המחקר הוזמן ע"י Enpocket, סוכנות השיווק הסלולרי האמריקאית, ובוצע על ידי חברת המחקר האמריקאית המתמחה בתחום האינטרנט Harris Interactive בקרב 1,200 צרכנים שעושים שימוש בשירותי אינטרנט סלולריים בארה"ב (בוסטון), בריטניה (לונדון) והודו (מומבאי).
הצמיחה של השיווק הסלולרי איטית, במיוחד בארה"ב שנשרכת מאחורי אירופה ואסיה באימוץ שירותי נתונים. חברת המחקר eMarketer צופה שההוצאה על פרסום סלולרי בארה"ב תהיה 220 מליון דולר בשנה הבאה ותעלה ל-435 מליון דולר ב-2009. התחזית ה"אגרסיבית" ביותר צופה הוצאה של 760 מיליארד דולר.
בישראל, הודעות SMS הכוללות שירותי מבזקים, מידע והתראות למיניהם, מגלגלות 40 מיליון שקל בשנה. לדברי עופר אגמון, מנהל החטיבה העסקית בטיפקום, המתמחה באספקת שירותי תוכן וערך מוסף סלולריים, המחקר מגלה כי בקרב הצרכנים קיימת מוכנות לפרסום סלולרי אך בתנאי שהפרסום יהיה ממוקד ויתאים לתחומי העניין של המקבל. בישראל המידע אותו מבקש הקהל הישראלי לקבל הינו בנושאי תיירות, קולנוע, קניות, מסעדות, הלבשה ואופנה, קוסמטיקה ועוד.
אגמון הוסיף, כי בעידן בו האפקטיביות של המדיה ההמונית הולכת ויורדת בעוד מחירי הפרסום הולכים ומאמירים, בעידן בו מפרסמי ענק מעתיקים תקציבים מהטלוויזיה לטובת קידום מכירות ושיווק ישיר, הטלפון הנייד הופך למדיום פרסומי-מכירתי אפקטיבי המאפשר למפרסמים לפנות באופן ממוקד ויעיל לקהל לקוחותיהם. טיפקום מחזיקה במאגר המאושר היחיד בישראל המונה למעלה מ- 300,000 לקוחות אשר נתנו את אישורם לקבלת מסרים פרסומיים ישירות לסלולרי שלהם. מאגר הנתונים ניתן לפילוח על פי פרמטרים של מין, גיל, אזור מגורים ותחומי עניין (קניות, פנאי, תיירות ועוד).
אגמון מציין, כי לפרסום הסלולרי מספר יתרונות בולטים. ראשית, מדובר במדיום אישי המגיע ישירות לכף ידו של הנמען. כמו כן, קיימת זכירות גבוהה – מחקרים מראים כי רמת הזכירות למסר נעה בין 70%-90%. יתרונות נוספים הם יכולת הפילוח הגבוהה, ההנעה המיידית לפעולה, עלויות ההפקה המינימאליות וזמני התגובה הקצרים.