צמיחה של 15.2% בהכנסות דואר ישראל ממסחר מקוון ברבעון מול שנה קודמת

סך ההכנסות של החברה ברבעון הראשון של 2019 הסתכם בכ-460 מיליון שקל, בדומה לרבעון מקביל אשתקד, וזאת למרות המשך הירידה בדואר המסורתי. היציבות במחזור המכירות נובעת ברובה מהמשך צמיחה בתחום הסחר המקוון, אשר גדל ב-15.2% בהכנסות מול רבעון מקביל.


גם ברבעון הראשון של 2019 נמשכה הירידה בהכנסות מדואר כמותי, בעקבות המעבר לשירותים דיגיטליים ולחשבוניות במייל, אך מנועי הצמיחה ובעיקר תחום הסחר, הצליחו לצמצם את הירידה בהכנסות



חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל: "התוצאות העסקיות ברבעון הנוכחי הביאו לידי ביטוי את מיקוד החברה במנועי הצמיחה שהוגדרו, עם דגש על תחום הסחר המקוון והבלדרות. דירקטוריון החברה וההנהלה מנתבים את עיקר ההשקעות והמאמצים של דואר ישראל לטובת שיפור השירות, תוך המשך השקעות בתחום הסחר המקוון, לצד ביצוע פעולות לצמצום הירידה בהכנסות מתחום המכתבים. אנו נערכים לקראת תהליך הפרטת החברה, אשר תאפשר את המשך מימוש האסטרטגיה העסקית של דואר ישראל גם בשנים הקרובות. אנו נמשיך להשקיע בשיפור השירות ובהטמעת טכנולוגיות חדשות, שיצעידו את דואר ישראל כחברת הלוגיסטיקה והשירותים המובילה בתחומה".



דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל: " ברבעון הראשון של 2019 ביצענו מעבר למבנה ארגוני עסקי חדש, שיאפשר לנו להתאים את החברה לאתגרי העתיד, לרבות להמשך הגידול בפעילות הסחר המקוון ולצמיחה בפעילות בנק הדואר. גם ברבעון הראשון התמקדה החברה בהמשך שיפור השירות, לצד התייעלות תפעולית והרחבת כמות מרכזי מסירת החבילות ברחבי הארץ. נכון לסוף רבעון ראשון 2019 מנתה החברה כ-1,300 נקודות מסירת דואר וחבילות, מתוכן כ-580 מרכזים בשיתוף עסקים קטנים ורשתות. מהלך זה מאפשר הורדת זמני המתנה בסניפי החברה ומתן שירות טוב יותר ללקוחות חברת הדואר. אנו נערכים לאיחוד המערך התפעולי של החברה, כאשר בימים אלו עובר מערך מיון המכתבים הארצי לפעול במודיעין לצד מערך מיון החבילות הארצי, מה שיגרום לחיסכון של עשרות אלפי מטרים בשטחי נדל"ן תוך ייעול ושיפור השירות.



בנוסף, חלה עליה בהכנסות בעיקר ממכירת כרטיסים נטענים ומפעילות במטבע חוץ. ההכנסות ממכירת נכסים הסתכמו ברבעון הראשון של 2019 בכ-5.4 מיליון שקל, לעומת 36 מיליון שקל בתקופה המקבילה.



ברבעון הראשון של השנה הודיעה החברה על שיתוף פעולה עם רשת סופר-פארם למסירת חבילות בכ-20 מסניפי הרשת. באפריל 2019 הודיעה רשות החברות, כי תחל בפרסום המכרז להפרטת 20% מחברת דואר ישראל במהלך הרבעון השני והשלישי של השנה והחברה נערכת לכך. באפריל 2019 חתמה חברת דואר ישראל על הסכם למכירת בניין הדואר המרכזי בתל אביב, וההכנסות ממכירתו יועברו לחברה ברבעון השני של 2019.



ברבעון הראשון של השנה עברה החברה שינוי ארגוני ותפעולי, לרבות איחוד מטות, ומעבר ממבנה גיאוגרפי למבנה עסקי, שמטרתו המשך ייעול פעילות החברה, תוך חיסכון עתידי בהוצאות ודגש על שיפור השירות ללקוחות. תחומי פעילות החברה שהוגדרו כמנועי צמיחה אסטרטגיים הם פעילות הסחר והשליחים, בנק הדואר ועולם הקמעונאות והסניפים.



גם ברבעון הראשון של השנה המשיכה החברה במדיניות ההשקעה בנכסים קבועים, כאשר סך ההשקעות של החברה הסתכם ברבעון בכ-17.5 מיליון שקל, מול כ-18.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. עיקר ההשקעות ברבעון הראשון של 2019 היה המשך השקעה בציוד, בקריה הדוארית במודיעין ומסופונים לדוורים וכן במערכות מחשוב נוספות, לצורך שיפור השירות וכחלק מהערכות החברה להמשך הגידול בסחר המקוון.



הרווח הנקי ברבעון עמד על כ-5.4 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-29.7 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד. הירידה ברווח הנקי מול רבעון מקביל אשתקד נובעת ממכירת נכס בתל אביב בהיקף של 36 מיליון שקל, שהכנסותיו השפיעו על המדדים הפיננסיים המרכזיים ברבעון הראשון של 2018.



ה-EBITDA ברבעון ללא הכנסות ממכירת נכסים עמד על כ- 32.9 מיליון שקל (כ-7.2% מההכנסות), לעומת כ-35.9 מיליון שקל (כ-7.8% מההכנסות) בתקופה המקבילה.

אולי יעניין אותך

 פולג צילום רמי זרנגר
resized_pexels-photo-6153354
document-marketing-strategy-business-concept
X1_PR_press_release_image
hand-arrange-white-letters-as-seo
metavech-software

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח