צוללים לפרטים: למה הגולשים מהפרסום לא ממירים באתר

הארגון שלכם משקיע אלפי שקלים בחודש בקידום בגוגל או ברשתות חברתיות. כמובן שיש לכם גישה לאנליטיקס, ואמרו לכם ששם תוכלו לראות בדיוק את התוצאות של הפרסום. אם מישהו מנהל עבורכם את הפרסום הוא בטוח מציג לכם נתונים יפים על כניסות לאתר. אבל משום מה…


אתם מרגישים שהמכירות הן לא מה שאמור להיות לאור ההשקעה.
ה-
ROIמתמהמה להתגלות במלוא אורו, כמו שבטח הסבירו לכם שאמור לקרות.


אז אתם רוצים לבדוק ולהבין מה קורה. למה הגולשים שלכם לא משאירים פרטים או קונים באתר.


סיכמנו בכמה נקודות קצרות – את הדרך שלכם להתחיל להבין את הגולשים ואת הפעילות שלהם באתר:


1. בדקו את הכניסות לאתר. כנסו לאנליטיקס והסתכלו בדוח המופיע תחת


Acquisition -> Source – Medium.


כאן תוכלו לראות כמה גולשים מגיעים מהפרסום הממומן (CPC), מפייסבוק, גוגל אורגני, ומקורות נוספים. ודאו שבאמת מגיעים גולשים לאתר.


טיפ: וודאו עם מנהל הקמפיינים שלכם שהוא משתמש בתיוג UTM בפייסבוק ובאפיקים אחרים שאינם פייסבוק. תיוג UTMיאפשר לכם לדוגמא, לזהות איזו תנועה מגיעה מקמפיינים בתשלום בפייסבוק ואיזו תנועה מהעמוד האורגני (או מאיזה קמפיין ספציפי מגיעה התנועה).



2. בדקו את התנועה בתוך האתר. המדד הראשוני ביותר לזיהוי בעיות הוא נתון ב- Bounce Rate. אם הוא גבוה סימן שהגולשים מגיעים לעמוד באתר ויוצאים מיד. שימו לב, שאם מדובר בעמוד נחיתה הנתון כנראה אמור להיות גבוה, כי אין לגולשים דפים נוספים לעבור אליהם. לגולשים שעוברים עמוד באתר יש כנראה איזשהו עניין באתר שלכם. איך תדעו אם הבאונס רייט גבוה או נמוך? אם יש לכם תנועה גבוה ממקור אורגני כמו עמוד פייסבוק או תוצאות אורגניות בגוגל, תוכלו להשוות לאותו נתון של אפיקי הפרסום. אם לא, כסימן אצבע – מעל ל- 90% באונס רייט הוא גבוה בדרך כלל.


אם הנתון גבוה, צריך להתחיל לבדוק את הפעילות ברמת הפרסום עצמו. האם הקופי תואם למה שקיים באתר? האם הוא ממוקד בקהל נכון?



3. מה הגולש מחפש? אם הנתונים מראים שהגולשים נשארים באתר (שימו לב! הזהרו מהנתון של זמן הגלישה, הוא יכול להטעות, מכיוון שהוא נחשב ל-0 אם גולש לא עבר עמוד באתר). אז צריך להתחיל להבין מה הם מחפשים ולא מקבלים.


דרך אחת לעשות זאת היא באמצעות יצירת "המרות משנה". חלוקת המטרה הראשית למטרות משנה – לדוגמא, באתר מכירות, התחילו לבדוק הוספות לסל ולא רק מכירות. לעיתים תגלו שגולשים רבים מוסיפים לסל מוצרים, אך נעצרים בשלב זה. זהו מדד חזק לכך שהמוצרים מעניינים את הגולשים. אם אתם מצפים שהגולשים ישאירו פרטים בטופס, התחילו למדוד האם הם גוללים בהמשך הדף, אם יש וידאו – האם הם צפו בו. כדי להגדיר מדידה של אלה יש צורך במעט ידע מקצועי שאפשר למצוא ברשת או אצל מקצועני פרסום. ניתן גם לחלק את חווית הגלישה לחלקים, ולהוסיף כפתור – להמשך קריאה, שרק בלחיצה עליו מתגלה מידע נוסף. כך באמצעות "הפרד ומשול" בין חלקי הדף תוכלו למצוא איפה הנקודה הבעייתית.


דרך שניה היא להקים דף נחיתה. בדף נחיתה את מנטרלים הפרעות ושולטים בכל פרמטר כדי להבין אם הגולשים מעוניינים או לא בשירות שלכם.


בכל מקרה, ובטח אם אתם עובדים עם דפי נחיתה, מומלץ להשתמש בכלי למעקב אחר תנועת הגולשים כגון HotJar או LuckyOrange. כלים אלה מצלמים כל תנועה של הגולש, ולאחר מכן ניתן לצפות בהקלטה ממשית של תנועת העכבר והגלילה – אפילו בזמן אמת. במקביל, הכלים גם מייצרים מפות חום ומפות גלילה שמראים את ההתנהגות הכללית בדף מסוים באתר.


ואופציה אחרונה, פשוט לשאול את הגולשים. התקינו צ'אט, עלו מול גולש שמתמהמה באתר, ותפנו אליו לעזרה.


זהו רק מדריך כללי מאוד, אבל למי שרוצה להתחיל להבין האם האתר שלו עובד. צעדים ראשונים אלה יכולים בהחלט לפתוח את הדרך.


הכתבה באמצעות oVerload – סוכנות דיגיטל לתוצאות מירביות

אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח