אל שוק מוצרי החלב בישראל מצטרף שחקן בינלאומי חדש. מחלבת טרה משיקה את מותג הפרימיום והיוקרה האירופאי Müller, שמוצריו מאופיינים בטעם נפלא ובמרקם ייחודי. המוצרים מכילים פירות טבעיים המיוצרים בתהליך ייחודי המשמר את איכות הפירות, ואינם מכילים חומרים משמרים. טרה תשקיע במהלך ההשקה, הכולל תשתיות וציוד חדשים, כ-5 מיליון דולר.
לדברי הראל חייקין, המשנה למנכ"ל טרה, תהיה השקת מוצרי Müller בארץ הדרגתית. בשלב הראשון יושק קו מוצרי היוגורט froop – יוגורט BIO 3% עשיר במרקם ובטעם ועם קציפה ייחודית מפרי טבעי וללא חומר משמר. במדינות אירופה משווקים 10 מותגי יוגורט כאשר בישראל רק שני מותגים, כך שיש הרבה מקום למותג איכותי נוסף".
בבעלותה של חברת Müller המחלבה הגדולה והמודרנית ביותר באירופה, שמקום מושבה בצפון גרמניה. בישראל, הותקנו קווי ייצור ייעודים וחדשים במחלבת טרה, וייצור מוצרי Müller פועל על פי הסטנדרט האיכותי של המחלבה האירופאית ובפיקוח אנשי Müller מאירופה.
ארן אלסנר, מנכ"ל טרה: "החיבור האסטרטגי של Müller לחברה מהווה הצבעת אמון בטרה, כשחקן מרכזי בתחום מוצרי החלב. חברת Müller היא אחת מחברות החלב המובילות באירופה, והיא ידועה כפורצת דרך בתחום הטכנולוגי. ערך החדשנות הינו ערך עליון בפילוסופיה העסקית של Müller ואנחנו נאמץ אותו. בכוונתנו להביא לשוק הישראלי הרבה חדשנות תחת Müller בשנתיים הקרובות, ועם הזמן להפוך לגורם ייחודי ואיכותי בתחום מוצרי החלב בישראל. אנחנו רואים בהחדרת מותג Müller לישראל, השקעה לטווח ארוך".
Müller מובילה את שוק היוגורט בבריטניה. יותר משליש מכל מוצרי היוגורט הנצרכים בבריטניה, מיוצרים על ידי Müller ויותר מ-170,000 מוצרי Müller נצרכים בבריטניה מידי שעה. אחוז החדירה של המותג עומד על 73% מבתי האב (מקור: TNS). בין מותגי היוגורט המובילים ברשתות השיווק, Müller תופס את מקומות ה-1, ה-2, ה-4 וה-10. Müller נמצא בין 5 מותגי המזון והמשקאות המובילים ברשתות השיווק בבריטניה, לפני מותגים כמו קוקה-קולה, דיאט קוקה-קולה, סטלה ארטואה, נסקפה ודנונה. סיפור ההצלחה של Müller בבריטניה נותח ב- Financial Times בנובמבר 2004 ובין השאר נכתב בו כי "בשוק האנגלי נטלה החברה את ההובלה של שוק היוגורט מחברות הענק נסטלה ודנונה – פרי העקביות והעקשנות של פעילותה".
פרסום, עיצוב וקד"ם
לבניית והחדרת מותג Müller בישראל מספר שותפים,TBWA / יהושוע משרד הפרסום אשר נבחר לטפל בתקציב של Müller בישראל ויהיה אחראי על ההשקה האסטרטגית.
על העיצוב שלו תפקיד מרכזי, בארץ עמלה חברת המיתוג והעיצוב ADLAI&PARTNERS. הבידול המייחד את המותג Müller בארץ יושג באמצעות בחירת צבע זהה לכל קטגוריות המוצרים, ויצירת אלמנט גרפי דומיננטי בצורת קשת החוזרת על עצמה בכל המוצרים, ואמורה ליצור זיהוי מיידי במקררים. הצבע שנבחר להוביל את Müller בארץ הוא צבע כחול עמוק ומלכותי, שהוא צבע חדש בעולם היוגורט, המעביר את תחושת הפרימיום והאירופאיות.
חברת הקד"מ שתהיה אחראית על פעילות השטח – חב' כפיים.
טל שכטמן, מנהלת שיווק Müller בישראל, מציינת כי "החדרת המותג תלווה בפעילות קד"מ, שתכלול פעילות טעימות מהגדולות שנעשו בישראל. במשך מספר שבועות יטעמו אזרחי ישראל את המוצרים ברחובות ראשיים, ברשתות השיווק, ובמקומות נבחרים נוספים". טל מציינת "שנבחרו מספר פעילויות השומרות על האופי האיכותי של המותג – עד כמה שניתן במהלך הטעמה מורכב ורחב". עוד מציינת שכטמן כי "המוצר החדש הינו בעל מרקם ייחודי המקנה חוויה שונה פירותית ואיכותית".
שוק היוגורט
על פי נתוני סטורנקסט, הגיע שוק מוצרי היוגורט ב- 2007 (במונחים כספיים) לכ-922 מיליון ש"ח, בשוק פועלים שני שחקנים מרכזיים, דנונה ויופלה, המהווים 90% משוק
היוגורט בישראל.
מחירי מוצרי froop, המוצר הראשון של Müller, ינועו בין 4.10 ל-4.50 ₪.