כחלק מהניסיונות לשמור על המערכת האקולוגית, על המגוון הביולוגי העצום החי בה, צריך ל"היכנס לנעליים של בעלי החיים" או להסתכל על העולם דרך משקפי החיות ולבחון איך ניתן לתת להן את החיים בחזרה. כולל שיקום בתי גידול, יצירת מסדרונות תנועה, חיבור רצפים, הכרזת שמורות, מניעת צייד בלתי חוקי, שימוש בחומרים ברי קיימא ועוד.
על רקע זה, רשות הטבע והגנים, שהיא הארגון הממונה, מטעם המדינה, על יישום החוק להגנה על חיות הבר משיקה קמפיין רחב היקף. מטרת הקמפיין יצירת מודעות ציבורית לנושא מיני בעלי החיים שבסכנת הכחדה ועל הדרכים לשמור עליהן.
היקף ההשקעה בקמפיין שיתחיל בתחילת חודש דצמבר וירוץ בפעימות שונות לאורך השנה, מוערך בכ-2 מיליון ₪.
הרעיון המרכזי שעומד מאחורי הקמפיין הוא שחיות הבר לא מבינות את שפת בני האדם , אך אנחנו, בני האדם, יכולים להבין את משמעות מעשינו והשפעתם עליהן ולכן לשקול מחדש את החלטותינו. לציבור תפקיד מהותי וחשוב בשמירה על חיות הבר- החל משמירה על טבע נקי, דיווח לרשות הטבע והגנים אודות חיה פצועה או במצוקה, הפחתת שימוש בתאורה מלאכותית בשטחים פתוחים, בדגש על מערות עטלפים, הימנעות מטיפוס וגלישה על צוקים באזורי קינון נשרים, סיוע במניעת צייד לא חוקי ועוד.
כסלוגן מרכזי לקמפיין נבחר המשפט "כדי שחיות הבר יהיו פה גם מחר", והוא יתמקד בשלב הראשון בחמישה מיני "דגל", המוכרים יחסית לציבור הרחב ומציגים בתי גדול שונים וסוגיות שונות בשמירת טבע: צבי, נשר, צב ים, עטלף וסלמנדרה.
סקרי אוכלוסייה אחרונים של חיות בר אלו, שנערכים לאורך שנים על ידי רשות הטבע והגנים, מצביעים על דילול משמעותי באוכלוסיית חיות הבר בישראל. לפי הסקרים אוכלוסיית הנשרים בישראל מונה כיום רק כ-150 פריטים לעומת 460 בשנת 2003, ומספר קינוני הנשרים בארץ ,מדד המבטא את מצב אוכלוסיית הנשרים, נמצא כבר מספר שנים במגמת ירידה. אוכלוסיית צבי הים מונה רק כ-500 נקבות מטילות, כאשר מדי שנה נרשמים מקרים רבים של פגיעה בצבי הים בחופי הים בישראל. אוכלוסיית הצבי הארץ ישראלי מונה כיום רק כ-3,000 פריטים כאשר בתחילת שנות האלפיים מספר זה עמד על כ-10,000 פריטים. מצב זה חמור במיוחד לאור העובדה שהצבי הארץ ישראלי הוא בעל חיים ייחודי לישראל ונמצא בסכנת הכחדה עולמית. מעבר להם גם העטלפים והסלמנדרות מוגדרים כמינים בסכנת הכחדה ואוכלוסייתן מידלדלת מאד.
במסגרת הקמפיין משיקה רשות הטבע והגנים סרטון פרסומת מרכזי באורך כחצי דקה ועוד שלושה סרטונים קצרים יותר, בכיכובו של דותן חרוש, פקח רשות הטבע והגנים שנבחר כפרזנטור לקמפיין. הסרטונים ישודרו בערוצי טלוויזיה מרכזיים יחד עם פרסום דיגיטלי נרחב ברשתות החברתיות ובאתרי אינטרנט של רשות הטבע והגנים ובכלל. בנוסף הקמפיין ילווה בשלטי חוצות במיקומים מרכזיים וכן באתר אינטרנט ייעודי, שהוקם במיוחד (https://minim.parks.org.il/)בנושא המינים בסכנת ההכחדה, באמצעותו תהיה הזדמנות לציבור הרחב להכיר לעומק את כל אחת מחיות הבר וגם להבין איך כל אחד מאיתנו יכול לקחת חלק בהמשך קיומה.
בתוך כך השיקה רשות הטבע והגנים גם צמידי הזדהות ירוקים עם הסלוגן המרכזי של הקמפיין – 'כדי שחיות הבר יהיו פה גם מחר', שיחולקו למובילי עשייה ודעה, בין היתר לטובת קידום ויראלי של הנושא באמצעות שימוש בהאש טאג #למעןחיותהבר, וכן הושקו בובות חדשות בדמות חיות הבר. הצמידים והבובות יהיו זמינים לרכישה במרכזי השירות של רשות הטבע והגנים באתרים השונים ברחבי הארץ. בהמשך השנה גם ייצא לאור ספר ילדים בנושא, יוטמעו מושגים במערכת החינוך, ותתקיים פעילות ייעודית לציבור הרחב.
לדברי שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים, "החובה המוסרית שלנו כלפי הסובב אותנו מביאה אותנו להתבונן בעולם ולהבין שמעשי הבריאה צריכים שמירה. רשות הטבע והגנים קיבלה מנדט מהציבור דרך מערכת חוקים לשמור על הטבע, הנוף והמורשת ובתוכם גם על חיות הבר. השקת הקמפיין היא על רקע מחקרים וסקרים אקולוגיים, שמבצעת רשות הטבע והגנים לאורך השנה, המצביעים על כך כי חיות הבר הנדירות, ביניהן : צבאים, צבי ים, עטלפים, סלמנדרות ונשרים, נמצאות בסכנת הכחדה ממשית. מובן כי נדרשת מעורבות גדולה של הציבור הרחב על מנת לשמור עליהן. כל זאת לפני שיהיה מאוחר מדי. אנו מאמינים כי פעולות הסברה ומודעות שנקדם מול הציבור יסייעו לנו במשימה חשובה זו למען חיות הבר. הדאגה לסובב אותנו חייבת להיות נחלת כולנו ומתוך שותפות נוכל לזכות ולשמר את המראות היפיפיים של ארצנו! אנחנו קוראים לציבור ולמקבלי ההחלטות לשים כתף בכל המובנים".