צוללים לפרטים: למה הגולשים מהפרסום לא ממירים באתר

הארגון שלכם משקיע אלפי שקלים בחודש בקידום בגוגל או ברשתות חברתיות. כמובן שיש לכם גישה לאנליטיקס, ואמרו לכם ששם תוכלו לראות בדיוק את התוצאות של הפרסום. אם מישהו מנהל עבורכם את הפרסום הוא בטוח מציג לכם נתונים יפים על כניסות לאתר. אבל משום מה…


אתם מרגישים שהמכירות הן לא מה שאמור להיות לאור ההשקעה.
ה-
ROIמתמהמה להתגלות במלוא אורו, כמו שבטח הסבירו לכם שאמור לקרות.


אז אתם רוצים לבדוק ולהבין מה קורה. למה הגולשים שלכם לא משאירים פרטים או קונים באתר.


סיכמנו בכמה נקודות קצרות – את הדרך שלכם להתחיל להבין את הגולשים ואת הפעילות שלהם באתר:


1. בדקו את הכניסות לאתר. כנסו לאנליטיקס והסתכלו בדוח המופיע תחת


Acquisition -> Source – Medium.


כאן תוכלו לראות כמה גולשים מגיעים מהפרסום הממומן (CPC), מפייסבוק, גוגל אורגני, ומקורות נוספים. ודאו שבאמת מגיעים גולשים לאתר.


טיפ: וודאו עם מנהל הקמפיינים שלכם שהוא משתמש בתיוג UTM בפייסבוק ובאפיקים אחרים שאינם פייסבוק. תיוג UTMיאפשר לכם לדוגמא, לזהות איזו תנועה מגיעה מקמפיינים בתשלום בפייסבוק ואיזו תנועה מהעמוד האורגני (או מאיזה קמפיין ספציפי מגיעה התנועה).



2. בדקו את התנועה בתוך האתר. המדד הראשוני ביותר לזיהוי בעיות הוא נתון ב- Bounce Rate. אם הוא גבוה סימן שהגולשים מגיעים לעמוד באתר ויוצאים מיד. שימו לב, שאם מדובר בעמוד נחיתה הנתון כנראה אמור להיות גבוה, כי אין לגולשים דפים נוספים לעבור אליהם. לגולשים שעוברים עמוד באתר יש כנראה איזשהו עניין באתר שלכם. איך תדעו אם הבאונס רייט גבוה או נמוך? אם יש לכם תנועה גבוה ממקור אורגני כמו עמוד פייסבוק או תוצאות אורגניות בגוגל, תוכלו להשוות לאותו נתון של אפיקי הפרסום. אם לא, כסימן אצבע – מעל ל- 90% באונס רייט הוא גבוה בדרך כלל.


אם הנתון גבוה, צריך להתחיל לבדוק את הפעילות ברמת הפרסום עצמו. האם הקופי תואם למה שקיים באתר? האם הוא ממוקד בקהל נכון?



3. מה הגולש מחפש? אם הנתונים מראים שהגולשים נשארים באתר (שימו לב! הזהרו מהנתון של זמן הגלישה, הוא יכול להטעות, מכיוון שהוא נחשב ל-0 אם גולש לא עבר עמוד באתר). אז צריך להתחיל להבין מה הם מחפשים ולא מקבלים.


דרך אחת לעשות זאת היא באמצעות יצירת "המרות משנה". חלוקת המטרה הראשית למטרות משנה – לדוגמא, באתר מכירות, התחילו לבדוק הוספות לסל ולא רק מכירות. לעיתים תגלו שגולשים רבים מוסיפים לסל מוצרים, אך נעצרים בשלב זה. זהו מדד חזק לכך שהמוצרים מעניינים את הגולשים. אם אתם מצפים שהגולשים ישאירו פרטים בטופס, התחילו למדוד האם הם גוללים בהמשך הדף, אם יש וידאו – האם הם צפו בו. כדי להגדיר מדידה של אלה יש צורך במעט ידע מקצועי שאפשר למצוא ברשת או אצל מקצועני פרסום. ניתן גם לחלק את חווית הגלישה לחלקים, ולהוסיף כפתור – להמשך קריאה, שרק בלחיצה עליו מתגלה מידע נוסף. כך באמצעות "הפרד ומשול" בין חלקי הדף תוכלו למצוא איפה הנקודה הבעייתית.


דרך שניה היא להקים דף נחיתה. בדף נחיתה את מנטרלים הפרעות ושולטים בכל פרמטר כדי להבין אם הגולשים מעוניינים או לא בשירות שלכם.


בכל מקרה, ובטח אם אתם עובדים עם דפי נחיתה, מומלץ להשתמש בכלי למעקב אחר תנועת הגולשים כגון HotJar או LuckyOrange. כלים אלה מצלמים כל תנועה של הגולש, ולאחר מכן ניתן לצפות בהקלטה ממשית של תנועת העכבר והגלילה – אפילו בזמן אמת. במקביל, הכלים גם מייצרים מפות חום ומפות גלילה שמראים את ההתנהגות הכללית בדף מסוים באתר.


ואופציה אחרונה, פשוט לשאול את הגולשים. התקינו צ'אט, עלו מול גולש שמתמהמה באתר, ותפנו אליו לעזרה.


זהו רק מדריך כללי מאוד, אבל למי שרוצה להתחיל להבין האם האתר שלו עובד. צעדים ראשונים אלה יכולים בהחלט לפתוח את הדרך.


הכתבה באמצעות oVerload – סוכנות דיגיטל לתוצאות מירביות

אולי יעניין אותך

שיווק דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

pizza_box
דר נועה בן -ארויה מילשטיין
משתתפים בתנועת ''לינק 20'' מבית ''שותפויות אדמונד דה רוטשילד''. קרדיט צילום - ''לינק 20''