ביום שישי האחרון התכנס ענף יחסי הציבור בישראל, באולם הקאמרי החדש בתל אביב, לרגל התחרות השנתית האריה השואג 2006 שנערכה ביוזמת האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות. בקטגוריית קמפיין השנה לשנת 2005 בתחום יחסי הציבור זכה, קמפיין מאבק מורי ישראל נגד רפורמת דברת במערכת החינוך ובעד רפורמה מוסכמת, בביצוע משרד יחסי הציבור גיתם פורטר נובלי. הקמפיין נערך עבור הסתדרות המורים בישראל.
מטרת תחרות "האריה השואג" היא לעודד מצוינות בין העוסקים ביחסי ציבור, דוברות וייעוץ תקשורת בישראל. לתחרות הוגשו קמפיינים של יחסי ציבור שבוצעו במהלך שנת 2005. במהלך האירוע הוענקו 11 פרסי האריה השואג, לקמפיינים על פי קטגוריות שונות, לזוכים הוענק פסל האריה השואג, אשר עוצב על ידי הפסל ואיש יחסי הציבור משה דיין.
בשאר הקטגוריות זכו, במקום הראשון, הקמפיינים הבאים:
§ במקום הראשון בקטגוריית טיפול במשבר זכה, קמפיין חוות גז הבישול, בביצוע לניאדו גנאור יחסי ציבור ותקשורת, עבור חוות הגז בקריית אתא.
§ במקום הראשון בקטגוריית מלכ"רים זכה, קמפיין ניידת ממוגרפיה ומבצע הקש בדלת, בביצוע נאוה עינבר דוברת האגודה למלחמה בסרטן.
§ במקום הראשון בקטגוריית אירועים מיוחדים זכה, קמפיין פתיחת המוזיאון החדש לתולדות השואה, בביצוע יחידת יחסי הציבור של יד ושם.
§ במקום הראשון בקטגוריית מאבק ציבורי זכה, מאבק מורי ישראל למען רפורמה במערכת החינוך, בביצוע גיתם פורטר נובלי, עבור הסתדרות המורים בישראל.
§ במקום הראשון בקטגוריית היי טק זכה, קמפיין I mate Jam – That’s All
בביצוע עמירם פליישר תקשורת, עבור סולגוד תקשורת בע"מ.
§ במקום הראשון בקטגוריית קשרי קהילה זכה, קמפיין יום אינטרנט בטוח בביצוע גיתם פורטר נובלי בשיתוף עם מיקרוסופט ישראל.
§ במקום הראשון בקטגוריית תיירות זכה, קמפיין עידוד תיירות לטורקיה, בביצוע צימט תקשורת שיווקית, עבור משרד התרבות והתיירות הטורקי.
§ במקום הראשון בקטגוריית בריאות ורפואה זכה, קמפיין כירורגיה פלסטית, בביצוע חנן זיסו תקשורת, עבור איגוד הפלסטיקאים.
§ בציון מיוחד לשבח עבור פעילות מגזרית במגזר הערבי זכה, קמפיין קוקה קולה סטאר 2005, בביצוע פובלסיס סקטורס ותומר סגיס מנהל יחסי ציבור בקוקה קולה, עבור קוקה קולה ישראל.
§ במקום הראשון בקטגוריית גור אריה לעבודות גמר של סטודנטים בתחום זכה, קמפיין בדרכן לתהילה – ייעוץ תקשורתי פוליטי מובחן מגדרית, בביצוע אוהד עברי מהחלקה לפוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן גוריון.
האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות העניק במהלך האירוע, אות הוקרה לדר' יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה הלאומית לשלום הילד על שימוש מושכל ביחסי ציבור ככלי להעלאת נושאים על סדר היום הציבורי. בנוסף הוענק באירוע תואר של נשיא כבוד של האיגוד לאיש יחסי הציבור ומוותיקי הענף, דוד אשכול.
במהלך האירוע בהנחייתו של רוני אקרמן, הופיעה להקת נומאיי קונספט. סילביה בית הלחמי יו"ר האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות, העלתה את זכרם של אנשי תקשורת, לוטפי משעור ונעמי פרסול שהלכו לעולמם בשבועות האחרונים ממחלת הסרטן.
סילביה בית הלחמי יו"ר האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות אמרה באירוע כי: "ענף יחסי הציבור נמצא בעידן של פריחה, לאחר שנות שפל. משרדים חדשים נפתחים, ההתמחות של העוסקים מותאמת לרוח התקופה, וכל אחד מאיתנו נדרש להיות חלק בלתי נפרד וחשוב, בתכנון האסטרטגי, שיווקי, פרסומי ותדמיתי בחברות ובארגונים שאותם אנו משרתים. אני שמחה לציין כי צעירים רבים משתלבים לצד הותיקים בעבודה המקצועית. האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות ימשיך בביסוס מטרותיו המקצועיות. כולנו נטפח ונשמור על כללי האתיקה, שחשיבותם גדלה מיום ליום, בשל ריבוי הערוצים התקשורתיים. אני דורשת בשם האיגוד, שנושא "התוכן השיווקי" התופס תאוצה, יעוגן בקודים אתיים הולמים ובלתי מתפשרים. כן אני מצפה שנציגינו יהיו שותפים בגופים המטפלים ומובילים הנושא. אין לי ספק שהאיגוד יוכל לתרום את חלקו בהסדרת הדברים בצורה מקצועית וחסרת – פניות".
פרופ' שמואל ליימן וילציג, ראש המחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן ויו"ר ועדת השופטים של התחרות מסר באמצעות מרכז ועדה השופטים, משה דיין: "חבר השופטים התרשם השנה לטובה מהרמה המקצועיות של העבודות שהוגשו. כמעט כולם עמדו בקריטריונים של תקנון התחרות והדבר מעיד על ביסוס התחרות על סטנדרטים מקובלים והפנמת הצורך להגשה מקצועית על ידי המשרדים שהשתתפו בתחרות. אמנם ישנם כארבעה חמישה קריטריונים עיקריים בהערכת העבודות, אך בסופו של דבר מאחר שבכמה קטגוריות הניקוד בין שניים-שלושה מהקמפיינים הטובים ביותר היה די צמוד, שני שיקולים עיקריים הכריעו את הכף. ראשית, עד כמה קשה היה האתגר שעמד בפני הקמפיין בתחילת דרכו, כלומר האם היה צורך לפעול כנגד דעת הקהל או שמא הקמפיין נדרש רק לזרום עם הלך הרוחות החברתיים ולחזקם. שנית, עד כמה ניתן היה להצביע על יחסי ציבור כגורם המכריע לעומת מערך פרסום ושיווק. היו קמפיינים מאד מרשימים כמכלול, אולם מאחר שהשופטים סברו שחלק משמעותי מהצלחת הקמפיין נבע מהשקעה גדולה בפרסום, ראינו לנכון לזכות דווקא את הקמפיינים שאלמנט יחסי הציבור בלט במיוחד. בשום אופן לא פסלנו או וגם לא "הענשנו" קמפיין רווי בפרסומת, אלא פשוט נתַּנו עדיפות לקמפיינים אשר לדעתנו אצלם יחסי הציבור היה הגורם המכריע".
אירוע האריה השואג 2006 הופק על ידי חברת חברת ארטרא, המתמחה בייזום, ארגון וניהול כנסים בינלאומיים בארץ ובעולם, אשר נבחרה על ידי ועדת המתנדבים המיוחדת שהקים האיגוד, בראשה עמד רוני אקרמן וכן חברים בה, נאוה עינבר, אשר שימשה גם כדוברת התחרות וכן עירן גולדפרב ורחלי גולדבלט. יפעת תקשורת, שטרית מדיה גרופ, ישראכרט וסקודה העניקו חסות ראשית לאירוע וכן גולדפרב תקשורת, מידע שיווקי, Allmarketin.co.il, ביזפורטל, היי לייט, בת שבע גרפיקס, פרחי R, הצלם ישראל הדרי, סימול, סקנקס, חברת קונטקט, גלידות שטראוס, יפאורה תבורי, קו אופ הריבוע הכחול, קואופ ישראל, שטראוס מזון טרי, מאפיית אנג'ל, אפקטבעי, וכן ארבל יצור שוקולד.
האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות, הנו האיגוד המקצועי של ענף יחסי הציבור והדוברות, בישראל, המאגד בתוכו כ – 400 חברים העוסקים במקצוע זה ממשרדים פרטיים, דוברים ואנשי יחסי ציבור בחברות עסקיות ובמשרדים בשירות הציבורי. לאיגוד מועצה ציבורית, הנהלה וועדות מקצועיות, כולם פועלים בהתנדבות. כיו"ר האיגוד מכהנת סילביה בית הלחמי, נשיא מועצת האיגוד הנו דוד נוימן. האיגוד הישראלי חבר ב – IPRA, האיגוד הבינלאומי ליחסי ציבור, המאגד חברים מכ – 100 ארצות בעולם. נציג האיגוד הישראלי במועצת IPRA הם סילביה בית הלחמי ורענן רוגל. מטרות האיגוד הינן לשקוד על קיום אתיקה מקצועית ברמה גבוהה ושירות ציבורי נאות מצד העוסקים בהסברה ויחסי ציבור, להעלות, לשפר ולקדם את רמתם המקצועית של חברי האיגוד באמצעות קורסים, השתלמויות, סמינרים, ימי עיון, סיורים ומפגשים בעלי תוכן מקצועי, וקיום פעילות חברתית ותרבותית בין החברים. חברי האיגוד פועלים וכפופים לתקנון האתיקה הנמצא באתר האינטרנט בכתובת: www.ispra.org.il.