קבוצת דור אלון, בעלת רשת חנויות הנוחות אלונית, הודיעה היום על השקת מהלך אסטרטגי ארוך טווח למיצוב ובידול רשת החנויות אלונית. במסגרת המהלך, תושק שפה תקשורתית חדשה וישודרגו כ-60 מחנויות הרשת ברחבי הארץ, בהיקף כולל של כ-40 מיליון ₪.
בנוסף, כל חנויות הרשת ושטחי התצוגה יעוצבו תחת השפה התקשורתית החדשה שמטרתה ליצור מיקוד במותג אלונית בכל נקודות המגע עם הלקוח, דרך הנראות בחנויות הרשת והרחבת קטגוריות המכירה.
כחלק משת"פ אסטרטגי עם קבוצת BEE בבעלות קבוצת אלון, הרשת הודיעה היום על הרחבת מגוון הקטגוריות והכנסת מוצרים חדשים מתחום ה- NONFOOD, לצד מוצרי צריכה ירוקים ואקולוגיים בשיתוף עם פורטל הצרכנות הירוקה המוביל בישראל,Get Green. אלונית הינה רשת הנוחות הראשונה בישראל שהשיקה קטגוריית מוצרים ידידותיים לסביבה.
במסגרת שיפור חווית הקנייה והשירות ללקוח, מפתחת הרשת שירותים ייחודיים הכוללים, בין היתר, עמדות אינטרנט ושירות "Foto bar ", עמדות לפיתוח תמונות גם דרך הסלולר.
כחלק מהמאמצים לפיתוח ושימור נאמנות לקוחות, רשת אלונית תרחיב את פעילות מועדון הלקוחות YOU ,גם לחנויות סופר אלונית ולאלוניות במושבים ובקיבוצים ותציע מגוון רחב של מבצעים והטבות המיועדים לחברי המועדון בלבד. אחוז הפדיון המזוהה של לקוחות אלונית עומד היום על 12% ובחברה צופים כי עד סוף 2011 אחוז זה יעמוד על 25%.
לדברי עודד בלום, מנכ"ל דור אלון תפעול: "האסטרטגיה החדשה נובעת מהתובנה הצרכנית כי הכניסה לחנות נוחות אינה נובעת רק מקניית דחף או מפתרון מאולץ על הדרך, אלא במתן פתרונות וערך מוסף לצרכן שמחפש להעצים את החוויה האישית שלו בכל כניסה למתחם".
המהלך ילווה בקמפיין פרסומי נרחב בכל כלי התקשורת תחת הסלוגן: "אלונית – משהו טוב מתחיל", בעלות של 5 מיליון ₪. הקמפיין החדש נועד לחזק את הבידול התדמיתי של הרשת המנכסת לעצמה את עולם חווית הקניות השונה והמרגשת. במסגרת הקמפיין אלונית תחבור לצרכן ע"י פנייה אמוציונאלית ומיצובה כ"שער" לרגעים הטובים בחיים של כל אחד מלקוחותיה, בדרך הביתה אל המשפחה, בדרך ל-"זמן איכות" משפחתי או בדרך לרגע של אסקפיזם באמצע היום.
לדברי ישראל יניב מנכ"ל קבוצת דור אלון: "דור אלון הינה חברת הדלק הראשונה שזיהתה את פוטנציאל המעבר למתחמים קמעונאיים והייתה הראשונה בישראל שהשיקה את חנויות הנוחות. שוק חנויות הנוחות עדיין לא הגיע למיצוי ואנו מתכוונים להמשיך באסטרטגיית הצמיחה ולהשתמש בניסיוננו הרב בתחום הקמעונאות, כדי להמשיך ולהוביל את שוק הנוחות".
קטגוריית חנויות הנוחות במתחמי התדלוק בישראל צומחת בעקביות ונחשבת לבעלת פוטנציאל צמיחה גבוה עם שיעור חדירה נוכחי של 60%, לעומת 80% בארה"ב. לפי סקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה עבור אלונית בינואר 2010 נמצא כי הצרכן הישראלי מתחיל לסגל לעצמו הרגלי קנייה בחנויות אלה, וכ- 65% מהציבור הישראלי נוהג לבקר מידי פעם בחנויות נוחות, כאשר מספר הביקורים החודשי שלהם עומד על 4.3 פעמים.