מישל בן-וייס, מנכ"ל חטיבת בריאות ואיכות חיים בקבוצת שטראוס, הודיע היום על כניסתה של שטראוס לקטגוריית הלאבנה כשהמטרה להפוך את המוצר ליותר נגיש ויומיומי במקרר הישראלי בין אם ע"י הצעה של מרקם וטעם מעודן ובין אם ע"י מחיר שמשדר יומיומיות ולא גבינה מיוחדת.
בן- וייס ציין כי שטראוס רשמה בחצי השנה האחרונה, צמיחה דו ספרתית בעולם הגבינות הרכות. שוק הלאבנה בשנת 2009 גילגל כ-44 מיליון ₪ בשנה בלבד, בעוד ששוק הגבינות מוערך 640 מליון ₪. שטראוס מחדשת ומשיקה לבנה במרקם קליל ויום יומי, במטרה להגדיל את הצריכה בכ-10% בקטגוריה.
מסקר שערכה חברת שטראוס באמצעות מכון מודוס עולה כי: הלאבנה נתפסת כאחת מהגבינות המיוחדות, (ניתן להשיגה במקרר לצד הגבינות המיוחדות והיקרות יותר .מוטיבצית הצריכה המרכזית אצל הצרכן כאשר הוא קונה לאבנה של גיוון וטעם מול גבינות לבנות אחרות שנצרכות על בסיס יומיומי ממקום של בריאות.
צרכנים ציינו כי מבחינתם "לאבנה נותנת מענה זהה כמו הגבינה הבולגרית" בחוויית הטעם, ההנאה, ושבירת השגרה של עולם הגבינות הלבנות הרגילות. עם זאת, עולה בקרב הצרכנים קונפליקט בכל הקשור למוצר מחד החמיצות אהודה ומייחדת אתו ומצד שני דווקא החמיצות היא זאת שמונעת מהמוצר להפוך ליומיומי במקרר.