לדברי צביקה קרפל, מנכ"ל חברת התיירות גוליבר, המפעילה אתר אינטרנט לרכישת מוצרי תיירות שכתובתו: www.gulliver.co.il, שנת 2005 התאפיינה בעלייה של כ-40 אחוז במספר הרוכשים חבילות תיירות דרך האינטרנט. "הלקוח הישראלי הפנים את העובדה, שכדי לרכוש חבילת תיירות המשתלמת ביותר לצרכיו, יש להשוות מחירים באתרי האינטרנט השונים".
קרפל מוסיף שבמהלך השנה, חברת גוליבר טיפלה ביותר מ- 70,000 איש שרכשו את מוצריה. "מדובר בגידול של כ- 40 אחוז ביחס לאשתקד".
מנתוני חברת התיירות גוליבר עולה כי היעדים המועדפים על ישראלים לחופשות בשנת 2005 היו ני-יורק, בנגקוק, פראג, בודפשט, ברצלונה, אנטליה, לונדון, פריז, אמסטרדם וברלין. חודשי השיא השנה היו אפריל, יוני, יולי, אוגוסט ואוקטובר.
כמו כן, השנה חלה התעוררות בתחום תיירות הפנים, כאשר היעד המועדף על הישראלים היא אילת, ואחריה ים המלח וצפון הארץ. מנתוני החברה עולה כי ישראלים רבים יצאו השנה לחופשה בישראל לפחות פעמיים.
מנתוני החברה עולה כי דווקא בעונת השיא (יוני עד ספטמבר ועונת החגים) בה המחירים הם גבוהים יחסית, משפחות רבות נוסעות לחו"ל, כאשר תקופת החורף מאופיינת במחירים זולים יותר ובמגוון טיסות מצומצם יחסית.
באשר למצב הביטחוני, יש לציין שסיני היא היעד שנפגע בצורה המשמעותית ביותר, הן בגלל הפיגועים והן בגלל אזהרות שפרסם המטה ללוחמה בטרור. בנוסף, בחודש אוגוסט חלה ירידה בכמות הנוסעים לטורקיה, גם זאת בעקבות אזהרת מסע שפרסם המטה ללוחמה בטרור.
קרפל מסכם כי עבור גוליבר, שנת 2005 הייתה שנה נוספת של צמיחה והגברת המודעות למותג. "השנה השקענו רבות בשדרוג ובהרחבת האתר לנוחיות הגולשים, מגמה אותה נמשיך גם בשנים הבאות".