אירועי שבוע שעבר משפיעים על משווקי אבקות החלב המתחרות לסימילאק: אופטימיל ומטרנה שכנראה חרדה מהצלחתה של המתחרה הצעירה אופטימיל. בימים אלה מחריפה התחרות בעיקר בסגמנט תחליב חלב מספר 3, בו נוצרו ביקושים רבים, עקב הבעיות המיוחסות לאבקה מסוג סימילאק טופ 3.
אתמול בחרה משווקת מטרנה לחרוג ממנהגה ומהשקט התקשורתי שאפיין אותה עד כה בקשר להשקת אופטימיל ולכתוב מכתב לרשות השניה בו היא מבקשת להוריד את הפרסומת החדשה של אופטימיל.
במכתב היא טוענת כי המסר שעימו עלתה אופטימיל: "93% מהאמהות שהשתמשו באופטימיל בוחרות בו שוב" עלול לגרום להטעיה ביחס לגודל החברה בשוק.
יצויין כי הקמפיין מבוסס על סקר רחב היקף שערך משרד הפרסום מקאן אריקסון עבור אופטימיל בקרב לקוחותיה ממנו עלה כי 93% מהמשתמשות מרוצות וחוזרות להשתמש במוצר.
הנתונים אותם העלה הסקר נחשבים להצלחה גדולה במדיצ'י משווקת אופטימיל. כבר היום אלפי אמהות משתמשות במוצר החדש שהוחדר לאחרונה לשוק. ידוע הוא שאמא שמרוצה מההתנסות הראשונה עם תחליף חלב, אינה נוטה להחליפו, ולכן גם חסם הכניסה לשוק הזה הוא כה מסובך וקשה.
יצויין כי מדיצ'י החלה בשיווק אבקות חלב לפני ארבעה חודשים בלבד במטרה להשיג בשנה הראשונה כ- 3% משוק אבקות החלב.
מקאן אריקסון נדרשה על ידי הרשות השניה להגיב על טענות מטרנה עד היום בשעה 16:00.
לדברי שי גורן, משנה למנכל מקאן אריקסון "אנו נטען באמצעות עוה"ד כי אין בתשדיר הפרסומות שבנדון אין כל הטעיה וכל עניינה של המתלוננת הוא למנוע תחרות במוצרים המשווקים על ידה".