שיחה עם רבקי סגל: עוד לפני הקמפיין הבנו שיש לנו כאן נכס ויראלי

קמפיין הדודה והדוד של בזק הפך לוידאו הכי נצפה ביוטיוב ב- 2017, והוא נחשב לפורץ דרך מבחינת שילוב מוזיקלי בקמפיין. רבקי סגל, מנהלת הדיגיטל של בזק, חושפת לנו את מאחורי הקלעים הדיגיטלי של הקמפיין, וגם מבט קדימה למגמות בתחום.


מדובר בקמפיין ברמת הפקה טלוויזיונית, אבל נראה שהחשיפה הגדולה דווקא הייתה ביוטיוב. האם אפשר להגיד שלום לקמפיינים שמיוצרים למדיה המסורתית?


קמפיין "הדודה והדוד" היה קמפיין עם חשיבה הוליסטית, לרבות הפרסום בדיגיטל והטלוויזיה. עוד בטרם הקמפיין יצא הבנו שיש לנו פה נכס עם פוטנציאל ויראלי, ולכן ביצענו תהליכים מקדימים: כדי לייצר ויראליות החלטנו על אסטרטגיה שתגיע מלמטה, מהשטח, מהמעריצים של נועה קירל ואגם בוחבוט, ומשם בעצם הגיע האימפקט הראשוני של הקמפיין.


"הבנו שיש מהלכים מסורתיים שצריך לוותר עליהם, כמו לעלות את התוכן בעמודי הסושיאל של בזק, ויש לבנות את השיר קודם כל בפני עצמו, ולא כחלק מהקמפיין. היינו בטוחים שהמותג מספיק ברור בתוך התוכן, בשילוב עם גידי גוב, והמוצר משתלב בול בפוני ולא צריך לדחוף את הפרסומת. חשוב היה לנו להגיע לשטח כי זה גם בדיעבד מה שיצר את האפקט הויראלי. לגבי המדיה המסורתית, כבודה במקומה מונח, אני לא חושבת שטלוויזיה ושלטי חוצות הן מדיה משלימה, אלא יש להם תפקיד מרכזי ביצירת האימפקט של הקמפיין (כמובן, נצטרך לבחון את ההשפעה של פיצול הערוצים). הדיגיטל במקרה של קמפיין "הדודה והדוד" עבד בגלל התוכן הבידורי, קהל היעד, הבחירה בכוכבות רשת וכל אלו יצרו אהדה וויראליות


נראה שיש חוסר תאימות בין קהל המטרה של הקמפיין לבין המוצר המפורסם. האם קיימת אסטרטגיה כוללת להבאת קהל צעיר לבזק?


ההיפך, אין היום הורה בישראל שלא מכיר את הקמפיין. יש פה דוגמא מצוינת של פניה לקהלים: למעשה דרך הקהל המשני (בני הנוער) הגענו לקהל היעד העיקרי (ההורים). הצלחנו לייצר רלוונטיות למותג באמצעות ילדים ובני נוער שאהבו את השיר, אבל גם ההורים שהתחברו אליו בזכות הנוסטלגיה לשיר של דני סנדרסון או סתם כי הם שמעו אותו בפלייליסט של גלגל"צ בדרך לעבודה. החיבור חוצה הדורות הזה שנוצר הביא לתאימות מדויקת של קהלים, ובסוף גם למכירות כמובן.


האם הטאלנטים מספיקים כדי להפוך קליפ כזה לויראלי?
לדעתי טאלנט לא מספיק כדי להפוך תוכן או קליפ לויראלי, צריך לחשוב על אסטרטגית הפצה של התוכן הזה. ברור לנו שחיבור בין אגם בוחבוט ונועה קירל הוא חיבור שיצליח על המסך ובכך ישמש גם כמקדם פוטנציאל ויראליות שנוצרה, אבל לא תמיד זה מספיק. יש כל כך הרבה תכנים עם טאלנטים שלא הצליחו לפרוץ את הגבולות שלהם.


הלקח הכי גדול מהקמפיין הזה?
חשיבה אסטרטגית של תוכן שכוללת יחסי ציבור, סושיאל, מדיה פרוגרמטית ועוד. כולם מאוד חשובים כדי לייצר אימפקט וצריך לחשוב לא על תסריט אם הוא מתאים למטרות ולבריף, אלא גם על הקריאטיב שיהיה בעל תוכן ואימפקט יח"צנים, בעזרת מרכיבים אלו אפשר לדחוף ולפרוץ את כל הגבולות.


מה יהיו ההבדלים המרכזיים בדיגיטל בין 2017 ל- 2018?
בשנת 2017 השקענו את מירב המאמצים בלייצר פרסונליזציה, אני חושבת שבשנת 2018 ננסה להתמקד בלייצר את הדבר הגדול הבא, בקריאטיב ותוכן שייצר מעורבות ואהדה למותג. אני מאמינה שקריאטיב טוב הוא חוצה פרסונות.


מה היית ממליצה לצעיר שרוצה להגיע להיות מנהל דיגיטל של ארגון גדול?
מנהל הדיגיטל היום צריך לחלוש על מספר תחומים בו זמנית ולכן חייב להיות מנהל פרויקטים בנשמה כדי לדעת לנהל תהליכים ואסטרטגיות. מנהל דיגיטל חייב להיות עם הבנה בתחום השיווק הדיגיטלי, הבנה בעולמות של קריאטיבי דיגיטל לצד מדיה פרוגרמטית. אם היום אחפש מנהל דיגיטל לבזק אדרוש קודם כל שיהיו לו ניסיון בניהול, כי את הנושא של המדיה נדע ללמד


אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח