תוכן תחילה – כיצד אתרי אינטרנט שעובדים עובדים?


כיום, כבר ברור שאתרי אינטרנט הם לא רק "כרטיס הביקור שלך באינטרנט". היכולת שלך להחזיק את קהל היעד באתר ולהניע אותו לבצע פעולות – תלויה בהבנת הביזנס ותרגומו לתוכן פשוט וזמין.


אתר אינטרנט עדכני הוא כלי שיווקי עם לוגיקה, גבולות, יעדים, מדדים ומטרות רבות. בין היתר למכור, להקל עומס במוקד השירות, להציג פורטפוליו/יתרונות/פתרונות, לספר על לקוחות מרוצים, להצהיר הצהרה תדמיתית ועוד.


בוב דילן, אחת הדמויות החשובות בהיסטוריה של המוזיקה , העיד פעם על עצמו: "למעשה כתבתי רק ארבע שירים כל חיי. פשוט כתבתי אותם 1,000 פעמים". דילן יכול לצחוק על עצמו כמה שירצה – את אותם "ארבעה שירים" כייף לשמוע שוב ושוב ובכל אחד מהם יש עולם תוכן חדש.


האינטרנט הוא תחום סלחני פחות וקהל הגולשים קצר רוח. הרי גם אנחנו מכירים את תחושת הרטינה הקלה למראה אתר שבלוני. אותה תחושה ברורה ומתגברת ככל שממשיכים לגלוש באתר – את האתר הזה כבר ראיתי 1,000 פעמים.


אתר אינטרנט צריך לספק לגולשים סיבה להיכנס ולגלוש בהם ולא לעבור במחי הקלקת עכבר אחת לתוצאה הבאה בגוגל. אז איך יוצרים את הבידול הזה? איך נמנעים מלהיות כל כך דומים לאתר ה-999 שלידך?

סוף אתר באפיון תחילה


אפיון הקושר בין העסק לבין התוכן הוא שלב הבסיסי ואחד החשובים בבניית אתר אינטרנט אפקטיבי. זהו השלב שבו ממפים את העסק בראייה אינטרנטית: מהן יחידות הרווח העסקיות ומה רמת החשיבות והתרומה של כל אחת, כיצד מתבצע שירות הלקוחות, מהן נקודות הממשק של החברה עם לקוחותיה וספקיה, איזה מידע הלקוח הפוטנציאלי רוצה וצריך על מנת לקבל החלטת התקשרות.


לאחר מיפוי העסק, חשוב להגדיר במדויק מיהו קהל היעד של האתר. פעמים רבות קהל היעד יהיה מגוון. כך למשל, מכללה כנראה תרצה לעניין נרשמים חדשים; לספק אפשרויות שירות עצמי לסטודנטים קיימים; ואולי גם לפנות לקהל עסקי לצורך הצעת השתלמויות או ימי עיון. יש לדעת לאזן בין התחומים ולקבוע הירארכיה נכונה. לעיתים, קהל הלקוחות של העסק הוא לא קהל היעד של האתר. יבואנים אשר עובדים ישירות מול סיטונאים כנראה שלא ירוויחו מאתר אינטרנט תדמיתי. עבור יבואנים שכאלה, אתר אשר יוצר ביקוש למוצרים בקרב צרכני הקצה (ביקוש ב-Pull ולא ב-Push) יביא תועלת גבוהה יותר גם להם וגם למפיצים שלהם. חשוב לראות באור ריאלי את הצפיות מהאתר ולבחון היכן לשים את מרכז הכובד שלו.


לאחר שיש בידינו את כל הנתונים אפשר להתחיל לאפיין את האתר ולחשוב על פתרונות. כל אלה יופיעו במסמך האפיון.


וואלה או יאללה


מסמך האפיון מתאר את אופי האתר, מטרותיו, ערכים תדמיתיים, אתרי מתחרים ותובנות ותובנות מעשיות שמטרתן – לספק לגולש סיבה טובה לגלוש באתר ולבדל את החברה ממתחרותיה. לאור כל אלה מגבשים את התכל'ס: עץ אתר, תכולת הדפים הפנימיים, אפליקציות ופתרונות קריאטיביים.


אם נמשיל את הרעיון לעיצוב הדירה, המסמך יכלול את התוכנית האדריכלית, את עיצוב הפנים ואת האפשרויות הטכנולוגיות שיהפכו את הבית לחכם ומהנה יותר למגורים.


עץ האתר יכלול את התפריטים שבסרגל הניווט (אודות, פתרונות וכיוצא באלה), את פירוט התוכן בדפים הפנימיים והחשוב מכל – את מרכיבי התוכן שבדף הבית. אלה אשר קובעים אם הגולש יגיד כעבור שנייה וחצי "וואלה" או "יאללה".


אפיון התוכן שנעשה עד כאן אינו קשור ולו במאומה בעיצוב האתר. אין כאן אמירה גרפית אלא אך ורק אלמנטים שאנחנו רוצים לראות בדף הבית ובכל אחד מהדפים הפנימיים. לעומת זאת, למעצבים ולבוני אתרים הרבה יותר קל לספק התייחסות מקצועית ורעיונית, כשמולם עומדת רשימת הדרישות והשאיפות שלנו מהאתר.


*הכותב מספק שירותי קופירייטינג ופתרונות שיווקים. פרטים נוספים באתר: www.filin.co.il

אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח