הפופולאריות והמוניטין של תחרות ה- EFFIE הבינלאומית ממשיכה לצבור תאוצה גם השנה. לתחרות שהחלה לפני 7 שנים ביוזמת המי"ל- המרכז הישראלי לניהול, בשיתוף איגוד המפרסמים ואיגוד חברות הפרסום נרשמה השנה היענות שיא. לשלב הראשון של התחרות שהסתיים אמש הוגשו 63 קמפיינים מ – 14 משרדי פרסום. 11 מתוכם נפסלו ע"י צוות השופטים בגין אי עמידה בקריטריונים.
משרד הפרסום גיתם BBDO, הגישו שמונה עבודות לתחרות. אחריהם ברשימת העבודות נמצא משרד הפרסום מק'אן אריקסון עם שבע עבודות. ראובני פרידן הגישו שש עבודות וגלר נסיס הגישו חמש עבודות. שלמור אבנון עמיחי,אדלר חומסקי & ורשבסקי, באומן-בר-ריבנאי, ויהושע TBWA הגישו ארבע עבודות כל אחד. JWT הגישו שלוש עבודות. פוגל Ogilvy ו- R&Y interactivre הגישו שתי עבודות. יורו ת"א, גליקמן נטלר סמסונוב וארד תקשורת הגישו עבודה אחת כל אחד.
העבודות הוגשו בחלוקה לשש קטגוריות שעל פיהן מתנהלת התחרות. בקטגוריית מוצרי צריכה מזון הוגשו כ- 8 עבודות מ- 6 משרדי פרסום. בקטגוריית מוצרי צריכה שאינם מזון הוגשו 5 עבודות מ- 4 משרדי פרסום. בקטגוריית מוצרי צריכה שאינם מתכלים כמו מכוניות, אופנה, שעונים וכו' הוגשו 8 עבודות מ- 4 משרדי פרסום. בקטגורית פיננסים, שירותים, תקשורת ומחשוב הוגשו 12 עבודות מ- 8 משרדי פרסום.
בקטגוריית המלכ"רים הוגשו 8 עבודות מ- 6 משרדי פרסום ובקטגוריית האפ"י פלטינום – שבה נבחנים הקמפיינים באפקטיביות לאורך זמן, הוגשו 8 עבודות מ- 6 משרדי פרסום.
כמו כן, שיתוף הפעולה בין תחרות ה – EFFIE והאקדמיה ממשיך לצמוח כשהשנה העבודות יוצגו בפני סטודנטים ממספר אוניברסיטאות. תחרות ה- EFFIE רואה כמטרה לצרף את "אנשי השיווק והניהול העתידיים" לצורת החשיבה של אפקטיביות, שיווקית ולהעשיר את חווית הלמידה לתלמידים במסלולי השיווק השונים. במסגרת שיתוף הפעולה ישולבו עבודות התחרות בסילבוס הלימודים.
הערעורים שלא התקבלו
בעקבות ערעור שהוגש על שלוש עבודות שאושרו בתחרות ה-EFFIE 2007 התכנסה, לדיון מיוחד, ועדת הערעורים המורכבת מנציגי שלושת השותפים בתחרות: המי"ל, איגוד המפרסמים, איגוד חברות הפרסום ומנציגים שונים של הוועדה המארגנת. לאחר בחינת תקנון התחרות החליטו השופטים פה אחד לדחות את שלושת הערעורים על הסף ולהשאיר את שלוש העבודות בתחרות.
ל- Allmarketing נמסר מועדת הערעורים כי בדיוניה על שלושת הקמפיינים שהתקבלו, היא שקלה שני פרמטרים עיקריים: ההיבט טכני – האם העבודה המוגשת עומדת בתנאי התקנון (בחינת קמפיין המוקצב בזמן מסוים, תקופת הקמפיין וכיו"ב) וההיבט אתי – האם יש בעבודה המוגשת הטעייה או מעשה מרמה מרכזי ומהותי.
לדברי יצחקי חן מנכ"ל המי"ל "פסילת עבודה כלשהי בשל טענה לאי דיוקים מצד מגיש העבודה, או חוסר הוכחה ברור, הינה בבחינת הטלת כתם באמינותם וביושרם המקצועי של הגופים המגישים ופגיעה אפשרית בשמם הטוב ובמוניטין שלהם. כעמיתים בתעשייה חשוב שננהג במשנה זהירות זה כלפי זה."