תוצאות סקר חדש: צרכנים מעל גיל 50 רגילים לקנות פירות וירקות בתפזורת


בעוד הצעירים מעדיפים מארזים סגורים וממותגים
נושא הריסוס של פירות וירקות מטריד את רוב הציבור והוא מעוניין שנתוני הריסוס יופיעו על גבי האריזה
כך עולה מסקר שערכה חברת מדגם עבור תערוכת "פרש אגרומשוב" לתוצרת חקלאית, שהתקיימה בשבוע שעבר בגני התערוכה ת"א.


הסקר התבצע בקרב 500 נשאלים, ומטרתו היתה לברר האם הצרכנים מעדיפים לקנות פירות וירקות בתפזורת
או באריזות ממותגות ומהו המידע שהיו רוצים לדעת בנוגע לפירות וירקות.



נשים מוטרדות יותר מנושא הריסוס של פירות וירקות


ל- 67.9% מהנשאלים, בכל הגילים, חשוב שיהיה מצוין על גבי המארזים, האם המוצר מרוסס. עובדה זו מוכיחה כי נושא הריסוס חשוב מאוד לציבור והמודעות אליו גבוהה. מסתבר שנושא הריסוס חשוב יותר לנשים, שכן 76.2% מהן ענו שנושא זה חשוב להן, לעומת 58.9% גברים.

חיים אלוש, מייסד תערוכת "פרש אגרומשוב": "חשוב שהציבור ידרוש מוצרים עם חותמת של גוף שמבצע בקרה ופיקוח,
המעידה על כך שהירק או הפרי נקי משאריות חומרי הדברה. כשאוכלים תוצרת חקלאית בניגוד לתוצרת מתועשת או יין
– לא יודעים מי האבא, איך המוצר הושקה, האם יש או אין בו שאריות ריסוס ובעצם אוכלים חתול בשק".



43.1% מהנשאלים השיבו שחשוב להם ציון מועד הקטיף על גבי האריזה ול- 27.3% חשוב שיהיו הנחיות שימור ואחסון.



ציון הערכים התזונתיים חשוב ל- 21.4% מהנסקרים, מהם 24.1% גברים, 18.8% נשים,


24% בגילאים 30-49, 17.2% גילאים 50-70, 27.9% רווקים, 19.5% נשואים או חיים עם בן זוג.


נתון מעניין שאפשר להסבירו בכך שאנשים מבוגרים נוטים לחשוב שכל הפירות והירקות בריאים ולא מודעים לכך שיש הבדל בערכים
התזונתיים בין הזנים השונים.



רק 4.2% לא תומכים בסימון מידע על פירות וירקות. 7% בגילאים 50-70, 1.4% בגילאים 18-29. הנתונים ממחישים את העובדה שהמבוגרים שמרנים יותר ומאחר והם לא רגילים לקבל מידע אודות פירות וירקות, הם גם לא מצפים לכך ולא חושבים שזה מהותי.



מותג = איכות


על השאלה מהם היתרונות הגדולים במארזי פירות וירקות ממותגים, ענו 38.9% מהנשאלים כי איכות ובקרת איכות הוא היתרון הגדול ביותר במארזי פירות וירקות. 29.1% השיבו שהיתרון הוא בכך שהאריזה סגורה, מהם 35.1% בגילאי 18-29 ו 22.3% בגילאי 50-70. נתון זה מצביע על ההרגל של האנשים המבוגרים יותר לקנות בתפזורת, וכנראה שהרגלים קשה לשנות. הצעירים רגילים יותר לראות פירות וירקות במארזים וכנראה מעדיפים את הקניה המהירה והפשוטה יותר מבחינתם, מאשר לברור ולבחור ירקות ופירות בתפזורת. מאפיינים נוספים: השכלה מעל הממוצע והכנסה מתחת לממוצע – נתונים התואמים את הגילאים הצעירים.




28.3% ציינו את היכולת לזהות תוצרת ישראלית כיתרון, מהם 34.4% גברים ורק 22.7% נשים. האם הגברים פטריוטים יותר?.. נתון מעניין נוסף שעולה בסקר הוא ש- 36.1% מהם דתיים ורק 27.6% חילוניים. 34.9% עם הכנסה מתחת לממוצע ורק 22.3% מעל הממוצע.



מוצר עם אבא ואמא – יש אחראי למוצר, פרמטר נוסף שחשוב ל- 25% מהנשאלים,


31.2% מהם בגילאי 50-70, ורק 19.6% בגילאי 18-29, ממצא שמראה על הגישה השמרנית שהיתה רווחת בשנים עברו ומשתנה עקב הפיכת עולמנו ל"מהיר ועצבני". כיום, פחות נאמנים למותגים ועוברים בקלות ממותג למותג.



חמישית (19.8%) מהנשאלים ענו שמבחינתם אין יתרונות למארזים של פירות וירקות, 22.7% נשים, 16.6% גברים, 29.3% בגילאים 50-70, 10% בגילאים 18-29, מה שמוכיח שוב שהמבוגרים מעדיפים לקנות בתפזורת, כמו שהם רגילים ופחות פתוחים לשינוי המגמה ולמארזים הסגורים.





חיים אלוש, מייסד תערוכת פרש אגרומשוב לתוצרת חקלאית: "הצרכנים שרגילים לרכוש מוצרי מזון עם פרטים כמו יצרן, ארץ ייצור וערכים תזונתיים, אינם יודעים דבר וחצי דבר מנין הפירות והירקות הגיעו, האם וכיצד רוססו והאם עברו תהליכי בקרת איכות. אין בזה הגיון".



דורון בריקמן, מנכ"ל דרך המעבדה – חברה שמעניקה שירותי פיקוח, בקרה, בדיקות וייעוץ לענפי המזון והחקלאות מוסיף: "המצב בארץ לא טוב, מאחר ורוב השוק לא מפוקח ומאפשר כניסת תוצרת שלא נבדקה ולא הוסמכה בהיבטי עמידה בתנאי גידול ושיירי חומרי ריסוס. ברשתות מזון בחו"ל, מוצרים ארוזים, ממותגים ונושאי תו פיקוח הם סטנדרט והרשתות מחמירות מול החוק, מאחר וזהו מנוף שיווקי עבורן ויצירת חווית לקוח עם אמירה 'אנחנו שומרים עליכם'. ישראל נמצאת כמה שנים מאחור. יש חוק ותקן, אך אין אכיפה. הדרישה צריכה לבוא מהמשווקים ומהרשתות".

אולי יעניין אותך

 קצוביץ ושירי וקס צילום באדיבות גוטפרנדס
Let's TALK about it! המלכה איליזבת יערה קידר
IFA_B
 1_ קרדיט צילום - יעל צור
 הסביבה 2023 של יוניון מוטורס- טויוטה ישראל
bmw-gfb0242366_1280 (1)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח