אודליה אורבך סמנכ"לית שיווק של המשביר לצרכן, נבחרה על ידי ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי לאשת השיווק של חודש אוגוסט בזכות יישום האסטרטגיה השיווקית תקשורתית בקמפיינים הרשתיים, והן בפעילויות ברצפת המכירה תוך שימת דגש על צרכי ורצונות הלקוח.
עם כניסתה לתפקיד בנובמבר 2008, לקחה על עצמה אודליה עמדת מפתח בהובלת הזרוע השיווקית של החברה, אחת הפונקציות המכריעות בענף הקמעונאות, בו המגע עם הלקוח הוא רציף ובעל השפעה רבה על שורת הרווח של החברה.
האסטרטגיה העסקית של המשביר מכתיבה תרבות ארגונית של "סכין בין השיניים" המבוססת על תוצאות יומיות. למרות היות הרשת בעלת 36 סניפים ומעל ל-4,000 עובדים ולמרות פריסתה הרחבה ומגוון החזיתות שבה היא פועלת, מצליחה החברה לשמור על מנטליות ניהולית דינאמית וחדשנית. תרבות העבודה הזו באה לידי ביטוי בהובלה במבצעים, בגמישות הצעות המכר ובפעילות מוכוונת מדידה יומית.
המשביר לצרכן מחזיק באמתחתו שני נכסים אסטרטגיים אותם הוא מיטיב למנף על מנת לייצר יתרון תחרותי מובהק מול המתחרים:
1. הקונסיגנציה- המודל העסקי של המשביר עובד כך שהסחורה אינה בבעלות המשביר אם כי בבעלותם של הספקים עד רגע הרכישה. כתוצאה מכך, עלויות הרכש, השינוע, האחסון וההפצה של המשביר הנן מינימאליות ומאפשרות להציע מחירים נמוכים מאלו ברצפת המכירה של המתחרים.
2. מועדון הלקוחות – מועדון הלקוחות מהווה משענת עסקית משמעותית עבור המשביר. נאמנותם של חברי המועדון מהווה מנוע משמעותי לצמיחה, שמוכיח את עצמו לאורך השנים האחרונות. במהלך השנה האחרונה צמח מספר חברי המועדון בקצב דו ספרתי לכ- 480 אלף בתי אב המהווים כ-80% מפדיון הרשת.
התפיסה הניהולית של המשביר אומרת ש"יום שעובר לא חוזר". אותה תפיסה באה לידי ביטוי לא רק באסטרטגיה השיווקית אלא גם בתוצרים התקשורתיים והפרסומיים של החברה. על ידי הקפדה לשמור את ערוצי התקשורת של החברה גמישים ובעלי יכולת תגובה מיידית כך שיאפשרו למשביר להגיע לחשיפה תקשורתית מקסימאלית בפרק זמן קצר וגמישות מירבית בעלייה וירידה מהאוויר ובהחלפת מסרים.
כיום, כחלק ממהלך לרענון האסטרטגיה התקשורתית של החברה וחיזוק תפיסת הכלבו של החנות וחווית ה-one stop shop שהוא מקנה, הוחלט לקדם את המשביר כרשת שנותנת יותר למשפחה. אגף השיווק של המשביר בניהולה של אודליה, הגיע למסקנה כי מיצוב זה יהיה נכון יותר לקהל היעד של המשביר ולאמת המוצרית שלו. יתרה מכך, הפנייה לכל המשפחה עתידה לייצר ביקושים חדשים למשביר ולמשוך קהלים חדשים, להגדיל את מספר חברי המועדון, לחזק את ההזדהות עם המותג וכמובן להוביל לצמיחה מתמשכת.
כתוצאה ממכלול הפעולות ומקידום התרבות הארגונית האגרסיבית שתוארו לעיל השיג המשביר לצרכן, למרות המיתון והלחצים הרבים מצד הסביבה התחרותית, צמיחה של 10% ברשת כולה לכדי פדיון שנתי של כ-1.2 מיליארד שקל ב-2009 ושמר על מגמת הצמיחה הדו ספרתית.