רועי שילוח, מנהל השיווק בקבוצת 'נישה – השמה איכותית'




  • שם איש השיווק ותפקיד: רועי שילוח, מנהל שיווק
  • שם החברה: קבוצת נישה – השמה איכותית
  • שנת הקמה: 1995
  • מספר עובדים: 92
  • פרופיל קצר:

רועי שילוח (28) משמש מזה כ – 4 שנים כמנהל השיווק בקבוצת 'נישה – השמה איכותית'.


שילוח, בעל תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים ו – MBA עם התמחות בשיווק מאוניברסיטת בר אילן, מגיע מעולם הפקת אירועים ומסיבות בשוק המועדונים בארץ. בנוסף, עסק שילוח בליווי מוזיקאים ישראלים צעירים דרך הקלטת אלבומים, הפקת קליפים וארגון הופעות. במקביל ניהל שילוח חברת אינטרנט קטנה עצמאית בשיתוף עם אחיו, אשר עסקה בבנייה, קידום וניהול של אתרים ופורומים באינטרנט.



בתום לימודיו האקדמיים הצטרף רועי לקבוצת 'נישה', ייסד בה לראשונה את מחלקת השיווק והמכירות תוך התווית האסטרטגיה השיווקית של החברה, יצירת קשרים עסקיים, שיתופי פעולה אסטרטגיים וניהול כלל מערך הפרסום במדיות השונות.


כיום מוביל רועי את המחלקה הנותנת מענה שיווקי לכל 7 היחידות העסקיות בקבוצת 'נישה' ומנהל תחתיו 2 אנשי שיווק נוספים.


רועי מתגורר בשוהם, נשוי למיכל ובמעט הזמן הפנוי לו הוא מתעסק בנישות שונות בעולם האינטרנט בניהן בנייה וקידום של אתרים, כתיבת בלוג וניהול פורומים שונים.



קבוצת 'נישה – השמה איכותית` מתמחה בהשמת בכירים ומקצוענים בתחומי ההייטק, הביוטק והפיננסים. קבוצת 'נישה' כוללת 7 יחידות עסקיות אשר כל אחת מהן מתמחה ב'נישה' מיוחדת – נישה בכירים, נישה הייטק, נישה ביוטק, נישה שוק ההון, נישה פיננסים, נישה קלינטק ונישה גלובל. ב'קבוצת נישה' עובדים 92 מקצועני השמה והיא פרוסה בשני סניפים בארץ, 2 סניפים בארה"ב ו60 שותפים ברחבי העולם



1. מהו הצעד השיווקי הכי נכון שהארגון שלך עשה השנה?


אני יכול להצביע על שלושה מהלכים עיקריים שהתבצעו בשנתיים האחרונות עם דגש רב על השנה האחרונה.


הצעד הראשון הינו מיצוב החברה כחברת השמה שחיה ונושמת אינטרנט.


המועמדים של החברה (שרובם טכנולוגים מחברות הייטק וביוטק) חיים ונושמים מחשבים ואינטרנט ולכן זה היה אך ברור כי על 'נישה' לחדור עמוק לעולם זה החל מפרסום מאסיבי, שימוש באתרים וקהילות חברתיות, שימוש בפורומים ובלוגים וכלה בשימוש בטכניקות אינטרנטיות מגוונות לאיתור מועמדים ברחבי הרשת. לשם מיצוב זה העבירה 'נישה' את רוב תקציב השיווק שלה למדיה האינטראקטיבית ואף בחרה במשרד הפרסום/האינטראקטיבי TBWA כמשרד שינהל את תקציב הפרסום ויוביל את החדירה שלה עמוק לתוך עולם האינטרנט.



המהלך השני הינו זיהוי מדויק של צורכי השוק בו אנו חיים והגבה לצורך באמצעות הקמת שתי יחידות אשר נחשבות כיום ייחודיות בעולם ההשמה הישראלי.


היחידה הראשונה היא יחידת ה – SUBU אשר ראשי התיבות שלה הן: Start Up Business Unit.


היחידה מתמחה בטיפול וליווי חברות Start Up צעירות אשר נמצאות בתחילת דרכן ומטרתן הראשונית היא לגייס את צוות הפיתוח המוביל שיהווה את ליבת החברה. המהלך, שלווה במיתוג חכם, זכה להצלחה רבה ומיצב את החברה כייחודית ומובילה בטיפול בסוג חברות שכזה. המגמה השנייה שזוהתה בשוק הייתה סביב העיסוק ההולך וגובר בעולם של תחליפי אנרגיה ומים. 'נישה' הגיבה ל"באזז" שנוצר בשוק והחליטה על הקמת יחידת הקלינטק אשר מתמחה בגיוס מועמדים לחברות מתחום איכות הסביבה, מים ואנרגיה. המהלך לווה בהשקעה, בלימוד השוק ומיפויו, הבנת צורכי החברות לעומק והשקה של היחידה באירועים מרכזיים בעולם הקלינטק דבר שמיצב את החברה כפורצת דרך בעולם ההשמה הישראלי.




הצעד המשמעותי וכנראה גם זה שמגדיר בצורה הבולטת ביותר את המילה "שיווק" הינו ההחלטה להקים את יחידת 'נישה אקדמיה' תוך מתן מענה ופיתרון כולל לכלל אוכלוסיית הסטודנטים והבוגרים הטכנולוגים במדינת ישראל. המילה "שיווק" כוללת בתוכה מס' מרכיבים שאולי החשוב ממנו הינו מרכיב של "חינוך ועיצוב השוק בו אתה פועל". בשנתיים האחרונות קיבלנו החלטה אסטרטגית להניח תשתית רחבה לקשרים עם המועמדים הפוטנציאלים העתידים עוד מימי לימודיהם האקדמאים תוך החדרת המותג 'נישה' למודעות שלהם. התהליך מלווה באימוץ קשרים הדוקים עם כלל המוסדות האקדמיים בארץ, הענקת מלגות לסטודנטים מצטיינים, מתן תרומות לפקולטות שונות לצורכי רכישת ספרים ועזרי לימוד, אימוץ ארגוני בוגרים שונים, מפגשים פרונטלים עם הסטודנטים ועוד.



2. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע? (לדוגמא: טלמרקטינג, נטוורקינג, פרסום, יחסי ציבור, מכירות מדלת לדלת, מכירות אחד על אחד, דוכנים, דיוור ישיר וכד')


כאיש שחי ונושם שיווק ומכיר את עולם משאבי האנוש והגיוס לעומק, לא הייתי מוותר על פעילותנו סביב המושגים – "איכות השירות וקשרי לקוחות".


כארגון העוסק בעולם הגיוס ומשאבי האנוש, החברה חייבת לשים בראש מעייניה את שביעות רצון הלקוח. חשוב להבין כי הגדרת המושג "לקוח" ב'נישה' שונה מכל הגדרה בחברה אחרת. אנחנו ב'נישה' רואים גם בחברה המגייסת דרכנו (ובסוף גם משלמת) וגם את המועמד (שלא משלם לנו על שירותי ההשמה) כלקוחות ומתוך התפיסה הזאת, על שניהם לקבל את אותו איכות של שירות ויחס מאיתנו. רק שימור השירות, העבודה האיכותית שהחברה מבצעת ופעילות ענפה סביב נושא "קשרי לקוחות" תוכל להמשיך ולמצב את 'נישה' כחברה מובילה בשוק ההשמה הישראלי. מרבית הלקוחות והמועמדים מגיעים בהמלצת העמיתים והחברים לתחום ולכן השמירה על שביעות רצון הלקוח ויצירת המחויבות והנאמנות בין השניים היא חשובה ואף קריטית.



3. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה ב- 100 הימים האחרונים?


המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שהחברה עשתה ב – 100 הימים האחרונים החל אך טרם הסתיים.


בימים אלו מוביל משרד הפרסום של 'נישה' (TBWA/יהושע) מהלך אסטרטגי רחב אשר בסופו תמותג הקבוצה והיחידות העסקיות שלה מחדש.


בעקבות התרחבות החברה, פתיחת היחידות העסקיות הנוספות ובעצם היותה חברה חדשנית אשר המוטו שלה הוא "לחשוב תמיד מחוץ לקופסה", רצינו לראות את החברה בשנים הקרובות עם Look חדש ואטרקטיבי. המהלך אמור להסתיים בחודשים הקרובים ואני בטוח כי התוצאה תהיה מפתיעה…


מהלך של מיתוג חברה מחדש הינו תהליך מעניין ואף מרתק עבור כל איש שיווק באשר הוא, אך גם דורש חשיבה עמוקה, השקעה של זמן ומשאבים, ואף טומן בחובו סיכונים לא מעטים. כל חברה שניצבת בפניי החלטה שכזו חייבת להבין את כל המשמעויות שעומדות על הפרק.



4. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה


אני רוצה להחמיא לאתר הבלוגים החדש שפתחה חברת MIT. האתר החדשני והמושקע כולל תכנים ופוסטים מעניינים אשר כל מועמד טכנולוגי ישמח לקרוא.



5. השאלון האישי


איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?


הבעלים של החברה וסמנכ"ל הפיתוח העסקי, מנחם צוקר. מנחם האמין בי ונתן לי את המושכות לפני כ-4 שנים להקים את מחלקת השיווק ב'נישה'. במשך השנים האחרונות הוא מלווה אותי אישית ומקצועית ומשמש עבורי כמוקד ידע, מקור לחשיבה אסטרטגית ומעל הכל כמקור ערכי-אנושי מדהים.


מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?


העולם הוא שטוח – תומאס פרידמן


עיתון/ מגזין מועדף :


מגזין דה מרקר


דף הבית שלך באינטרנט:


I-google


בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות:


בהתאם למיקום הפגישה


מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?


פורד פוקוס


מהו ג'וב חלומותיך?


סמנכ"ל שיווק של חברה גלובלית


חופשה חלומית:


מעדיף את הנופים של ישראל. מבחינתי הנופש המושלם יהיה לחצות את הארץ לאורכה ולרוחבה ולנשום את נופיה.



לינק לנישה: www.nisha-hr.co.il



אולי יעניין אותך

 בן זיקרי - קרדיט צילום מוטי סבג
 יחצ (2) תמונה דרור גנות
alex6
zohar3
gilad3
ori7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח