הרוב המוחלט של המנהלים מסכימים עם העובדה שהאנשים הם המשאב החשוב ביותר בארגון. חברה מצליחה בזכות האנשים שעובדים בה. אנשים בשר ודם הם אלו שפיתחו את המערכות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, החלטות ניהוליות עדיין מתקבלות על ידי מנהלים, אנשי קריאייטיב עומדים מאחורי הקמפיינים הכי מוצלחים ואנשי מכירות מוכרים בזכות קשרים אנושיים.
נכון, היום ממלאים המחשבים והרובוטים תפקידים רבים, אשר מילאו בעבר אנשים בשר ודם, אך הטכנולוגיה אינה מחליפה רבות מהיכולות האנושיות. כברת דרך טכנולוגית אדירה (שגם היא כמובן פותחה על ידי אנשים בשר ודם) הביאה לשינוי באופן בו חברות מגייסות את האנשים המעולים שיתרמו להצלחת העסק ויפתחו אותו.
אז איך יכול להיות שכשאנשים הם המשאב החשוב ביותר לארגון, כל כך הרבה חברות ממשיכות לגייס עובדים בשיטות מיושנות? איך ייתכן שבסטארט אפ ניישן מגייסים עובדים בשיטות של שנות ה- 80?
העולם כל כך התקדם ושיטות הגיוס נשארו כמו פעם, רק המדיה היא זו שהשתנתה. מה ההבדל בין מדור דרושים בעיתון, לבין לוח דרושים באינטרנט? מה ההבדל בין פרסום ברשתות החברתיות לבין פרסום בין חברים? ברור שיש הבדל, אבל הוא מתבטא בעיקר בנפח ולא באיכות. חברות רבות עדיין מפרסמות מודעות דרושים ושורפות זמן יקר וכסף רב על סינון ומציאת מועמדים לא רלוונטיים… ישנן חברות שנעזרות בחברות השמה או במגייסים חיצוניים- העלות גבוהה והשיטות מיושנות ולא יעילות.
בעוד שבעבר אנשים היו נוהגים לשלוח בדואר או בפקס את קורות החיים שלהם רק כאשר באמת הרגישו שהם מתאימים, הרי שהיום, מאחורי המקלדת הכל קלי קלות ורבים מנסים את מזלם, בחזקת "שלח לחמך", גם כאשר הם אינם עונים כלל לדרישות המשרה, או לא ממש מעוניינים בה. נוהג זה מעמיס מאד על החברות המגייסות ומרחיק אותן מהאפשרות לגייס במהירות את המועמד הטוב ביותר עבורן.
ישנן חברות ענק שכבר עושות זאת אחרת, אולם הפתרונות שלהן יקרים ואינם מותאמים לכל סוג עסק. הנגישות של חברות אלו לטכנולוגיות החדשות בתחום הגיוס מתאפשרת רק באמצעות רכישת רישיונות ומנויים יקרים עבור שימוש במערכות גיוס מתקדמות. החברות המגייסות לאורך כל השנה עובדים חדשים רבים, מוכנות לשלם את המחיר השנתי עבור מערכת הגיוס היודעת לסנן ולמיין אלפי קורות החיים. כך הן מגייסות מהר ובאופן מדוייק ושיטתי את המועמדים הרלוונטיים לכל משרה.
הפיתוח החדש של Noviopus מאפשר לעסקים הקטנים גיוס עובדים מהיר, יעיל וזול
החברות הבינוניות והקטנות מצאו את עצמן בפער אדיר מהחברות הגדולות, ביכולת להשיג מועמדים איכותיים. כך קרה, שעל אף שכולן הסכימו שאנשים הם המשאב החשוב ביותר לארגון, המציאות הכלכלית לא אפשרה לרובן לנהל את נושא הגיוס שלהן בתבונה והן המשיכו לקבל ערמות של קורות חיים לא רלוונטיים ולפסוח על רבים וטובים מהם, פשוט מחוסר זמן וכח אדם. השינוי הכרוך במעבר לתהליך גיוס איכותי נחשב עבורן מורכב ויקר.
מציאות הגיוס השתנתה לגמרי בזכות מערכת ATS שפותחה לאחרונה במיוחד על ידי הסטארטאפ Noviopus, על מנת לתת פתרון מתאים גם לחברות הבינוניות והקטנות, לחברות שמגייסות גם בעברית ולא רק באנגלית, לחברות שמגייסות רק לתפקידים בודדים בשנה ולחברות בהן אין עובד בתפקיד אחראי משאבי אנוש.
ה Applicant Tracking System- ATS (מערכת לניהול הגיוס ומעקב מועמדים) החדיש, עליו רשמה החברה פטנט בינלאומי, הוא כבר לא הפתרון היקר של החברות הגדולות אלא התשובה לכל תהליך גיוס בכל גודל של חברה. עכשיו צריך רק לרצות לגייס טוב יותר.
אז איך מבצעים את תהליך הגיוס אחרת? ראשית, התהליך הינו אוטומטי וקורה תוך שניות, כך שלא שורפים זמן על סינון ומיון קורות חיים ושנית, התשלום הוא פר שימוש, כך שלא משלמים על מערכת גיוס יקרה ועל רכישת רישיונות פר שימוש. התוצאה היא שהחברה לא נדרשת לשלם עבור השמות יקרות רק כי אין בחברה מישהו שפנוי להתעסק בגיוס והעיקר- לא מגייסים מועמדים לא מתאימים.
הגיוס באמצעות המערכת החדשה מתבצע בשיטות מתקדמות, בלי להתחייב, בלי לשלם כשלא מגייסים, בלי להיתקל בכל מועמד שרוצה אלא רק במועמדים המתאימים, בעברית או באנגלית לפי בחירה ובעלויות נמוכות.
אז אם אתם כבר לא משתמשים בפקס, מכונות כתיבה ומחשבים אישיים בגודל של האנגר, באמת שאין סיבה שתמשיכו לגייס כמו בשנות ה-80.
גלעד פדרמן הוא מייסד הסטארטאפ Noviopus שפיתחה מערכת חכמה לגיוס ומיון עובדים, המתאימה לעסקים קטנים ובינוניים