44 אחוזים מהגולשים לא יחזרו לאתרים שאינם סלולאריים. קולטים? אם לא, תקראו את זה שוב- כי אם אתם מנהלי שיווק שחטאו ולא ידעו זאת או בעלי עסקים שאין להם אתר סלולארי, זה אומר שאתם כל יום מפסידים כסף – "צ'יצ'ין", שמעתם את זה? זה המתחרה שלכם, וזה קול המטבעות שהוא גורף לכיסו – על חשבונכם!
הנתון הזה פורסם לפני ימים מספר על ידי Kentico Software. בנוסף פורסם ש-85 אחוזים מבעלי הסמארטפונים עושים שימוש בסלולאר כדי להשוות בין חברות. אז, אם עוד אין לכם אתר מותאם לסלולאר ואתם מעוניינים להימנע מלעשות טעויות כמו קוקה קולה ישראל, כמו שנדגים בהמשך – שווה להתחיל לחשוב על מערכת היחסים שלכם עם גולשי הסלולר.
קדימה, מתחילים
את גולשי האינטרנט צריך לחלק מהיום לשני חלקים – הגולשים מהמחשב והגולשים מהסלולר. בגלל הגודל השונה והטכנולוגיה השונה העומדת מאחורי הגלישה מסמארטפונים, אם תנסו להיכנס מהסלולר לאותו אתר אינטרנט שגלשתם אליו מהמחשב הביתי, יש שתי אפשרויות – או שתגיעו לאתר סלולרי מותאם במקרה שבעל האתר השקיע את המאמץ כדי שיהיה לכם נוח, או שתגיעו לאתר אינטרנט לא מותאם – ואז, כל החוויה שלכם תשתבש. הכתב יהיה מבולבל, פסקאות תעלנה האחת על השנייה באופן מגונה, והטקסטים יהיו ארוכים מדי כך שקריאתם עלולה להסתיים בנקע באצבע הגוללת. (לגולש הסלולארי סבלנות שמסתכמת בשתי שניות עד שהוא מחליט אם להישאר באתרכם, להבדיל מהגולש האינטרנטי, שמוכן להקדיש אפילו 6 שניות). לסיכום פסקה זו – טרחו לעשות לעצמכם אתר סלולארי, זה לא יקר!
קפה סלולארי
אם יש מותג שיודע על מה אני מדבר זה סטארבאקס. מדובר באחת החברות שעושה את השימוש האיכותי ביותר בזירת הסלולאר כאשר בקמפיינים הגולש מחובר למותג באופן אקטיבי ולא רק באמצעות חשיפה נטו. הפעם עשו זאת בסטארבאקס כדי לקדם את ליין משקאות המדף – קפה קר בבקבוק, לקראת הקיץ הקרב ובא. כשלוחצים על המודעה שעלתה לאחרונה בקמפיין הסלולאר של מותג הקפה הוותיק, המסך כולו נראה כאילו הוא מכוסה בשכבת קרח שהגולש צריך לשבור, כדי להדגיש את תחושת הרעננות שמתקבלת עם שתיית המשקה.
לאחר השבירה רואים את שלושת המשקאות החדשים, עם אפשרות לקבלת מידע נוסף וקופון הנחה לרכישת המשקה ברשתות גדולות, שכן כפי שציינתי סלולאר זו מדיה שחייבת להניע לפעולה, וקופונים מדרבנים את קהל הגולשים לפעול. היופי בקמפיין, הוא השימוש המדויק של כל האלמנטים שגורמים לקמפיין סלולרי להיות מוצלח: טקסט קולע, תמונה מושכת, קריאה ברורה לפעולה, ושיתוף הלקוח באופן פעיל כחלק מהקמפיין. תהיו בטוחים שבסטארבאקס יודעים לעשות שימוש נכון בסלולאר ולכן אין ספק שגם הקמפיין הזה ייצר תוצאות יפות. לא בכדי דיווח המותג שנכון לאפריל 2013 10% מהמחזור של סטארבאקס בארה"ב מגיע בזכות הסלולר ולקוחותיה מייצרים 16 מיליון פעולות תשלום דרך הסלולר בחודש, שזה קרוב ל- 400 כל דקה! -שימו לב, אני לא מדבר על לחיצת "לייק", אלא על פעולת תשלום שמייצרת לסטארבאקס הכנסה!
ובישראל – קוקה קולה מפסידים כסף ומקבלים ציון 0 במדד הסלולאר
אחד הדברים הקשים יותר להעביר במילה הכתובה זה רגש, או תחושה. ובכל זאת, אנסה. אוהבים נקניקיות? אוהבים. תארו לכם, שאתם נכנסים לאתר ממש שווה בנושא נקניקיות, אתר חדש שאמור להביא עימו בשורה – אבל האתר הזה נתקע, והמלל צפוף, ובמקום לקרוא באופן רציף העיניים שלכם מתבלבלות. מרגיז, לא? זה בדיוק מה שקרה לי כשניסיתי להיכנס לא מזמן לאתר הקמפיין של קוקה קולה,כן כן – זה עם השמות, דרך מכשיר הסלולאר שלי.
קוקה קולה, אחד ממותגי העל המעניינים ביותר. אני לא מכיר עוד חברה בעולם למזון או שתיה שהצליחה לעשות ממשקה קל מוגז יחסי ציבור כה איכותיים. לא מכיר עוד מותג בעולם שמצליח להציג את עצמו כ"כ צעיר – בעוד שהוא כ"כ זקן. ואני חייב להודות – ברמה האישית, לא מכיר מותג שהוא טעים יותר. אז, איך יכול להיות שמותג העל לא טרח להתאים לקמפיין אתר סלולארי, ולשלוח אליו גולשים במדיה הסלולארית שכבר כן טרח לרכוש? המשמעות של הטעות הזו נורא פשוטה. קרוב לודאי שעשרות אחוזים מהגולשים שנכנסו לאתר יצאו במהרה (כמוני) ולא טרחו לקחת חלק במבצע – מה שאומר שהמותג הפסיד השתתפות גולשים, דבר שבעידן של היום תמיד מתורגם לכסף! לסיכום, קוקה קולה הפסידה כסף כי השקיעה מאות אלפי שקלים ברכישת מדיה פירסומית אך לא טרחה להשקיע עוד כמה אלפי שקלים, בהתאמת האתר שלה לסלולארי – ציון 0 במדד הסלולאר של תומר חן. אבל היי, מטעויות לומדים. שיהיה בהצלחה בהמשך
הכותב הוא תומר חן, מייסד המכללה לשיווק סלולארי, המלווה מגוון בתי עסק בזירת השיווק והפרסום בסלולאר