תשבע בילד ש'ך – על אמינות בעולם הפרסום

בעבר ילדים בפרסומת היו גימיק, משהו חמוד שמושך תשומת לב וגונב את ההצגה. היה אפשר להחליף אותם גם בכלבים כמאמר המשפט "ילדים וכלבים גונבים את ההצגה". אבל לאחרונה חל שינוי בתפקיד שהם ממלאים בעולם הפרסום. בעולם של פייק ניוז הם אחד המקורות האחרונים לאמינות.







האמינות של המילה הכתובה או של הוידאו המוצלם נמצאת בצלילה חדה, ונראה שעדיין לא הגענו לתחתית. עולם המדיה והתקשורת נע וזז מול העיניים של הרבה אנשים שהתרגלו לראות בו מקור למידע. הרבה השתנה מהימים בו פרסומות עוד נקראו כאן תשדירי שירות ועיתונאים לא שימשו כפרזנטורים של בנקים, ועד היום – כשערוצי תקשורת מדווחים בעיקר בהתאם לזהות פוליטית ואידיאולוגית, ותוכן ושיווק הולכים יד ביד ומבצעים הופעות אורח בכל תוכנית אפשרית. בעולם שכזה, אמינות הופכת לאחד מהנכסים הגדולים של מותג וכלי עוצמתי בפרסום.







כאשר יש בעיה של אמינות, הדרך בה אתה אומר משהו, הופכת ללא פחות חשובה ממה שאתה אומר, וילדים הם אחד מהמקורות האחרונים לאמירה אמינה – ילדים אומרים מה שהם חושבים, וככאלה אנחנו דווקא יכולים לסמוך עליהם. קשה לנו לדמיין עדיין שילד אומר את מה שהוא אומר בתמורה לכסף. כל מי שיש לו ילד שנשכב על הרצפה באמצע סופר מרקט בדרישה לבמבה, יודע שהילד באמת רוצה במבה עכשיו, הוא לא מתכנן שום דבר לעתיד, והוא בטח לא מסנן שום רגשות. זה הכי "אמיתי שיש".







זה בולט במיוחד בפרסומת של מנטוס שמציגה את ה" מנטורים של מנטוס ", ילדים המכווינים מבוגרים באמצעות אוזניה לבצע פעולות ברחוב. האמירה של הילדים, על רקע המבוגרים המקובעים, נראית אפילו עוד יותר טבעית, והם מתקפים את "הניסוי". קל לשכוח שגם הילדים בעניין בשביל לעשות כסף. הנשיא רובי ריבלין שיתף וידאו בהשתתפות ילדים בו הם נשאלים מי מבין הפרצופים שמופיעים סדרת תמונות הוא רופא, עורך דין או סופר. הילדים הציגו הטיה לכיוון הבהירים והיפים יותר, וריבלין יצא במסר לתעשיית הפרסום להכניס גיוון. מעבר למסר עצמו, הילדים כאן הם כלי. כמובן, שהילד המאויר של הכללית הוא חלק מאותו מאמץ, ואפשר גם לשאול את עצמנו האם דביק בנדק בבנק המזרחי, צועד על אותם מאפיינים.







ויש גם סיכון בפרסום עם ילדים. בחודש שעבר מקדונלדס גילתה את זה כשישלבה בפרסומת ילד יתום, געגועים לאבא, וכריך פיש אנד צ'יפס, במה שצריך להיזכר כיצירת מופת של חוסר רגישות בפרסום.










האם כוחות הטבע שהופכים לילדים לתמימים עבורנו ימשיכו למשוך בחוטים, או שהערפול יוסר וגם ילדים יהפכו בעיני הקהל לחלק מתעשייה שכל מטרתה לגלגל כספים. אולי התשובה נעוצה בקטע המדהים של סשה ברון כהן, כברונו, מתחקר הורים לגבי עד כמה יחשפו את הילדים שלהם לסיכונים בפרסומות.

אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח