.



"הצרכנים בעיקר מעריכים את השימוש בווידאו לצרכי בידור וחדשות ובמיוחד באיזורים בהם הם צריכים לעמוד בתור, במקומות דוגמת מרכזי קניות, או במהלך נסיעה בתחבורה ציבורית. השימוש בפרסום מחוץ לבית הוכיח עצמו כדרך אפקטיבית ביותר להעברת מסרים לצרכנים עסוקים", מדגישים החוקרים. "במקום לסמוך על המדיום שיביא לצרכן את המסר, המפרסמים והקמעונאים משתמשים בווידאו מחוץ לבית כדי לשים את המסר על המסלול של הצרכנים, בעודם עוסקים בהתנהלות היומיומית שלהם".



המחקר מציין כי המפרסמים על מסכי הווידאו תופסים את הקונים ברגע בו הם מקבלים את החלטת הקניה שלהם ובמקרים רבים זהו "הקול האחרון" שמשפיע על הצרכן לפני הרכישה.



"מספר הקמעונאים המפעילים מערכות מדיה דיגיטאלית בחנות/סניף הולך ועולה בהדרגה גם בישראל", אומר אביחי מיכאלי, מנהל פעילות YCD ישראל, העוסקת בתחום המדיה הדיגיטאלית בבתי עסק. "ההערכות מדברות על כ- 60 אלף מסכים שמרביתם נמצאים בבנקים, מסעדות, חנויות שונות וקניונים. אם הטכנולוגיה מיושמת נכון זהו בהחלט מצב של win-win הן למותגים והן לקוניהם. על ידי לימוד קהל הלקוחות וצרכיו וההבנה האמיתית של פרמטרים כמו: מה בדיוק הוא קונה, מה מעניין אותו לראות ע"ג המסכים, וכמה זמן הוא שוהה בחנות, ניתן למקד את התכנים (החווייתיים, השיווקיים או הפרסומיים) ביתר קלות לטובת צרכי המותג מחד ומקסום חווית הלקוח מאידך. כל מותג היה שמח להיות מסוגל להשפיע על הלקוח בנקודת המכירה, ברגע בו גומלת בלבו החלטת רכישה".

אולי יעניין אותך

table
 קסטיאל רזיאל
 רדושינסקי סמנכלית חטיבת לקוחות פרטיים פרטנר תומר לוי מנכל סיין נאו
-צילום גיל שטיר
 גורן, מנכל קבוצת SQLink עם ילדים של עובדי הקבוצה צילום באדיבות סקיולינק (1)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח